چگونه نوجوان سحر خیز باشیم ؟

چگونه نوجوان سحر خیز باشیم ؟
t چگونه نوجوان سحر خیز باشیم ؟

نوجوان ها معمولا خوابیدن را دوست دارند واگر مادرشان صدایشان نزند گاهی تا نیمه روز هم می خوابند . اما پر خوابی به خصوص در روزهای مدرسه رفتن اصلا جالب نیست. در این مطلب می خواهیم توضیح دهیم که چگونه نوجوان سحر خیز باشیم .

دو نوع آدم در این دنیا وجود دارد: پرندگان سحرخیز که با اولین نگاه  به نور خورشید از رختخواب بیرون می‌پرند و جغدهای شب که وقتی زمان بیدار شدن می‌رسد، تازه پتو را روی سرشان می‌کشند.
حتی اگر در دسته دوم قرار دارید، باز هم می توانید یاد بگیرید که صبح ها را دوست داشته باشید. تغییراتی اندک در روال کاری شما می تواند تغییرات بزرگی در زندگی شما ایجاد کند.

به جای بیدار شدن با صدای زنگ های گوش خراش، با شنیدن موسیقی های دل نواز بیدار شوید. سپس چشمانتان را آرام باز کنید، مطمئن باشید همه چی آرومه!

یادتان باشد به طور ناگهانی از جای خود بیرون نپرید. در حالی که نفس  عمیق می کشید قدری عضلات  بدن خود را شل کرده و آن را کشش دهید؛ از انگشتان دستتان تا انگشت  های پایتان .آنگاه قدری به کارهای مثبتی که در طول روز می توانید  انجام دهید، بیندیشید.

نوجوان سحر خیز

اگر هوا خوب است چند دقیقه بیرون از خانه (مثلاً در بالکن) و در معرض تابش خورشید بایستید. تابش نور خورشید به بدن شما می گوید که باید بیدار شوید. برای 3-5 دقیقه اول پس از بیداری، یک کار آسان انجام دهید. تأکید می شود که این کار برایتان راحت و بدون تنش باشد.

پر خوابی و چرت زدن های گاه و بیگاه را برای همیشه کنار بگذارید. اگر شما در ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید و همیشه این الگو را رعایت کنید، بدنتان خودش با آن سازگار می شود و در نهایت می توانید صبح ها در ساعت مشخصی از خواب بر خیزید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع مدل های کاردستی جوجه با کاغذ رنگی

اما اگر هنوز سحر خیزی برایتان سخت است می توانید راه های زیر را هم امتحان کنید:

1- دکمه تاخیر زنگ ساعت را نزنید

چند دقیقه خواب بیشتر جذاب است اما با فشار دادن دکمه تاخیر زنگ، باعث می شوید ساعت درونی بدنتان گیج شود. با کمی دیرتر بیدارشدن، احتمالا تا چند ساعت بعد آن گیج و خواب الوده هستید. پس بلافاصله که ساعت زنگ زد بیدار شوید.

t چگونه نوجوان سحر خیز باشیم ؟

 

2- در نور خورشید قرار بگیرید

بدن شما برای تنظیم مجدد ساعت داخلی به تابش نور طبیعی نیاز دارد. با بیدار شدن از خواب پرده ها را کنار بزنید. اما کار بهتر این است که یک ساعت بعد از بیداری کمی پیاده روی کنید ویا صبحانه خود را در بالکن یا حیاط بخورید.

3- به عنوان یک نوجوان سحر خیز ، تخت خود را مرتب کنید

مرتب کردن تخت به شما احساس خوشایند موفقیت می دهد و باعث می شود که فکر دوباره خوابیدن را از سرتان بیرون کنید.

4- یک لیوان اب پرتقال بنوشید

قند طبیعی در آب پرتقال به شما احساس سرحالی می دهد وباعث ازیاد انرژی شما می شود

5- یک فنجان چای یا قهوه بنوشید

صدای قل قل کتری در حال جوشیدن حس بسیار خوبی است که می تواند شما را از رختخواب جدا کند. اگر اهل قهوه هستید؛ قنجانی قهوه بنوشید زیرا قهوه سطح سروتونین و دوپامین را در بدن شما افزایش می دهد. اگر اهل چایی هستید روزتان را با یک فنجان چای داغ شروع کیند.

نوجوان سحر خیز

6- دولیوان آب بخورید

آبرسانی  به بدن بسیار مهم است بنابراین صبح را با نوشیدن دو لیوان آب شروع کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اپلیکیشن مدیریت بر باتری گوشی اندرویدی!

7- نرمش کنید

بعد از چند ساعت بی تحرکی و خواب ، بدن ما نیاز به تحرک دارد. روز را با نرمش های کششی آغاز کنید. به این ترتیب ماهیچه های شما آزاد می شود وبا تقویت گردش خون به بیداری بدن شما کمک می کند.

8- به موسیقی گوش دهید

همان طور که بعضی موسیقی ها برای خواب مناسب هستند؛ موسیقی شاد و پر هیجان نیز برای اول صبح مناسب است. با گوش دادن به موسیقی مناسب بدنتان را هشیار کنیدو به یک نوجوان سحر خیز تبدیل شوید.

9-آرامش و مراقبه صبحگاهی

شکر گزاری و آرامش بعد از بیدارشدن به آغاز یک روز خوب کمک می کند. می توانید صبح را با نماز آغاز کنید و آرامش آن را درک کنید

10- صبحانه پروتئینی بخورید

خوردن مواد پروتئینی به بدن شما کمک می کند که در طول روز سرحال تر باشد.  نان،شیر کم چرب، تخم مرغ، آبمیوه یا میوه و ماست در صبحانه فراموش نشود.حتی اگر برای کارتان عجله دارید هیچ وقت صبحانه را حذف نکنید

نوجوان سحر خیز

t چگونه نوجوان سحر خیز باشیم ؟
امتیاز به این نوشته

‫3 نظر ارسال شده در “چگونه نوجوان سحر خیز باشیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *