چگونه گل ها را خشک کنیم؟ | خشک کردن گل طبیعی

خشک کردن گل
t چگونه گل ها را خشک کنیم؟ | خشک کردن گل طبیعی

گل ها وقتی تازه و شاداب هستند بسیار زیبایند اما بعد از مدتی شروع به خراب شدن می کنند و زیبایی اولیه خودشان را از دست می دهند. شما می توانید با چند تکنیک گل ها را خشک کنید و برای سال های طولانی آن ها را نگه دارید.

می توانید با استفاده از ماکرویو و کمی ژل خشک کننده سلیکا هر نوع گلی را که دوست دارید خشک کنید.

اما چطور؟

گل را با قیچی از ساقه جدا کنید.

کمی از ژل خشک کننده سلیکا را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید. ژل را به اندازه ای بریزید که زیر سطح گل را بپوشاند.

خشک کردن گل طبیعی

حالا گل ها را روی ژل خشک کننده سلیکا بچینید. مواظب باشید که گل ها کج نشوند و یا برگ های آن ها حالت طبیعی خود را از دست ندهد. چون بعد از خشک شدن شکل زیبایی نمی گیرند. بعد اینکه جای گل ها را مشخص کردید بقیه ظرف را با ژل خشک کننده سلیکا بپوشانید و ظرف را پر کنید.

خشک کردن گل طبیعی

در این مرحله ظرف را درون ماکرویو قرار بدهید. این نکته را در نظر داشته باشید که گل هایی که کوچک تر هستند نسبت به گل های بزرگتر زمان کمتری نیاز است در ماکروویو بمانند. سعی کنید با تجربه زمان دقیق خشک شدن گل های مختلف را به دست آورید.

خشک کردن گل طبیعی

آزمایش کنید که گل ها خشک شده اند یا نه

بعد از زمان کوتاهی می توانید ظرف را از ماکرویو خارج کنید و با یک خلال دندان آزمایش کنید که گل ها به اندازه کافی خشک شده اند یا هنوز تازه هستند. بعد از اینکه آن ها را امتحان کردید بگذارید یک تا دو روز دیگر درون ظرف باقی بمانند تا به خوبی آب شان خشک شود.

t چگونه گل ها را خشک کنیم؟ | خشک کردن گل طبیعی

بعد این که گل ها کاملا خشک شدند آن ها را با احتیاط از ژل خارج کنید، به طوری که گل ها نشکنند و برگ هایشان خراب نشوند. گل ها را با قلم مو تمیز کنید.

خشک کردن گل طبیعی

و در مرحله آخر، با اسپری براق کننده روی گل ها را اسپری کنید تا براق شوند و کمتر گرد و غبار و کثیفی به خود بگیرند. حالا می توانید این گل های خشک شده و زیبا را در ویترین خود نگه دارید یا آن ها را به کسی هدیه دهید.

خشک کردن گل طبیعی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها – امیرحسین رادفر

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ماسک هایی برای درمان آفتاب سوختگی!

t چگونه گل ها را خشک کنیم؟ | خشک کردن گل طبیعی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *