ورزش و روبات ها

t ورزش و روبات ها

 

وقتی ورزش براساس اصول علمی پایه گذاری می شود سر و کله ی روبات ها هم پیدا می شود . بعضی از این روبات ها نقش موثری در آموزش و ارتقای مهارت های ورزشی بازیکنان و ورزشکاران ایفاء می کنند . سایر روبات ها مواد جدید و طراحی های نوینی را در امر تجهیزات ورزشی ، از چوگان ، گلف و راکت های تنیس گرفته تا توپ های بولینگ و اسکیت روی برف ، مورد آزمایش قرار می دهند . این روبات های آزمونگر حداکثر توانمندی هایشان را در استفاده از این تجهیزات به کار می برند .

انسان هرقدر هم مهارت داشته باشد باز نمی تواند هر بار توپ را با همان دقت قبلی پرتاب کند ، اما روبات می تواند این کار را انجام دهد .

هربار مانند دفعه ی قبل

قوس دقیق یک توپ فوتبال ، اندازه ی حفره های یک گوی گلف یا ضخامت الیاف روی توپ تنیس در نحوه ی حرکت توپ در هوا تاثیرگذار است . یک روبات توپ هایی با طرح ها و جنس متفاوت را به طور دقیق هربار مثل دفعات قبل پرتاب و یا شوت می کند تا کیفیت آنها را با یکدیگر مقایسه کند . چوب دستی بیسبال یا توری های راکت تنیس ممکن است از جنس های مختلف ساخته شده باشند که روبات مجددا آنها را مقایسه می کند .

بیایید توپ بازی کنیم !

روباتیک روبات های پرتابگر توپ در ورزش های گوناگون همچون تنیس میدانی ، تنیس رومیزی ، بیسبال ، والیبال ، اسکواش ، فوتبال آمریکایی و کریکت به کار گرفته می شوند . آنها می توانند توپ را مانند یک بازیکن تراز اول ، با سرعت زیاد یا آهسته ، نزدیک یا دور و بدون احساس خستگی و بی وقفه پرتاب کنند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درس 3-1- توپولوژی های شبکه

شوت زن ماهر

روبات های شوت زن دست یارهای آموزشی موثری در بازیهای فوتبال ، راگبی و ورزش های مشابه به شمار می آیند . روبات شوت زن توپ را هربار با اختلاف یک میلیمتر به همان محل قبلی شوت می کند . روبات های شوت زن طوری برنامه ریزی می شوند که شیوه ی بازی بازیکنان سرشناس را تقلید کنند تا حریفان مقابل بتوانند در مقابل آنها بازی کنند و دفاع موثری داشته باشند ، یا هربار توپ را با سرعت های متفاوت و در زوایای مختلف شوت کنند . این نوع تمرینات در آمادگی و هوشیاری بازیکنان بسیار موثر است .

روبات پرتابگر

از نخستین روبات های ورزشکار ، یک روبات پرتابگر توپ بیسبال به نام جو بود که در خلال سالهای دهه ی 1940 میلادی ساخته شد . این روبات به شکل یک جعبه ی آهنی به اندازه ی یک میز و دارای یک بازوی چرخان بود . جو هر نه ثانیه یک بار توپ را پرتاب می کرد و هربار سرعت ، جهت و شیوه ی چرخش آن برای پرتاب توپ تنظیم و اصلاح می شد . جو این کار تکراری را بدون احساس خستگی یا داشتن گلایه انجام می داد .

 

                                                                                                                   روبات ها در پزشکی و علوم

                                                                                                                  نویسنده : استیو پارکر

                                                                                                                  مترجم : مجید عمیق

t ورزش و روبات ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *