چطور به دیگران پیشنهاد دوستی بدهم؟

t چطور به دیگران پیشنهاد دوستی بدهم؟

پرسش

سلام. من دختری 14 ساله هستم و تازه به مدرسه ای جدید آمده ام و حدود 4 هفته است که دختر خانم مذهبی و باحجابی را در کلاس روبرو کنترل می کنم و از او بسیار خوشم آمده زیزا خودم هم مذهبی هستم و دوست دارم با او ارتباط برقرار کنم اما نمیدانم چه طور این کا را انجام بدم و با چه جمله ای شروع کنم؟ لطفا کمکم کنید. ممنون

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشار و روانشناس سایت

دوست خوبم

اگر از اینکه قصد داری با او دوست شوی اطمینان داری، کافیست که به او لبخند بزنی و در یک ساعت تفریح از خوراکی خودت به او تعارف کنی و بگویی که اگر مایل است قصد داری تا با او صحبت کنی. خوب به احتمال زیاد جوابش منفی نیست (اگر منفی بود باید به او توضیح دهی که قصد داری با او صحبت کنی و اگر این زمان مناسب نیست وقت دیگری می آیی) و تو میتوانی همان ساعت به او پیشنهاد دوستی بدهی و البته اجازه دهی تا او هم دراین باره فکر کند و نظرش را بگوید. بعد آرام آرام بیشتر با هم انس خواهید گرفت و میتوانید دوستان نزدیکتری برای هم باشید.

موفق باشی

کاربران عزیز 

شما می توانید سؤال خود را در کادر پایین صفحه تایپ نموده و یا از طریق ایمیل info@nojavanha.com ارسال بفرمایید.

t چطور به دیگران پیشنهاد دوستی بدهم؟
5/5 - (1 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
احساسات دروغ نیست

‫10 نظر ارسال شده در “چطور به دیگران پیشنهاد دوستی بدهم؟

  1. S :

    سلام
    من در مدرسه از پارسال از یکی از همکلاسی هام خوشم میومد از شخصیتش و خیلی دوست داشتم باهاش دوست باشم پارسال اون دختره سعی می کرد با من دوست بشه ولی من چون ادم خجالتی بودم باهاش حرف نمی زدم راستش و امسال که وضعم بهتر شد دوست داشتم باهاش دوست باشم و بگم که اون دختره یه اکیپی داره که خیلی خیلی زیادن و دوست صمیمی هم داره امروز رفتم و بهش گفتم و اونم گفت می تونی دوست معمولی باشی بعد من بهش گفتم مگه الان نیستیم گفت معمولی تر

    • جمال رادفر (سردبیر ) :

      دوست خوبم
      این تجربه تو کلی پند و درس داره اینکه کنار او کم کم خجالتی بودن را کنار گذاشتی یا حد اقل کمترش کردی
      خوب این خودش خیلی خوبه
      یعنی دوستت درسته الان بهت میگه معمولی باشین ولی اثر خودش را درباره تو گذاشته.
      به نظرم الان به حرفش گوش کن و ظاهرا سعی کن دوست معمولی باهاش باشی، این کار باعث میشه اولا دوست بمونید دوم اینکه با دوستان اکیپی که هستند هم در ارتباط باشی و این برات خیلی خوبه چون موجب کمتر شدن حس خجالتی میشه و سوم اینکه بعد که دوست هستید شاید در همون جمع با فرد دیگه ای ارتباط دوستانه نزدیک تر پیدا کنی و در محدودیت دوستت نمونی.

  2. sara :

    سلام من دوازده سالمه و کلاس هفتمم
    من تو اردو با یک هشتمی آشنا شدم و راستشو بخواین علاقه مندم باهاش دوست باشم اما میترسم چون یک سال ازش کوچیک ترم پیشنهاد دوستیمو رد کنه
    یا میترسم منو به مسخره بگیره
    لطفا بهم بگین باید چیکار کنم

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار:دوست خوبم
      اگز فکر می کنی دوستی با کسی که از تو بزرگ تر است مناسب است و این کار تاثیر یدی روی تو ندارد در این صورت به اینکه ممکن است او چه واکنشی نشان دهد فکر‌نکن. کاری را که فکر می کنی درست است انجام بده و در عین حال آماده باش که اگر او تمایلی به دوستی با تو نداشت ضربه نخوری و به احساس و برداشت او هم احترام بگذاری.
      اما در مجموع خیلی چنین رابطه هایی در دوستی را توصیه نمی کنم چون اختلاف سنی و گروه های دوستی معمولا بیشتر از فایده با ضرر همراه هستند.

  3. Zahra :

    سلام
    من دختر ۱۴ ساله هستم واز یک نفر در کلاسمون خوشم می آید اما نمیدونم چجوری به اون بگم چون هم میترسم مخالفت کنه هم اینکه آدم خشکی هست و با چند نفر اکیپ خودش صمیمیه
    به من بگویید که چطور پیشنهاد بدهم چون من در این جور آموز خجالتی هستم

  4. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “حسنا سادات حسینی”
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:
    دوست خوبم
    راه حلش بسیار ساده است کافی است به او مراجعه کنی یا برایش نامه بنویسی و بگویی که علاقمند به دوستی با او هستی. دوست شدن با او به اینکه او دوست دیگری هم دارد ارتباطی ندارد و میشود چند نفری باهم دوست باشید.
    راه دیگر این است که بدون بیان مستقیم در کنارشان بروی و با آنها وقت بگذرانی تا کم کم دوستی بین شما شکل بگیرد.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  5. حسنا سادات حسینی :

    سلام من دختری ۱۲ ساله هستم من ۴ سال است که در این مدرسه درس میخوانم و از یکی از بچه های کلاسمان خوشم امده است اما اون با کس دیگری دوست است و من نمیدونم چگونه به او بگو ییم که دوست دارم باهاش دوست بشم لطفا کمک کنید

  6. nojavanha.com :

    کاربر عزیز ؛ریحانه؛ خانم دکتر سلیقه دارُ‌مشاور و روانشناس سایت نوجوان ها این گونه به پرسش شما پاسخ داده اند:

    دوست خوبم
    هر چند دیگر به انتهای سال تحصیلی نزدیک می شویم اما شروع هر دوستی می تواند در هر زمانی خوب باشد. ممکن است برای اینکه بتوانی با دیگران رابطه دوستی داشته باشی به این فکر کنی که آنها وجه اشتراک زیادی با تو ندارند اما نباید فراموش کنی که بیشتر از این اختلاف ها،‌شما وجه اشتراک دارید از جمله اینکه هم سن و هم جنس و هم سال و هم کلاسی و احتمالا هم محله ای هستید و کلی خاطرات مشترک دارید که همه اینها برای دوستی بیشتر کافی است.
    با این حساب اگر از نظر اخلاقی با تو هم خوانی دارند بهتر است کار را به خودت سخت نگیری،‌شروع حرف زدن با آنها و ورود به گفتگوی آنها کار ساه ای است. تنها کافی است با به اشتراک گذاشتن یک خوراکی در ساعت تفریح و ورود به جمعشان و یا حرف زدن با آنها‌،‌سوال پرسیدن و … باب این رابطه را باز کنی. اگر هم ارتباط با کل و مجموعه آنها ساده نیست خوب است با یک یا دو نفر از آن گروه همین رابطه های اولیه را آغاز کنی و در نهایت از طریق همانها به گروه برسی. اما در کل خیلی انتظار نداشته باش که از همان ابتدا رابطه آنها با تو مانند رابطه خودشان با هم باشد که مدت بیشتری را با هم سپری کرده اند اما به مرور زمان حتما صمیمت ها بیتشر می شود.
    موفق باشی

    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  7. ریحانه :

    سلام من دختری ۱۵ ساله هستم و ۲ سال است که در مدرسه ای درس میخوانم اما در این ۲ سال به غیر از دوستانی که در دبستان داشتم نتوانستم با کس دیگری دوست شوم که امسال کلاس ها جابه جا شد من تنها و بدون دوست شدم .
    احساس میکنم که نمیتوانم با بچه های کلاس خوب ارتباط برقرار کنم . دوست دارم با گروهی از بچه ها دوست شوم اما با آن ها هیچ شباهت مشترکی ندارم . و نمیدانم که چگونه به آنها نزدیک شوم.
    لطفا کمکم کنید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *