سبک زندگی منظم نوجوانان

سبک زندگی منظم نوجوانان
t سبک زندگی منظم نوجوانان

آیا زندگی شما بی نظم است؟ برای انجام تمام و کمال کارهایتان وقت کم می آورید؟ آیا بارها به این موضوع رسیده اید که کاش شبانه روز مثلا” به جای 24ساعت، 30ساعت بود؟ هر بار شما سعی می کنید وسیله ای را جستجو کنید، چیزی را می یابید که هفته قبل به دنبال آن بوده اید؟ اگر همین طور است، راهکارهای سبک زندگی منظم نوجوانان در مقاله زیر برای شما مناسب است.

اهداف خود را بر روی تخته سفید بنویسید

سبک زندگی.سایت نوجوان ها (3)

اهداف می تواند چیزی شبیه صحبت نکردن در کلاس، ورزش زیاد، یا بهبود نمرات تا زمان گرفتن کارنامه باشد. علاوه بر این ها،در زمینه های مختلف زندگی نیز ممکن است اهداف فراوانی وجود داشته باشد.

محیط کار خود را پاکیزه نگه دارید

این موضوع شامل اتاق خواب، میز کار، قفسه کتاب و غیره می باشد. قبل از تصمیم به شروع کار مطمئن شوید که محل کارتان تمیز و مرتب است. این به شما کمک می کند احساس خوبی در مراحلی از کار و شروع سبک زندگی منظم داشته باشید.

سبک زندگی منظم

پس از پایان کار وسایل را سر جای خود قرار دهید

وقتی کاری را انجام می دهید که احتیاج به وسایل خاص دارد بعد از اتمام کار وسایل مورد نیاز را سر جای خود بگذارید. اگر منظم و مرتب باشید سرعت شما در انجام کار بالا می رود.شما یک قدم به سبک زندگی منظم نزدیک شده اید

 

لیستی از کارهایی که از صبح بیدارمی شوید تا زمانی که به مدرسه می روید را بنویسید

به عنوان مثال : ساعت را برای ساعت 6 کوک کنید که از خواب بیدار شوید، ساعت 6:05 را برای پوشیدن لباس قرار بدهید، ساعت6:10 صبحانه بخورید و سعی کنید طبق برنامه پیش بروید. در انجام برنامه کوشا باشید و درانجام آن وقفه ایجاد نکنید.بهترین ترفند برای اجرای بهتر برنامه این است که، شب قبل برنامه را روی تخته سفید بنویسید تا اگر تغییری در برنامه ایجاد شد راحت آن را پاک کنید. استفاده از تخته سفید بسیار راحت تر از دفترچه یادداشت است.

روزی را برای بررسی برنامه های خود قرار دهید

آیا در طول هفته برنامه های خود را درست و دقیق انجام داده اید؟ تغییری در برنامه های خود ایجاد کرده اید؟ آیا با انجام این برنامه ها رتبه خود را در کلاس بالا برده اید؟ حتماً آخر هر هفته برنامه های خود چگونگی اجرای آن ها را بررسی کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

همه یادداشت های خود را نگه دارید

اگردر طول مسیر برنامه ای لغو شد، آن را بنویسید. این کار باعث می شود در طول هفته با نگاهی به دفترچه یادداشت برای شما یاد آوری شود. مرتب برنامه روزانه خود را مرور کنید. در صورت نیاز برنامه خود را اصلاح کنید. حواستان به اهداف بلند مدتتان برای سبک زندگی منظم باشد و از آن ها غافل نشوید.

به عقب برگردید و نگاهی به زندگی خود بیندازید

آیا منظم تر به نظر می رسید؟ آیا برنامه روزانه خود را طبق نیازهایی که داشتید انجام داده اید؟ اگر این طور است تبریک می گوییم. با داشتن برنامه ریزی روزانه راحت و سریع به اهدافتان می رسید و در کارتان موفق می شوید و تاثیر بسزایی در سبک زندگی منظم می گذارد.

 

t سبک زندگی منظم نوجوانان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *