هزینه های انتخاب آرامش

t هزینه های انتخاب آرامش

آرامش (2)هر انتخابی هزینه هایی دارد که انسان ناگزیر به پرداخت آن هاست.

اگر نخواهیم که هزینه های متناسب با انتخاب خود را بپردازیم به ناچار مستاصل و درمانده می شویم و یا این که می بایست با انتخابی که دیگران برایمان می کنند، بسازیم.

فرض کنید شما نیاز به انتخاب شغل دارید. مثلاً دوست دارید یک متخصص یا یک تاجر شوید. پس باید دست به انتخاب بزنید ولی خیلی زود متوجه خواهید شد که هر انتخابی زمینه و هزینه های خاص خودش را دارد. برای متخصص شدن نیاز به سال ها زمان ، سخت کوشی، آموزش، مطالعه و تجربه هست. این هزینه آنقدر سنگین است که بسیاری از افراد از زیر آن شانه خالی می کنند. اگرچه در اطراف خود همه نوع شغلی می بینیم اما افراد متخصص و حرفه ای کمتر هستند و مشتریان و خواهان بسیاری نیز دارند.

اگر بخواهید تاجر شوید، علاوه بر آموزش و مشاوره با افراد خبره نیاز است که با برنامه ریزی، تحمل اشتراک با دیگران و طی زمان طولانی، کسب سرمایه کنید و با زحمت بسیار اعتبار به دست آورید. همه این ها هزینه هایی هست که برای انتخاب خود می پردازیم.

اگر هزینه لازم جهت انتخاب خود را نپردازیم، نمی توانیم به انتخاب مطلوب خود دست پیدا کنیم.

هر ساله صدها هزار نفر، به صورت نیم بند، نصف و نیمه و سرسری برای کنکور درس می خوانند. آن ها یا به درستی از میزان زحمت لازم برای قبولی (انتخاب تحصیل در دانشگاه) آگاه نیستند و یا این که می دانند ولی زحمت پرداخت هزینه مورد نیاز (زحمت مشاوره تحصیلی،  برنامه ریزی، سخت کوشی و مطالعه) را به خود نمی دهند. تمام این افراد برای موفق نشدن خود دلایلی می تراشند که هیچ سودی به حال آن ها ندارد و نتیجه قطعی این است که آن ها به انتخاب خود دست نمی یابند.

آرامش (1)دانش آموزانی که برای تمام روزهای سال برنامه داشته و زیر نظر مشاوران، اوقات فراغت خود را تبدیل به اوقات مطالعه و سخت کوشی می کنند از میزان هزینه انتخاب هایشان آگاهند و می دانند ادامه تحصیل، دانشگاه و پیدا کردن شغل دل خواه را به رایگان به کسی نمی دهند.

پس افرادی که پس از برنامه ریزی و زحمت کشیدن، انتخاب درستی نیز انجام می دهند به آرامش دست می یابند یعنی آرامش انسان در پی برنامه ای دقیق، زحمتی مستمر و مداوم، مشاورانی همدرد و دلسوز که منجر به انتخاب سنجیده می شود، حاصل می گردد.

نتیجه

 هر انتخابی مانند انتخاب همسر، انتخاب شغل، انتخاب دوست، انتخاب مسیر، انتخاب هدف، انتخاب شیوه زندگی، انتخاب مذهب، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب محل زندگی، انتخاب روش برخورد با دیگران و هزاران هزار انتخاب دیگر، همه و همه، نیازمند صرف هزینه های خاص خود (ایجاد بستر و زمینه لازم، برنامه ریزی، مشاوره با متخصص، سخت کوشی، استمرار، زمان بندی و …) هستند تا در پی چنین انتخابی آرامش انسان تامین گردد.

منبع: hamdardi.com

 

t هزینه های انتخاب آرامش
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من در نمونه دولتی قبول شدم ولی خیلی استرس دارم. نمی دونم می تونم از پسش بر بیام یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *