چگونه یک لپ تاپ برای خود انتخاب کنیم؟ (۲)

خرید لپ تاپ
t چگونه یک لپ تاپ برای خود انتخاب کنیم؟ (۲)

انتخاب کردن مدل لپ تاپ

بعد از اینکه شما سیستم عامل خود را انتخاب کردید به سراغ مدل های لپ تاپ می رویم، در واقع چهار مدل اصلی لپ تاپ وجود دارد: نوت بوک ها، لپ تاپ های ویژه بازی، لپ تاپ های لمسی، لپ تاپ های صنعتی. نوت بوک ها لپ تاپ های سبک و نازک هستند که معمولا برای دانشجویان بسیار گزینه مناسبی هست. لپ تاپ های گیمینگ که از اسم آن هم پیداست برای کاربرانی که کار های گرافیکی و بازی با لپ تاپ را ترجیح می دهند گزینه بسیار مناسبی است. لپ تاپ های لمسی مانند تبلت ها هستند با این تفاوت که کمی بزرگتر و دارای کیبورد هستند.

لپ تاپ های صنعتی، این مدل لپ تاپ ها معمولا قیافه و جذابیت خاصی ندارند و از سخت افزار بالا و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (1)

توجه داشته باشید که مدل لپ تاپ زیاد مهم نیست، چون ممکن است شما از لپ تاپ های اپل خوشتان آمده باشد و کاربر اپل باشید، بنابراین در این دسته نمی گنجند. اما با توجه به نیاز خود یک مدل برای خود انتخاب کنید و آن را بخرید.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (2)

اما اگر شما شغل سختی دارید که ممکن است به لپ تاپ شما آسیبی برسد، گزینه لپ تاپ های صنعتی بهترین گزینه هست زیرا که این لپ تاپ ها را محکم تر و مقاوم تر از دیگر مدل ها می سازند تا اگر اتفاقی برای لپ تاپ افتاد، به سخت افزار یا خود لپ تاپ آسیبی نرسد.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (3)

چک کردن اطلاعات سخت افزار لپ تاپ

مشخصات سخت افزاری هر لپ تاپی با هم فرق می کند، برای مثال شاید دو لپ تاپ هم از نظر ظاهر و قیمت یکسان باشند اما از نظر سخت افزار تفاوت بسیار زیادی دارند.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (4)

اولین قطعه اصلی در کامپیوتر، پردازنده یا cpu است. پردازنده، کار پردازش اطلاعات در لپ تاپ را انجام می دهد و هر چه پردازنده بالا تر باشد، قدرت لپ تاپ شما هم بیشتر می شود.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (5)

دومین قطعه رم هست، رم یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ و کامپیوتر است، هر چه رم بیشتر باشد، سرعت و عملکرد لپ تاپ شما هم بیشتر می شود، دقت کنید که چه میزان لپ تاپ شما رم دارد و تا چه اندازه ای رم پشتیبانی می کند.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (6)

قطعه مهم بعدی شما در لپ تاپ هارد آن است. هارد نسبت به میزان ذخیره سازی اطلاعات شما بستگی دارد. بر اساس میزان لازم برای هارد، لپ تاپ خود را انتخاب کنید.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (7)

نکته بعدی که شما باید رعایت کنید، چک کردن پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ است. پورت ها نقش مهمی در لپ تاپ شما دارند، پورت هایی مانند usb و hdmi و … . لپ تاپ ها با هم فرق می کنند، هر کدام آن ها پورت های مختلف و تعداد مختلف بر روی لپ تاپ های خود قرار می دهند.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (8)

و در آخر رزولوشن و کیفیت تصویر مانیتور، کیفیت تصویر یک امر بسیار مهم است، چون صفحه نمایش یک عضو مهم است و شما تمام کار خود را با صفحه نمایش انجام می دهید، سعی کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که صفحه نمایش با رزولوشن بالای 1080 داشته باشد تا هم کیفیت مناسبی داشته باشد، هم برای چشمان شما مضر نباشد.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (9)

و در آخر، شما تمام نکات و معیار ها را برای خرید یک لپ تاپ بسیار خوب و مورد استفاده را مطالعه کردید. حالا وقت آن است که لپ تاپ خود را انتخاب کنید و آن را بخرید و از استفاده از آن لذت ببرید.

انتخاب و خرید لپ تاپ.سایت نوجوان ها (10)

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با این کیبورد انگشتی پوشیدنی روی هر سطحی تایپ کنید

t چگونه یک لپ تاپ برای خود انتخاب کنیم؟ (۲)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *