علت راه راه بودن بدن گورخرها

t علت راه راه بودن بدن گورخرها
t علت راه راه بودن بدن گورخرها

علت راه راه بودن بدن گورخرها یکی از سوال هایی جدی در علم زیست شناسی است و البته هنوز پاسخی قطعی برای آن یافت نشده است. آنچه واضح است این است که سه گونه گورخر در دنیا وجود دارد و هر سه گونه دارای راه‌راه ضخیمی در بدن خود هستند.

این سؤال معما گونه بیش از یک قرن دانشمندانی از جمله داروین را سال ها متحیر و متعجب کرده بود. نتیجه تحقیقات آن ها منجر به بیان پنج فرضیه اصلی شد:

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

۱. دفع حشرات ۲. استتار ۳. گمراه کردن شکارچیان ۴. کاهش درجه حرارت بدن ۵. کمک به تعامل اجتماعی حیوان

تصویری از چند گورخر؛ علت راه راه بودن بدن گورخرها

یک زیست شناس در دانشگاه کالیفرنیا می گوید: «من برای دیدن نتایج خوب این تحقیق بسیار خوشحالم.» این محقق بارها و بارها فیلم هایی از دوری کردن مگس ها از گورخرها و ضد گزش بودن آن ها تهیه کرده بود تا ثابت کند علت راه راه بودن بدن گورخرها دفع حشرات است.

برای بررسی دقیق تر این موضوع این محقق و همکارانش از منابع گسترده ای کمک گرفتند. از جمله مجموعه های موجود در موزه ها و حتی نقشه های تاریخی. این تیم در ابتدا تغییرات به وجود آمده در الگوی ویدئویی به دست آمده در تمام هفت گونه زنده شامل اسب، الاغ، گورخرها و ۲۰ گونه آن ها را بررسی کرد.

بیش تر آن ها در قسمتی از بدن خود نوعی خطوط راه راه داشتند. بعضی از این گونه ها تنها در صورت خود و یا زیر شکم، پوست راه راه داشتند. در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که گونه هایی که راه های بدنشان کم تر بوده توسط مگس یا دیگر حشرات گزیده شده اند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کفش هایی عجیب شبیه به پرندگان!

علت راه راه بودن بدن گورخرها دفع حشرات است؟

البته این نتایج هنوز توسط دانشمندان و محققان در دست بررسی و مطالعه بیش تر است زیرا دیدن اجتناب مگس ها از گورخر در طبیعت امری دشوار و در بسیاری مواقع نشدنی است .چون در صورتی که فاصله بسیار نزدیک و دید طولانی مدت باشد می توان نتایج را با اطمینان بیان کرد.

موضوع دیگری که محققان در حال بررسی آن می باشند علت دوری مگس از رنگ سیاه و سفید است که هنوز پاسخ روشن و واضحی برای آن پیدا نکرده اند.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t علت راه راه بودن بدن گورخرها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *