چطور از تنهایی خود لذت ببریم؟

چطور از تنهایی خود لذت ببریم؟
t چطور از تنهایی خود لذت ببریم؟

در تنهایی چه کار کنم؟ این سوالی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد اگر زمان زیادی از روز را در خانه تنها هستید. شاید این مسئله در ابتدا کمی ناراحت‌کننده به نظر بیاید اما عالی است! کارهای بسیاری است که می توانید به تنهایی انجام دهید تا خلاقیت خود را بیدار کنید و از تنهایی لذت ببرید. ما در اینجا برایتان چند پیشنهاد داریم.

به چیزهای کوچک توجه کنید

وقتی تنها هستید می توانید به چیزهای کوچک و ارزشمند زندگی که سایر اوقات آنها را فراموش می کنید، توجه کنید. به اطراف خود نگاه کنید، جزئیاتی را که به شما احساس خوبی منتقل می کنند پیدا کنید. خودتان را بشناسید. افکار، احساسات و نگاهتان به زندگی را با دقت بیشتری بررسی کنید. وجوه ناشناخته شخصیت خود را کشف کنید. چطور خوشحال می شوید؟ در زندگی چه اهدافی دارید؟ چه چیزی شما را امیدوار می کند؟

هر اندازه که پاسخ این سوالات را پیدا کنید، به خودشناسی بیشتری می رسید.

 به رستوران، خرید و یا حتی سینما بروید

برای بعضی افراد، هیچ چیز بیش تر از خرید، موجب شادابی نمی شود. فراموش نکنید که همیشه نیاز به خریدهای بزرگ و پرهزینه نیست، با چیزهای کوچک هم می توان شاد شد.

گاهی اوقات تنهایی به رستوران بروید و خود را به یک غذای خوشمزه مهمان کنید. سینما هم یکی دیگر از مکان هایی است که در آن می توان به تنهایی اوقات خوبی را سپری کرد. مزیت آن این است که  در چنین شرایطی، کاملا آزاد هستید و دیگر مجبور نیستید به خاطر شخص دیگری فیلمی را که دوست ندارید ببینید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی 5 نمونه برتر از فیلم انیمیشن غیردیزنی با محوریت حیوانات

در تنهایی چه کار کنم؟ وبلاگ بسازید

اگر نوشتن را دوست دارید، می توانید یک وبلاگ بسازید و در آن درباره کتاب ها، فیلم ها و موسیقی های مورد علاقه تان و یا حتی تجربیات و مهارت هایتان بنویسید. از خوبی های وبلاگ نویسی آن است که می توانید دوستانی پیدا کنید که مانند شما از نوشتن و خواندن لذت می برند.

تنهایی

چند تمرین ساده یوگا یاد بگیرید

یوگا ورزشی جسمی و روانی است که به کسب آرامش کمک می کند و کاری می کند که شما حس بهتری به زندگی داشته باشید. با این حال، اگر به یوگا علاقه ندارید می توانید سراغ سایر رشته های ورزشی بروید. کم هزینه ترین ورزش، پیاده روی اطراف خانه است. با ورزش کردن روحیه شاداب تر و انرژی بیشتری برای انجام امور روزمره خود خواهید داشت.

در کلاس های آموزشی شرکت کنید

حالا که تنها هستید، به جای آنکه روی مبل دراز بکشید و تمام بعدازظهر خود را مقابل تلویزیون بگذرانید، می توانید در کلاس های آموزشی شرکت کنید. اگر شرایط حضور در کلاس را ندارید، دوره های آنلاین را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که بعضی از این دوره ها و کلاس ها، بدون هزینه هستند و به راحتی می توانید در آن ها شرکت کنید. برای شروع به سراغ مهارت، هنر، ورزش، و یا موضوع عملی مورد علاقه تان بروید که تا به حال فرصت آموختن آن را نداشته اید.

در تنهایی چه کار کنم؟ آشپزی کنید

وقتی فقط برای خودتان آشپزی می کنید دیگر نگران نتیجه آن نخواهید بود. یک غذای ساده اما خوش طعم را امتحان کنید، مثل پاستا. خلاق باشید و ایده های جدید و نوآورانه خود را روی دستور پخت غذا و یا نحوه سرو آن اجرا کنید.

پادکست گوش کنید

پادکست که گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می شود، به راحتی از فضای اینترنت، قابل دریافت و پخش است. پادکست ها با موضوعات متنوعی مانند خلاصه کتاب ها، آموزش زبان، آموزش آشپزی، موسیقی و شعر و یا علم و تکنولوژی، منتشر می شوند و به شما درباره مسائل مختلف اطلاعات مفیدی می دهند. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دلیل پرواز پرندگان مهاجر به شکل V کشف شد

کارهای عقب افتاده خود را انجام دهید

اوقات تنهایی یکی از بهترین فرصت ها برای انجام اموری است که در رسیدگی به آن ها تاخیر داشته اید. می توانید درس های خود را مرور کنید، برای امتحانات پیش رو آماده شوید، اتاق تان را تمیز کنید و یا برای آینده نزدیک خود برنامه ریزی کنید.

در تنهایی چه کار کنم؟ به اینترنت سر بزنید

همیشه چیزهای جدید برای آموختن وجود دارد. نیازی نیست که درباره یک مطلب مهم و یا بسیار سخت مطالعه کنید. یکی از راه های ساده و سریع برای کسب اطلاعات در هر موضوعی، جست‌وجو در اینترنت است. فراموش نکنید همیشه با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می توانید اطلاعات مفید و سرگرم کننده ای کسب کنید و به دانش خود بیفزایید.

مجتبی ناطقی

 

t چطور از تنهایی خود لذت ببریم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *