معرفی مکان‌های دیدنی ایران؛ شهر کاشان

کاشان
t معرفی مکان‌های دیدنی ایران؛ شهر کاشان

موقعیت مکانی کاشان

کاشان

شهر کاشان در شمال استان اصفهان واقع شده است و سابقه‌ی ۷۵۰۰ سال تمدن شهرنشینی را در خود دارد. این شهر کویری در بین کوه‌های کرکس و کویر مرکزی ایران قرار گرفته است. این شهر با این‌که در منطقه‌ی بیابانی قرار دارد اما معدن گل‌های بسیاری است و همین موضوع بر جذابیت این شهر افزوده است.

قدمت و وجه تسمه

این شهر قدمتی بسیار کهن دارد که گواه آن تپه‌های سیلک با قدمتی بیش از ۷۰۰۰ سال است. این تپه‌ها در جنوب غربی و در فاصله‌ی حدود ۳ کیلومتری شهر کاشان قرار دارند. این منطقه به گواه کارشناسان و باستان‌شناسان فرانسوی اولین سکونتگاه بشر در دشت است.

ریشه‌ی نام کاشان را بعضی‌ها از کی‌آشیان می‌دانند که به معنای جایگاه و محل حاکمان است. برخی دیگر می‌گویند کاشان نوع تحریف‌شده‌ی کاسیان یعنی محل زندگی قوم کاسی است.

مکان‌های دیدنی شهر کاشان

با این که کاشان شهر به نسبت کوچکی است اما در همین شهر کوچک مکان‌های دیدنی بسیاری قرار گرفته است که می‌توان به چند نمونه از آن‌ها اشاره کرد:

باغ و حمام فین، مسجد جامع کاشان، مسجد و مدرسه‌ی آقا‌بزرگ، خانه‌ی بروجردی‌ها، آتشکده‌ی نیاسر، آرامگاه سهراب سپهری، شهر زیرزمینی نوش آباد.

بهترین زمان سفر

به دلیل آب و هوای گرم و خشک بهترین زمان سفر اوایل بهار است که هم بتوانیم از آب و هوای بسیار عالی آن استفاده کنیم و هم بتوانیم در مراسم گلاب‌گیری شهر قمصر حضور داشته باشیم‌.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

 

t معرفی مکان‌های دیدنی ایران؛ شهر کاشان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه لوازم نقره را تمیز کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *