چگونه یک عکس پرسنلی پاسپورتی خوب از خود بگیریم؟

چگونه یک عکس پرسنلی پاسپورتی خوب از خود بگیریم؟
t چگونه یک عکس پرسنلی پاسپورتی خوب از خود بگیریم؟

برای گرفتن عکس پرسنلی پاسپورتی حتما نیاز نیست به عکاسی مراجعه کنید. خودتان هم با کمی حوصله می توانید چنین عکسی بگیرید

وسایل مورد نیاز برای گرفتن عکس پرسنلی پاسپورتی

یک دوربین دیجیتال

کامپیوتر

یک عدد چاپگر مخصوص عکس، اگر به چاپگر دسترسی ندارید هم می‌توانید از دفاتر خدمات فنی استفاده کنید.

به نظر می‌رسد کار بسیار ساده است، حال مراحل ذیل را به ترتیب دنبال کنید:

یک آتلیه کوچک برپا کنید!

سعی کنید یک دیوار سفید یا شیری رنگ، بدون هیچ قاب یا تابلویی را پیدا کنید. اگر چنین جایی را نیافتید، می‌توانید از دو نفر از اعضای خانواده بخواهید دو سر یک پارچه سفید را محکم پشت شما بگیرند، به گونه‌ای که هیچ چین و چروکی در سطح آن نباشد.

حالا نوبت تنظیم نور است. لازم به ذکر است که نور یکی از موارد اصلی هر عکسی است، هر چه وضعیت نور بهتر باشد، تصاویر خروجی، بهتر خواهند بود. از یکی دیگر از اعضای خانواده بخواهید به نحوی بر روی چهره و پشت شما نورپردازی کند که هیچ سایه‌ای روی صورت و گردن‌تان نباشد. برای این منظور بهتر است از نور طبیعی روز کمال بهره را ببرید یا اگر به حد کافی چراغ در خانه دارید، از آن‌ها غافل نشوید. اگر چراغ‌های خانه نور شدیدی را ساطع می‌کنند، می‌توانید با پوشاندن آن‌ها با کاغذ A4 سفید، نور آن‌ها را نرم کنید.

سوژه‌ی عکاسی

رعایت قواعد و شرایط موجود برای گرفتن عکس‌های پرسنلی یکی از مهمترین بخش کار است. اگر عینکی هستید، نیازی نیست آن را بر روی چشم‌تان بگذارید؛ یا اینکه پوشیدن کلاه، کراوات و شال‌گردن نیز مجاز نیست. از این گذشته به تن داشتن لباس‌های خارج از عرف، عینک های آفتابی، هدفون، ژست‌های عجیب و غریب نیز برای عکس پرسنلی مجاز نمی‌باشد.t چگونه یک عکس پرسنلی پاسپورتی خوب از خود بگیریم؟

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های تم تولد پاییزی دخترانه و پسرانه شیک

گرفتن عکس پرسنلی پاسپورتی

اگر همه‌ی کارها خوب پیش برود، چیز زیادی باقی نمانده است. توجه داشته باشید که به حد کفایت فضای بالای سر و کناره برای عکس خود در نظر بگیرید و حتماً آن را در مرکز تصویر قرار دهید. از بزرگنمایی بیش از اندازه یا کم پرهیز کنید. پس از گرفتن چندین عکس پرسنلی، همگی آن‌ها را به رایانه منتقل کرده و با استفاده از یکی از برنامه‌های ویرایش عکس مانند فوتوشاپ که به آن اشراف دارید، اندازه و ابعاد عکس نهایی خود را آماده کنید.

t چگونه یک عکس پرسنلی پاسپورتی خوب از خود بگیریم؟

t چگونه یک عکس پرسنلی پاسپورتی خوب از خود بگیریم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *