میکروب های دوست داشتنی

t میکروب های دوست داشتنی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

با وجود تنوع زیادی از موجودات میکروسکوپی مضرکه در جهان  وجود دارند تعداد محدودی از آنها به جهان هستی کمک میکنند.اکنون با تعدادی از آنها آشنا می شویم.

تثبیت کننده های نیتروژن در خاک
باکتری هایی هستند که که از طریق فرآیندی بنام تثبیت نیتروژن بوجود می آیند.این باکتری ها در ریشه گیاهان زندگی میکنند و در واقع به گیاه برای جذب نیتروژن از خاک اطراف خود کمک میکند.نیتروژن عامل بسیار مهمی برای رشد گیاه است و این باکتری های ریز و کوچک یک مزیت برای بقای آن ها به شمار می روند.

4

کمک به گاوها برای خوردن علف

5

گونه دیگری از باکتریها هستند که در دستگاه گوارش گاو زندگی می کنند.این باکتری به تجزیه سلولز موجود در گیاه در معده گاو کمک می کند.

مشابه این باکتری در تمام انواع حیوانات گیاه خوار(چرندگان)وجود دارد که به  هضم مواد گیاهی در بدنشان کمک کرده و ضامن بقای آنها هستند بسیاری از اکوسیستم های موجود در طبیعت بر پایه همین موجودات میکروسکوپی استوار است.

آنتی بیوتیک ها

photo

دانشمندان کشف کرده اند که قارچ ها به نبرد با بیماریهای باکتریایی کمک می کنند.به همین دلیل زمانی که شما بیمار شده به نزد پزشک می روید او بعد از معاینه شما تشخیص می دهد که یک نوع عفونت باکتریایی  مثل برونشیت دارید  بلافاصله برای بهبود شما آنتی بیوتیک تجویز می کند. این نوع داروها برای از بین بردن باکتریه ا بوسیله تضعیف دیواره سلولی آنها طراحی شده اند.زمانی که دیواره سلولی باکتری ضعیف شد ، سلولهای ایمنی بدن شما(گلبولهای سفید)میتوانند باکتری را از بین ببرند.در حال حاضر انواع متعددی از آنتی بیوتیک ها تولید شده اند که اولین آنها پنی سیلین می باشد.این دارو ساخته شده از یک نوع قارچ است در حقیقت این نوع قارچ پنی سیلیوم نام دارد واولین بار در یک پرتقال کپک زده یافت شد .

t میکروب های دوست داشتنی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درمان ارتودنسی چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *