من دچار بی خوابی شدم

t من دچار بی خوابی شدم

پرسش

من یک مرتبه یک شب خوابم نبرد نمیدونم چرا ولی اصلا به خواب نرفتم… حالا دیگه هر شب استرس دارم که نکنه خوابم نبره و با قرص میخوابم. از اون شب که خوابم نبرد تا الان حدود دو هفته میگذره و من برای راهکار به دکتر رفتم و دکتر قرصی به من داد که فله ای بود و اسمشم نمیدونم ولی یه قرص ریز زرد رنگه که راحت باهاش به خواب میرم و گفت که این قرص اعتیاد آور نیست ولی من میخوام بدون قرص بخوابم… همه میگن بهش فک نکن ولی خب چجوری؟! وقتی خودش میاد تو ذهنم چطور بهش فکر نکنم؟؟ حالا میخواستم از شما راهکار بخوام تا هم بهش فکر نکنم و هم بدون قرص خوابم ببره…

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

برای رفع بیخوابی راهکارهای مختلفی وجود دارد.

ممکن است هر کدوم از راه ها برای هر فردی تاثیر متفاوتی داشته باشد ولی مهم اینه که بتونی بر ترسی که از نخوابیدن بهت غلبه کرده مسلط بشی. برای این منظور اول سعی کن اینجوری فکر کنی که حالا آخرش اینه که خوابم نمیبره و اصلا چندین شب نخوابم چطور میشه؟

اصلا روزها به جای شب ها خوابم ببره و… این جور فکر کردن که تا نهایت اونو فکر میکنی و ترس از اون وقت را بی اهمیت و کوچیک در نظر میگیری کمک میکنه که بر ترست راحت مسلط بشی.

حالا برای داشتن ذهن آرام تر هم راه های مختلف را امتحان کن مثلا از راه های خوردنی نوشیدن شیر گرم یا دوغ را در ساعات پایانی شب تجربه کن. از کارهای دیگر مطالعه یک کتاب داستان دنباله دار، رمان و یا شنیدن پادکست را تو برنامه های قبل از خواب قرار بده. ولی هیچ کدام از این کارها را با فکر اینکه انجام بدم که خوابم ببرم دنبال نکن بلکه به خودت بگو این کار را انجام بدم تجربه اش کنم و لذت ببرم. اینطوری از انجامش احساس خوبی پیدا می کنی و نتیجه میگیری.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
از رابطه دوستی ام آزار می بینم

موفق باشی

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

1- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

2- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

3- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

t من دچار بی خوابی شدم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *