چرا ماهی برای سلامتی خوب است؟

t چرا ماهی برای سلامتی خوب است؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

ماهی (2)

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

خوردن ماهی به مقدار کافی می تواند فرد را از بیماری های جدی محافظت کند. با این حال، خوردن بیش از اندازه ماهی ضرر دارد یا خیر؟

ماهی چرب مانند سالمون بیش ترین میزان اسید چرب امگا 3 را دارد. این غذا حاوی ویتامین ها، املاح معدنی و منبع اصلی اسید چرب امگا 3 است که به بدن در مقابل بیماری هایی همچون سرطان، بیماری قلبی، افسردگی و آرتروز کمک می کند.

مزایای خوردن ماهی

بیماری قلبی

سازمان قلب بریتانیا اعلام کرده است که خوردن ماهی چرب می تواند خطر بیماری قلبی را کم کند و شانس زنده ماندن بعد از حمله قلبی را افزایش دهد. ماهی سطح چربی خون به نام تری گلیسیرید را کاهش می دهد؛ میزان بالای تری گلیسیرید با بیماری قلبی همراه است.

آلزایمر

اسید چرب اشباع نشده در بسیاری از ماهی ها از آسیب به سلول های مغز جلوگیری می کند. خوردن ماهی خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد.

سرطان

در یک مطالعه در سوئد که بر 6000 مرد در مدت 30 سال انجام شد نشان داد آن هایی که ماهی نمی خوردند دو یا سه برابر در معرض خطر سرطان پروستات پیشرونده در مقایسه با آن هایی که ماهی مصرف کرده اند قرار داشتند. خرچنگ و میگو نیز حاوی سلنیوم هستند که تصور می شود خصوصیت ضد سرطانی دارند.

ماهی (3)

افسردگی

گزارش شده است که ماهی می تواند افسردگی را کم کند. این کار به عهده اسید چرب امگا 3 است که سطح سروتونین، ماده شیمیایی مغز، را افزایش می دهد.

آرتروز

کسانی که مصرف بالای ماهی دارند به میزان کمتری دارای شرایط التهاب مانند آرتروز هستند. مطالعات نشان داده اند که روغن ماهی در کاهش علائم آرتروز روماتوئید می تواند مفید باشد.

مزایای اجتماعی

طبق تحقیقات انجام شده، کودکانی که از سن 3 سالگی ماهی مصرف کرده اند احتمال کمی وجود دارد که سوابق جنایی تا سن 23 سالگی داشته باشند.

پوست

طبق گفته یک متخصص پوست، رژیم غذایی حاوی ماهی سالمون می تواند خط پیری صورت را کم کند.

کدام ماهی بهتر است؟

ماهی سفید یک منبع خوب پروتئین کم چرب و مواد معدنی است. ماهی های چرب مانند ساردین، سالمون و خال مخالی بالاترین میزان اسید چرب امگا 3 را دارند. خرچنگ، میگو و موسل (یک جور صدف دو کپه ای) در گروه نرم تنان صدف دار قرار دارند و حاوی سلنیوم می باشند که تصور می شود دارای خصوصیات ضد سرطانی باشند.

صدف

کپسول روغن ماهی چطور؟

کپسول روغن ماهی یک مکمل مفید برای رژیم غذایی سالم است. تحقیق نشان داده است که مصرف یک عدد کپسول روغن ماهی به طور روزانه می تواند زندگی 10000 بیمار مبتلا به ناراحتی قلبی در سال نجات دهد.

t چرا ماهی برای سلامتی خوب است؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ده کار مضر برای سلامتی که به آن ها توجه نمی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *