چطور باهوش تر شویم؟

هوش
t چطور باهوش تر شویم؟

راه هایی برای باهوش شدن

۱. پاهایتان را تکان دهید: علت کمبود تمرکز روی یک مطلب جریان کم خون است. اگر برای مدت طولانی یک جا بنشینید جریان خون بدنتان کم می شود. راه حل آن ساده است. به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بایستید یا راه بروید.

2. صبحانه بخورید: غذا برای فکرکردن ضروری است. کسانی که عادت به صبحانه خوردن دارند خلاقیت بیشتری دارند چون به مغزشان پروتئین بیشتری می رسانند. کمبود پروتئین برخی اوقات باعث سر درد می شود.

3. ناهار سبک میل کنید: غذای سنگین و چرب انسان را کسل و خواب آلوده می کند و او را وادار به چرت زدن بعد از غذا می کند.

4. اضطراب و تنش را از خود دور کنید: اضطراب، توانایی به خاطر آوردن مطالب در ذهن را پایین می آورد و باعث اختلال در یادگیری می شود. نور سفید لامپ می تواند باعث کاهش اضطراب در انسان شود.

هوش

5. موسیقی گوش کنید: محققان به این نتیجه رسیده اند که برخی موسیقی های خاص «کلید» خوبی برای یادآوری مطالب هستند.

6. تندخوانی: برخی از مردم بر این عقیده اند که با تندخوانی برخی از مطالب از قلم می افتند و برخی دیگر آن را موثر می دانند. نکته اینجاست که تندخوانی در تقویت حافظه موثر است و در حین تندخوانی اگر کسی مطلبی را متوجه نشود می تواند آرام تر مطلب را مطالعه کند و دوباره مطلب را باز خوانی کند.

تخیل از جمله راه هایی برای باهوش شدن

7. از تخیل و مخفف کلمات استفاده کنید: استفاده از مخفف کلمات و به کار بردن حقه و تصور کردن کلمه می توانند راه های موثری در حفظ مطالب مخصوصا کلمات باشند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برای داشتن استخوان‌های سالم فقط کلسیم کافی نیست!

8. از بازی های ویدیویی فکری استفاده کنید: بازی های کامپیوتری استراتژیکی و فکری باعث تقویت هوش و یادگیری می شوند. البته به شرط آنکه باعث اعتیاد نشوند.

راه هایی برای باهوش شدن

9. داستان بسازید: بعد از یادگیری مطلب، داستانی برای آن بسازید. داستان ساختن و شخصیت پردازی در تقویت حافظه و هوش موثر است.

10. با لذت یاد بگیرید: سعی کنید مطالب را با احساسات و تفکر مثبت فرا بگیرید. این امر باعث می شود اعتماد به نفستان افزایش یابد و میزان یادگیری تان بیشتر شود.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t چطور باهوش تر شویم؟
امتیاز به این نوشته

‫12 نظر ارسال شده در “چطور باهوش تر شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *