کاردستی سبد فانتزی

t کاردستی سبد فانتزی
t کاردستی سبد فانتزی

کاردستی سبد فانتزی کاردستی زیبایی است که در این مطلب به آموزش آن پرداخته ایم. شما هم می توانید یکی از این سبدها برای خودتان درست کنید و خرده ریزهایتان را داخل آن قرار بدهید.

لوازم مورد نیاز

لیوان یک بار مصرف کاغذی
الیاف پلاستیکی
چسب 
قیچی

شیوه ساخت کاردستی سبد فانتزی

ابتدا از قسمت لبه لیوان تا پایه، خط های موازی به فاصله یک سانتی متر بکشید. پس از آن تمام خط ها را با قیچی برش بزنید. لیوان را وارونه روی سطح صافی کمی فشار دهید تا برش ها از هم باز شوند.

برای شروع بافت، ابتدای الیاف پلاستیکی را با فندک گرم کنید و با انگشت به هم بچسبانید تا مانع از ریشه شدن الیاف ها در طی کار شود. برای شروع بافت الیاف را دور یکی از برش های لیوان قرار دهید و لبه الیاف را کمی بلندتر رو به داخل و کف لیوان قرار دهید و ردیف دوم پیچیدن الیاف را از روی آن رد کنید تا ثابت شود.

بافت سبد را شروع کنید. به این شکل که یک مرتبه الیاف را از زیر برش ها رد کنید و برش بعدی الیاف را روی برش بکشید و به همین ترتیب یک مرتبه از زیر و یک مرتبه از رو بافت را ادامه دهید.

مراحل آموزش کاردستی سبد فانتزی

توجه داشته باشید طی بافت سبد، برش ها را به طرف بالا بکشید و پس از آن الیاف را از بین برش ها رد کنید که بافت شکل کاسه ای داشته باشد. هر ردیف را که به پایان رساندید قبل از شروع ردیف بعد ردیف های قبلی را روی هم فشار دهید تا بافت سبد کاملا منسجم و به هم پیوسته باشد.

مراحل آموزش کاردستی سبد فانتزی

بافت را ادامه دهید تا کاملا برش های لیوان زیر الیاف ها پنهان شوند و به لبه لیوان برسید. در مرحله پایانی ساخت کاردستی سبد فانتزی الیاف را از زیر دور لبه های قبلی با سوزن بزرگ رد کنید تا سبد هم جلوه زیباتری داشته باشد و هم لبه های لیوان پوشیده شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی غنچه گل رز با روبان

برای دسته سبد نیز می توانید مقداری از الیاف ها را به شکل گیس ببافید و به دو طرف سبد متصل کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

t کاردستی سبد فانتزی

 

t کاردستی سبد فانتزی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *