عروس دریایی، واقعاً عروس دریاست

t عروس دریایی، واقعاً عروس دریاست
t عروس دریایی، واقعاً عروس دریاست

مطمئنا تعداد زیادی از شما عزیزان به دریا و موجودات دریایی علاقه مندید . بد نیست کمی بیشتر در مورد عروس دریایی بدانید .

عروس دریایی میلیون‌ها سال پیش  یعنی حتی قبل از اینکه دایناسورها روی زمین زندگی کنند، در آب های اقیانوس وجود داشته اند. این موجودات ژله مانند  در آب های عمیق و در امتداد خطوط ساحلی فراوان هستند. اما علیرغم نامشان در واقع ماهی نیستند – آنها بی مهرگان یا حیواناتی هستند که ستون فقرات ندارند.

عروس دریایی

این موجود شگفت انگیز در دریا و تمام اقیانوس ها وجود دارد . برخی از عروس های دریایی در آب خنک زندگی می کنند .برخی از عروس های دریایی شفاف هستند . شفاف بودن آنها به قدری است که از چشم انسان دور می مانند و قابل دیدن  نیستند. در عین حال  برخی دیگر از عروس های دریایی نیمه شفافند . گروهی از عروس های دریایی “شکوفه” نام دارند و بزرگی آنها به اندازه 100000 عروس دریایی معمولی می رسد .

عروس دریایی مغز ندارد . این موجود برعکس اسم زیبایش ، خطرناک است و نیش زهرآلود دارد . عروس دریایی از شاخک های حساس خود برای نیش زدن استفاده می کند .نیش دسته خطرناک این موجودات زهرآلود و دردناک است و حتی ممکن است کشنده باشد. عروس دریایی در شاخک های خود سلول های گزنده ای دارند تا طعمه های خود را قبل از خوردن بیهوش یا فلج کنند. در داخل بدنشان هم  حفره ای  وجود دارد که دهان آن است. آنها می خورند و باقیمانده غذا را دور می ریزند. ولی در عین حال برخی از عروس های دریایی بی خطر هستند .نوع خطرناک عروس دریایی شفاف است . این موجود از موجودات ریز دریایی (پلانکتون ها) تغذیه می کند ولی در عوض  برخی عروس های دریایی طعمه لاک پشت های دریایی می شوند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
استفاده از عسل روی پوست و مو

عروس دریایی

 برخی از عروس دریایی ها شفاف هستند، اما برخی دیگر در رنگ های  مانند صورتی، زرد، آبی و بنفش دیده می شوند و اغلب درخشان هستند. چینی ها 1700 سال است که این موجود دریایی صید می کنندکه علاوه بر این که  یک غذای لذیذ محسوب می شوند و در طب چینی استفاده می شوند.

 

خدیجه رادفر

t عروس دریایی، واقعاً عروس دریاست
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *