چگونه قلبی سالم و تپنده داشته باشیم؟

t چگونه قلبی سالم و تپنده داشته باشیم؟
t چگونه قلبی سالم و تپنده داشته باشیم؟

انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب، عملکرد سیستم قلبی _عروقی و کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید داشته باشد. انتخاب یک برنامه غذایی صحیح روزانه تفاوت های زیادی را برایتان به وجود می آورد. برای شروع می توانید از راهنمایی های زیر استفاده کنید تا قلبی سالم و تپنده داشته داشته باشید.

رایج ترین راهنمایی که برای بهبود سلامت قلب ارائه می شود، پیروی از رژیم های غذایی کم چرب است. اما این را هم می دانیم که تمرکز بر روی نوع چربی موجود در مواد غذایی، اهمیت بیشتری نسبت به مصرف یا عدم مصرف کلی چربی دارد.چربی های ترانس، بزرگترین دشمن سلامت قلب هستند و جزو چربی های مضر و ناسالم محسوب می شوند. این چربی های مصنوعی باعث آسیب رسانی به قلب می شود و میزان کلسترول را دو برابر افزایش می دهند.

پس راه حل چیست؟

ما می توانیم چربی مورد نیاز بدن را از طریق چربی های سالم (مثل روغن زیتون یا دانه های روغنی) که به شکل سودمندی بر میزان سطح کلسترول تاثیر می گذارند، در رژیم های غذایی خود استفاده کنیم. در برچسب های مواد غذایی از چربی های ترانس به عنوان یک عنصر استفاده می شود. حتی اگر مقدار استفاده از این چربی ها در مواد غذایی یا وعده های غذایی کم باشد، این چربی های مصنوعی در هر اندازه می تواند تاثیرات مضری بر سلامت قلب بگذارد.

قلبی سالم و تپنده

در نهایت در حالی که کاهش مصرف چربی های اشباع شده مفید است، چربی های طبیعی می تواند هر دو سطح چربی موثر و ناسالم را افزایش دهد و در سطح ایده آل نگه دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ماسک مرگ و آخرین نگاه هنرمندان

پیشنهاد مطالعه :

انبه، میوه دوستدار قلب و عروق

t چگونه قلبی سالم و تپنده داشته باشیم؟

غذاهایی برای قلبی سالم و تپنده

پیشنهاد هایی در زمینه استفاده از مواد غذایی مفید در رژیم های غذایی برای شما ارائه می دهیم که شامل فیبرها، که در مواد غذایی مثل بلغور و جو وجود دارد، امگا۳ که در برخی ماهی ها مثل سالمون و ساردین به وفور یافت می شود؛ روغن زیتون، آجیل و سایر غذاهای گیاهی می شود.

علاوه بر کلسترول افزایش سطح تری گلیسیرید نیز خطر جدی برای بیماری های قلبی و دیابت محسوب می شود. این افزایش وقتی اتفاق می افتد که کالری بیشتری نسبت به اندازه مورد نیازی که در بدن می سوزانیم؛ مصرف کنیم.در حالی که رژیم غذایی سالم مانند استفاده مناسب از پروتئین ها و استفاده منظم از میوه ها و سبزیجات، تاثیرات مثبت و چشمگیری بر تری گلیسیرید خواهد داشت که البته این تاثیرات با ورزش منظم و مناسب بیشتر خواهد شد.

حداقل داشتن ۳۰ دقیقه تحرک در طول روز برای این که قلبی سالم و تپنده داشته باشید؛ پیشنهاد می شود که این مقدار برای افرادی که در حال تلاش برای کنترل وزن خود هستند باید در طول هفته افزایش داشته باشد.

برای رسیدن به این اهداف تا جایی که ممکن است اهداف مربوط به ورزش و رژیم غذایی خود را به اهداف قابل دسترس و کوتاه مدت روزانه تقسیم کنید. مثلا به جای ورزش های سنگین می توانید از یک پیاده روی ساده یا حتی بالا رفتن از پله های یک ساختمان شروع کنید.این کار از خستگی شما جلوگیری می کند و انجام روزانه برنامه های غذایی و تمرینات ساده ورزشی به شما انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهدافتان می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رویاهایتان در مورد شما چه می گویند؟

ورزش کنید

ورزش منظم تقریباً همه جنبه های سلامتی شما را بهبود می بخشد.

کارآزمایی‌های بالینی دلایل دقیقی را که ورزش قلب را تقویت می‌کند روشن کرده است:

  • سیستم قلبی تنفسی را تقویت می کند.
  • کلسترول HDL را افزایش می دهد.
  • تری گلیسیرید را کاهش می دهد، نوعی چربی که در خون گردش می کند.
  • فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد.
  • التهاب را کاهش می دهد و کنترل قند خون را بهبود می بخشد.
  • حساسیت به انسولین را افزایش می دهد.

t چگونه قلبی سالم و تپنده داشته باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *