چگونه دانش آموزان شادی باشیم؟

t چگونه دانش آموزان شادی باشیم؟
t چگونه دانش آموزان شادی باشیم؟

پرسش:

من دانش آموز سال سوم ریاضی هستم. کلاس ما یک کلاس ۱۹نفره است که خیلی خیلی آرام و بی سروصداست. معلم هایمان از دستمان به ستوه آمده اند و می گویند که خیلی بی انگیزه اید، کمی انرژی داشته باشید.
خلاصه که خیلی حرف ها به ما می زنند. به نظر شما ما باید چه کارکنیم؟
الان هم که به اینجا آمدم برای این است که معلم فیزیک مان از ما خواسته که درباره شاد زندگی کردن برایش مقاله ببریم تا وضعیت کلاسمان را بهتر کند…
ممنون می شوم اگه راهنمایی مان کنید.

t چگونه دانش آموزان شادی باشیم؟

پاسخ

سلام دوست من

شاید پیش از هر چیز لازم باشد تا در مورد تفاوت شاد بودن و پر انرژی بودن کمی فکر کنی تا راحت­ تر به نتیجه برسی. ممکن است فردی شاد باشد اما پرانرژی نباشد و یا برعکس، کسی انرژی زیادی دارد اما لزوما آدم شادی نیست. هرچند می­توانم حدس بزنم که مقصود معلمان شما این است که هم شاد باشید و هم پرانرژی، اما به هر حال این دو مقوله با هم تفاوت دارند.

گفت و گو کنید 

برای شروع پیشنهاد می­ کنم با همکلاسی­ های خود یک جلسه گفت­ وگو داشته باشید طوری که همه بتوانند نظر خود را در مورد داشتن یک کلاس پرانرژی که به افزایش انرژی مثبت در کلاس منجر شود بیان کنند.

معمولا در چنین دوره­ هایی از زمان، بچه­ ها ترجیح می دهند تا با ایجاد تغییراتی در ظاهر کلاس به جمع خود حس و حال بدهند، برای مثال، رومیزی روی میز معلم بیندازند و یک گلدان کوچک قرار دهند. یا روی تابلو جملات و ابیات زیبا بنویسند و کارهای کوچکی مانند اینها که در واقع اثرات زیادی در محیط به جا می ­گذارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آسیب شناسی دروغگویی بر سرمایه اجتماعی در جامعه

تغییر 

البته ممکن هم هست که بخواهید این تغییرات را در کارهای درسی خودتان اعمال کنید، مانند ایجاد یک گروه درسی خاص که به یک موضوع محدود می­شود و بعد هر هفته یک یا چند سوال خیلی مهم و یا خیلی سخت را روی تابلو اعلام کنید تا هر کس که می­تواند آن را حل کند و به کلاس اعلام کند. چنین فعالیت­ هایی علاوه بر اینکه موجب ایجاد شوق و حرکت در بین دانش­ آموزان می­شود، می­تواند به تقویت برنامه­ های تحصیلی هم کمک کند.

در پایان توصیه اولم را دوباره تکرار می­کنم که می­توانی به ده­ها راه دیگر، علاوه بر مواردی که برای نمونه مطرح شد، از طریق گفت ­وگو با دانش­ آموزان دیگر به ویژه هم­کلاسی­ هایت برسی که می­توانند به ایجاد فضای پرانرژی­ تر در کلاس کمک کنند.

اختصاصى نشریه‌ى اینترنتى نوجوان‌ها

 

t چگونه دانش آموزان شادی باشیم؟
امتیاز به این نوشته