چطور با مشکلات مالی خانواده کنار بیاییم؟

چطور با مشکلات مالی خانواده کنار بیاییم؟
t چطور با مشکلات مالی خانواده کنار بیاییم؟

وقتی مشکلات مالی در خانواده ای ایجاد می شود، استرس و فشار آن نه تنها پدر و مادر بلکه فرزندان را هم تحت تأثیر قرار می دهد. به خصوص که فرزندان یک خانواده نمی توانند کمک چشم گیری در بهبود شرایط اقتصادی نامساعد خانواده داشته باشند. با این حال راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا چنین موقعیت های دشواری را ساده تر پشت سر بگذارید.

برای حل مشکلات مالی خلاقانه فکر کنید

از خلاقیت خود استفاده کنید. همه در خانه چیزهایی داریم که سالهاست بی استفاده مانده اند. شاید بتوانید آنها را با کمک والدین خود بفروشید. چیزهایی مثل عروسک ها و یا کتاب های قدیمی و لوازم بلا استفاده چوبی.

اولویت بندی داشته باشید

وقتی چیزی می خواهید آن را روی کاغذ بنویسید و در کنارش بنویسید که تا چه اندازه آن را می خواهید و یا چرا به آن نیاز دارید و از 1 تا 10 براساس اولویت و اهمیت برای خواسته هایتان ارزش گذاری کنید. با این روش می توانید نیازهای ضروری خود را شناسایی کرده و از صرف انرژی و هزینه برای چیزهای کم اهمیت تر، جلوگیری کنید.

چطور با مشکلات مالی خانواده کنار بیاییم؟

درباره مشکلاتتان صحبت کنید

اگر دچار مشکل و یا تحت فشار هستید، در یک زمان مناسب و صحیح با والدین خود در مورد آن صحبت کنید. به آنها بگویید که می توانید در چنین شرایطی در کنارشان باشید. اگر نمی توانید با والدین خود صحبت کنید، افکار و فشارهای روحی و مشکلاتتان را با یک دوست، معلم و یا مشاور در میان بگذارید.

هنر صبر و بردباری را تمرین کنید

بعضی از دوستان شما ممکن است آخرین مدل تلفن همراه، لپ تاپ، بهترین کتانی و یا لباس های عالی داشته باشند. در عین حال حتماً در هم سن و سال های شما کسانی هستند که شرایط بسیار سخت تری نسبت به شما دارند. ممکن است در این لحظه نتوانید چیزهایی را که می خواهید داشته باشید اما در چنین موقعیتی سعی کنید مهارت صبر را در خود پرورش دهید و روحیه بردباری را درون خود گسترش دهید، بدون آنکه نسبت به دوستان و یا اطرافیانتان احساس حسادت داشته باشید یا از والدینتان دلسرد و ناراحت شوید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازی اندرویدی جذاب برای گوشی هایی با رم 2 گیگابایت

بدانید که همه انسان ها در زندگی روزها و لحظه های تلخ را تجربه می کنند. کسی موفق و پیروز خواهد بود که با صبر و آرامش از موقعیت های سخت عبور کند.

به نکات مثبت توجه کنید

نوشتن به شما کمک می کند تا از افکار ناراحت کننده و فشارهای روحی خود بکاهید. فراموش نکنید که در کنار نوشتن این افکار و احساسات، روزانه چند مورد را که به خاطر آن ها شکرگزار هستید، یادداشت کنید. به نقاط مثبت زندگی، توانایی ها، مهارت ها و داشته هایتان فکر کنید.

چطور با مشکلات مالی خانواده کنار بیاییم؟

در هنگام وجود مشکلات مالی با تغییرات کنار بیایید

سعی کنید در شرایط دشوار وجود مشکلات مالی به سایر مشکلات خانواده نیفزایید. با تغییراتی که در زندگی پیش می آید کنار بیایید.

با خودتان مهربان باشید

وقتی نمی توانید در بهبود مشکلات مالی و شرایط محیط اطرافتان کاری کنید، به فکر درون خود باشید. سعی کنید روزانه، کارهای کوچکی را که می توانند به شما احساس بهتری بدهند انجام دهید. موسیقی گوش کنید، نقاشی بکشید، داستان بنویسید.

اگر اتاق شخصی دارید، بدون هزینه و با تغییرات کوچک و جابه جایی وسائل، تغییر دکوراسیون دهید. برای خودتان کتاب خودآموز زبان تهیه کنید و سعی کنید یک زبان خارجی را یاد بگیرید. عضو کتابخانه های محلی شوید، کتاب های داستانی و علمی امانت بگیرید و مطالعه خود را بیشتر کنید. فیلم و انیمیشن ببینید. ورزش کنید و توانایی های درونی خود را کشف کنید.

هرگز فراموش نکنید که شرایط مالی و اقتصادی هیچ وقت ثابت نمی ماند و یک روز این مشکلات برطرف خواهند شد. چنین روزی متوجه خواهید شد که شما می توانید از همه آزمون های سخت زندگی سربلند بیرون بیایید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
راهنمایی جمله سازی با همکاری برای کلاس دومی ها

 مجتبی ناطقی

t چطور با مشکلات مالی خانواده کنار بیاییم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *