تا حالا هندوانه زرد دیده اید؟

تا حالا هندوانه زرد دیده اید؟
t تا حالا هندوانه زرد دیده اید؟

هر وقت اسم هندوانه را می شنویم به یاد رنگ قرمز آن می افتیم اما همه هندوانه ها قرمز نیستند. هندوانه زرد نیز وجود دارد . این گونه هندوانه در گذشته در کشور خودمان ایران هم به خوبی پیدا می شد و به آن هندوانه نباتی می گفتند اما سالهاست که به ندرت کشت می شود. هندوانه های زرد معمولا پوست سبز روشن با خط های تیره دارند و تخمک آن ها قهوه ای روشن است.

در بعضی کشور های دیگر مانند اسپانیا این هندوانه بیش تر کشت می شود و در بعضی کشورها  به خاطر رنگ زردش مورد توجه است زیرا چینی ها و تایلندی ها رنگ زرد را جذب کننده ثروت می دانند و هندوانه زرد را هندوانه خورشیدی می نامند .

هندوانه‏‌ها مخصوصاً هندوانه زرد سیترولین زیادی دارند. سیترولین یک اسید آمینه غیرضروری می‏‌باشد که در سیستم اکسید‌نیتریک بدن شرکت می‌‏کند. به این ترتیب که وقتی سیترولین با آنزیم‌های بدن وارد واکنش شد، به آرژنین تبدیل می‌شود. آرژنین اسید آمینه‌‏ای است که برای سلامت قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن سودمند است. آرژنین تولید اکسید‌نیتریک را در بدن تشدید می‌کند که باعث شل شدن دیواره‏ ی عروق می‌شود.

هندوانه زرد تقریبا مشابه هندوانه های دیگر است و تنها تفاوت آن داشتن رنگ زرد به جای قرمز است. در واقع این نوع هندوانه یک نوع طبیعی از هندوانه است که یک جهش ژنتیکی را تجربه کرده است و در آن هیچ (یا سطح بسیار پایینی) لیکوپن تولید نمی شود. لیکوپن ترکیبی است که به بسیاری از میوه ها و سبزیجات محبوب مانند گوجه فرنگی و هندوانه معمولی رنگ می دهد. این گونه های زرد هندوانه در واقع شکل اصلی هندوانه هستند و برای اولین بار در آفریقا کشت شدند. تا زمانی که این هندوانه ها تبدیل به میوه های تجاری محبوبی نشده بودند، آنها را برای داشتن محتوای لیکوپن بیشتر پرورش می دادند.

طعم هندوانه زرد کمی شیرین تر از نوع قرمز رنگ آن است و تقریبا دارای طعم شیرینی شبیه به عسل یا زردآلو در گوشت خوشمزه اش است. پوست این این نوع هندوانه کمی ضخیم تر به نظر می رسد، اما رنگی منحصر به فرد و طعمی ارزشمند دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترانه اردو همراه با متن و موسیقی

 

هندوانه زرد

هندوانه زرد

هندوانه زرد

هندوانه زرد

Yellow watermelon.nojavanha (5)

Yellow watermelon.nojavanha (6)

t تا حالا هندوانه زرد دیده اید؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *