در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)

t در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)
t در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)

تبدیل شدن به یک فرد جدید موضوعی چالش برانگیز و جذاب است. در بخش نخست این مطلب به قدم های اولی که باید در این مسیر بردارید پرداختیم و نیز با برخی از راهکارها آشنا شدید. اکنون و در بخش دوم، راهکارهای دیگری می آموزید.

در نظر گرفتن اهداف قابل دستیابی

برای خود اهداف روزانه و هفتگی در نظر بگیرید

راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک فرد جدید

در مسیر تبدیل شدن به یک فرد جدید شما یک هدف بزرگ دارید. برای دستیابی به این هدف باید آن را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید. رسیدن به هر یک از این اهداف کوچک شما را یک قدم به هدفتان نزدیک تر می کند. به خاطر داشته باشید که این اهداف کوچک باید قابل ارزیابی و همچنین قابل دستیابی باشد.

اهداف خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تغییر دهید

t در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)

اگر در دستیابی به اهداف خود مشکل دارید، پیش از هر چیز ذهن خود را آزاد کنید. شما به اهدافی نیاز دارید که با واقعیت منطبق باشند. در غیر این صورت صرفا خودتان را آزار می دهید و قادر نخواهید بود به اهدافتان دست بیابید.

اگر در مسیر تبدیل شدن به یک فرد جدید به اهداف خود نمی رسید، در قدم اول، هدف خود را تغییر ندهید بلکه بنشینید و فکر کنید. می توانید با دیگران مشورت کنید و به بررسی علل عدم دستیابی به این اهداف بپردازید. اگر در نهایت به این نتیجه رسیدید که همه آنچه را در توان داشته اید برای رسیدن به هدف خود به کار برده اید و باز هم موفق نشده اید، بهتر است هدف خود را تغییر دهید.

مثلا اگر هدف شما افزایش ساعت مطالعه در طول روز است و در قدم اول سعی کرده اید در طول روز ۴ ساعت مطالعه کنید، اما به دلایل مختلف موفق به انجام آن نشده اید، بهتر است سعی کنید با ۲ ساعت مطالعه در روز شروع کنید و اگر موفق به انجام آن شدید، به تدریج ساعت مطالعه خود را بالا ببرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ادامۀ پرسش 21

موفقیت را بپذیرید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید

راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک فرد جدید

همیشه زمان کوتاهی را صرف مرور موفقیت هایی کنید که کسب کرده اید. هر موفقیت، شما را یک گام به سمت هدف اصلی تان نزدیک تر می کند و این موضوعی مهم است. البته نباید به خودتان مغرور شوید. بلکه زمانی را برای پاداش دادن به خودتان به خاطر کسب این موفقیت اختصاص دهید. سپس به مسیر اصلی برگردید و به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهید.

تبدیل شدن به یک فرد جدید با ارزیابی تغییرات

رسیدن به هدف را تشخیص دهید

t در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)

وقتی بخشی از شخصیت شما به طور کامل تغییر کند، ممکن است در ابتدا متوجه این تغییر نشوید. گرچه اگر زمانی را به نشستن و مرور آنچه در ابتدا نوشته بودید اختصاص دهید، شگفت زده خواهید شد. هر یک از این تغییرات کوچک تا حدی موجب تغییر شما شده اند و در نهایت یک تغییر چشمگیر را در شما ایجاد کرده اند.

برای خود اهداف جدید در نظر بگیرید

راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک فرد جدید

اینجا نایستید. از این موفقیت به عنوان عامل محرک برای بهبود ابعاد دیگر شخصیت خود استفاده کنید. هدفی بزرگ در نظر بگیرید و آن را به اهداف کوچک روزانه یا هفتگی تقسیم کنید. این روش موجب می شود به انسانی هدفمند تبدیل شوید.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “در سال جدید به یک آدم جدید تبدیل شوید (۲)

  1. سارا :

    سلام من اهداف زیادی ندارم و معنی واقعی هدف رو نمی فهمم و برای اینکه به اهداف برسم میترسم با بعضی از ادم های مورد اعتمادم ارتباط برقرار کنم میه بگید چیکار کنم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *