پنل های سه بعدی انرژی خورشیدی

t پنل های سه بعدی انرژی خورشیدی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

پنل خورشیدی (4)

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

 

شاید امروزه در مورد منابع انرژی چیزهای زیادی بدانیم اما تا به حال به این فکر نکرده ایم که این منابع روزی تمام خواهند شد و ما نیاز مند همان انرژی های از دست رفته خواهیم بود. شما نیز می دانید که در کشوری مانند ایران بیش تر منابع انرژی از منابع فسیلی می باشند که روزی به اتمام می رسند و همچنین برای تولید انرژی ای مانند برق از آب استفاده می شود که این کار را برای  همه سخت می کند چون باید به فکر  یک تولید کننده دیگر باشند. در کشورهای پیشرفته این منبع به منبع خورشیدی تغییر یافته است؛ بدین صورت که بیش تر انرژی مورد نیاز برای تولید برق را از خورشید می گیرند.

 

پنل هایی برای این منظور ساخته شده که آن ها را در مقابل خورشید قرار می دهند. این پنل ها انرژی دریافتی از خورشید را در خود نگهداری کرده و سپس آن را به انرژی برق تبدیل می کنند. چون این پنل ها به طور مسطح هستند به تعداد زیادی از آن ها نیاز می باشد تا بتوانند انرژی زیادی را ذخیره کنند. برای این منظور از پنل های 3 بعدی استفاده کردند که ایجاد این پنل ها بدین صورت است که سه عدد از پنل های تخت را در کنار یکدیگر قرار می دهند اما طراحی آن ها به صورتی است که بتواند انرژی بیش تری را به دام بیاندازد. به همین دلیل است که راندمان آن ها با لاتر می رود. این پنل ها وقتی در مقابل نور خورشید قرار می گیرند نورد بیش تری را می توانند در خود نگهداری کنند. بدین صورت که اگر یکی از سطح ها پر شد بقیه انرژی دریافتی هدر نرفته و در سطح دیگر یا پنل دوم قرار می گیرد. شاید جالب باشد بدانید که در این صورت حتی راندمان تک تک پنل های استفاده شده نیز بالا می رود.

پنل خورشیدی (1)

باید گفت که در پنل های معمولی به مقدار 30 درصد از کل انرژی دریافتی به برق تبدیل می شود اما در پنل های سه بعدی به طور جالبی این مقدار به 50 درصد در هر پنل می رسد که مقدار انرژی دریافتی از آن پنل را زیاد تر می کند.

t پنل های سه بعدی انرژی خورشیدی
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دومین دستبند هوشمند مایکروسافت عرضه شد

‫1 نظر ارسال شده در “پنل های سه بعدی انرژی خورشیدی

  1. مهدی رحیمی :

    ضمن درود بی پایان
    لطفآ اطلاعات بیشتری و عکس واضحتر درج فرمایید
    سه بعدی بود پانل ها کار بسیار مفیدی ست
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *