من بعضی شب ها از تاریکی میترسم این مشکل هم از وقتی شروع شد که یه فیلم ترسناک دیدم…

t من بعضی شب ها از تاریکی میترسم این مشکل هم از وقتی شروع شد که یه فیلم ترسناک دیدم...

پرسش:

سلام من پسری ١٢ ساله هستم و مشکلی دارم،خواهش میکنم به من نخندید. میدونم مشکلم خیلی بچه گانه است اونم برای بچه ای ١٢ ساله . من بعضی شب ها از تاریکی میترسم این مشکل هم از وقتی شروع شد که یه فیلم ترسناک دیدم. ولی اون سی دی رو دور انداختم و مشکل حل شد. تا روزی که یه فیلم توی یه سایتی دیدم اون موقع نترسیدم ولی از اون شب از تاریکی میترسم. لطفا بگین چه جوری مشکلم رو حل کنم.

 

پاسخ:

دوست خوبم، همانطور که خودت هم به علت ترست اشاره کردی، باید همیشه در نظر داشته باشی که تماشا کردن مواردی که ممکن است از محدوده درک ما خارج باشد هرگز به نفع شما نیست و آسیب زیادی را بر پیکره ذهنی و روانی وارد میکند. بنابراین از این به بعد هرگز به تماشای چیزی که از محتوای آن اطمینان نداری نشین.

اما در حال حاضر، سعی کن برای خودت هم جا بیندازی که این گونه ترسها چندان هم بچه­ گانه نیستند و به مسائل روانی تو مربوط میشوند که باید به آنها و بهداشت روانت توجه بیشتری داشته باشی. هر شب تلاش کن تا در اتاق و محلی که استراحت میکنی تا مدتی نور چراغ خواب روشن باشد، قبل از خواب داستان بخوان و به چیزهایی فکر کن که میتواند برایت خوشایند باشد. در طول روز بیشتر فعالیتهای خوب مانند بازی و گفتگو با دوستان و … را در اتاقت که همان جا هم میخوابی انجام بده تا احساس خوبی در آن فضا برایت ایجاد شود. به محض اینکه موقع خوابیدن افکار مزاحمی به سراغت می­ آید از جا بلند شو و سراغ مطالعه و یا انجام کار دیگری برو تا حسابی خسته شده و برای خوابیدن آماده شوی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جلال و شکوه مردان ایرانی در خطر است

اگر احتمالا بعد از گذشت دست کم یک ماه، تغییری در شرایطت احساس نکردی، در این صورت از بزرگترها بخواه که از یک مشاور وقت مراجعه بگیرند.

 

برای آشنایی با خانم مشاور و نحوه طرح پرسش خود از ایشان اینجـــــــــــا را کلیک کنید.

t من بعضی شب ها از تاریکی میترسم این مشکل هم از وقتی شروع شد که یه فیلم ترسناک دیدم...
امتیاز به این نوشته