همه چیز در مورد زمین

t همه چیز در مورد زمین

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

noj (3)

زمین ، خانه ما، سومین سیاره ای است که از نطر مسافت از خورشید دور است. مسافت زمین تا خورشید 890/597/149 کیلومتر است. زمین بین دو سیاره زهره و مریخ قرار دارد. 

زمین پنجمین سیاره عظیم در دنیا است.

قطر زمین در حدود 7926 مایل است اما این تمام داستان نیست. جالب است بدانید زمین یک سیاره گرد نیست و قطر زمین از قطب شمال تا قطب جنوب در حدود 7899 مایل است.

زمین تنها سیاره قابل زیست است. لایه نازکی از اتمسفر ما را از دنیای فضا جدا کرده است و به زمین امکان حیات داده است. زمین از مواد پیچیده و حیاتی تشکیل شده است. آب، هوا، خاک و در نهایت زندگی ، با هم مجموعه ای را به وجود آوردند تا زندگی مساعدی را برای موجودات زنده فراهم کنند. چیزهایی که که در سیارات دیگر نمی توان یافت.

noj (5)

بیشتر زمین را آب فرا گرفته است

71 درصد کل کره زمین از آب تشکیل شده است. شاید همین ویژگی باعث مساعد شدن این سیاره برای زندگی باشد.

در فلسفه های قدیم زمین را مرکز دنیا می دانستند.

noj (4)

در قرن سوم قبل از میلاد مسیح دانشمندان شروع به اندازه گیری سیاره ها و خورشید و ماه و تحقیقاتی در مورد محیط اطراف خود کردند. در آن زمان انسان متوجه شد زمین به دور خورشید می گردد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترفندی برای سیاه‌شدن مجدد موهای سفیدشده

noj (2)

زمین یک سیاره چهار فصل است.

زمین بیش از 23 درجه چرخش دارد و این شرایط باعث به وجود آمدن فصول سال می گردد.و قتی محور زمین گردش خود را به دور خورشید تغییر می دهد فصل ها نیز تغییر می کنند.

اتمسفر

اتمسفر زمین از 77 درصد نیتروژن، 21 درصد اکسیژن و گازهای دیگری مانند دی اکسید کربن ، آب و ارگون تشکیل شده است. اتمسفر مانند سپری است که از ما در برابر شهاب سنگ ها و افتادن اجرام آسمانی به زمین محافظت می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t همه چیز در مورد زمین
امتیاز به این نوشته

‫2 نظر ارسال شده در “همه چیز در مورد زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *