چه طور نوجوان باهوشی باشیم؟

راه های باهوش شدن
t چه طور نوجوان باهوشی باشیم؟

باهوش چه کسی است؟

منظور ما از باهوش بودن از موفقیت تحصیلی و علمی فراتر است. منظور آن است که در زندگی تصمیمات درست بگیرید و برنامه ریزی خوب و آینده درخشانی داشته باشید.

می‌خواهید نوجوان باهوشی باشید؟ باهوش‌بودن از درس‌خوان بودن و علمی بودن فراتر می‌رود و تصمیمات درست گرفتن روزانه و برنامه‌ریزی برای آینده را نیاز دارد. این مقاله کمی راهنماییتان خواهد کرد.

باهوش

برای تمرکز کردن روی درس هایتان وقت بگذارید

زندگی درستی داشتن به شما امکان کمک به دیگران و رضایت از خود می‌دهد، پس تعادل ایجاد کردن در زندگی بسیار مهم است. تعادل ایجاد کردن در زمانتان ممکن است سخت به نظر برسد، اما شدنی است. علایقتان، عادت‌هایتان و روابطتان را در نظر بگیرید اما مطمئن شوید که زندگی اجتماعی و غیردرسی شما سر راه درس خواندنتان قرار نگیرد.

برنامه‌ریزی تکالیف داشته باشید تا همه چیز زیر نظرتان باشد.

باهوش ها در کلاس ها حاضر می شوند

حرف زدن بین جمع ممکن است سخت به نظر برسد، اما فعال بودن در کلاس به شما کمک خواهد کرد که در امور دخیل شوید و از دوستان و معلمانتان چیز یاد بگیرید.

دست بلند کردن در کلاس به شما اعتماد به نفس، توانایی و قدرت می‌دهد.

ایرادی ندارد که گاهی جواب اشتباه در کلاس بدهید. تمام بچه‌های باهوش این کار را کرده و می‌کنند، این امر بخشی از روند یادگیری است و اهمیت چندانی هم برای بقیه هم‌کلاسی‌ها ندارد.

وقتی که نیاز دارید، از بقیه کمک بگیرید

دانش‌آموزانی که سخت‌کار می‌کنند موفق‌تر هستند، پس یک منش کاری درست برای خودتان ایجاد کنید. اگر نمی‌توانید چیزی را خودتان بفهمید، از کسی کمک بگیرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوجوانان چطور می توانند با طلاق والدین کنار بیایند؟

در کلاس دست بلند کنید و سوال بکنید.

با معلم ها و بقیه بچه‌ها بیرون از کلاس صحبت کنید.

از پدر و مادرتان، دوستتان، یا برادر یا خواهر بزرگ تر برای درک چیزها کمک بگیرید.

به قدر کافی استراحت کنید

هیچ‌کس نمی‌تواند در زمان خستگی درست کار کند و خودش را از بین نبرد. کار کلاس و بیرون از کلاس را برای مدتی کنار بگذارید و در میان کار به خودتان وقت استراحت بدهید.

باهوش ها اضطرابشان را کنترل می کنند

همه به رها شدن از کار و تلاش نیاز دارند. هر کار «ضداضطرابی» را که برایتان خوب است و باعث لذت از زندگی می‌شود در بین کارهایتان جا بدهید. عضو تیم ورزشی شوید، یوگا کار کنید، به کوهنوردی بروید، کتاب بخوانید، به هنر بپردازید، یا یک فیلم خوب ببینید. هر کاری که دوست دارید برای این که فشار روحیتان کمی کم شود انجام دهید.

عادت های سالم برای خود ایجاد کنید

فراموش کردن بهداشت و سلامت کار راحتی است، اما اگر شما در ابتدای جوانی هستید باید برای خودتان عادت‌های سالم ایجاد کنید که آینده سالمی داشته باشید. به طور مداوم ورزش کنید، غذای سالم بخورید و بهداشتتان را به خوبی رعایت کنید.

در انتخاب‌های مهم زندگیتان راهنمایی بگیرید

هیچ‌کس تمام جواب‌های عالم را ندارد، اما در مقام یک نوجوان در انتخاب‌های مهم زندگی بهتر است که بزرگترها و عاقل‌ترها راهنمایی بگیرید. آیا آن ها همیشه می‌دانند که چه کار کنید بهتر است؟ مسلماً خیر. اما می‌توانند نصیحت‌هایی به شما بکنند که می‌تواند به شما در انتخاب‌های مشکل زندگی کمک کند، مخصوصاً اگر تجربه شرایطی را شبیه به آن چه شما تجربه می‌کنید داشته باشند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من از پارسال یکی از معلمامو دوست دارم. پارسال خیلی افراطی ایشونو دوست داشتم و هر روز به بهانه ای میرفتم پیشش و نامه مینوشتم براش...

بگذارید بقیه راهنماییتان کنند و برای انتخاب‌های روزانه‌تان برای ساختن آینده‌ای بی‌نقص یاری گر شما باشند.

یادتان باشد که اشتباه کردن بخشی از روند یادگیری است. تمام آدم‌های باهوش اشتباه می‌کنند. این امر آن ها را کم‌هوش نمی‌کند. سخت کار کردن در درازمدت مهم‌تر است و به کناری نشستن آینده‌ای خوب را از شما می‌گیرد.

t چه طور نوجوان باهوشی باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *