کاردستی ساخت خروس اوریگامی(فیلم)

کاردستی خروس اوریگامی
t کاردستی ساخت خروس اوریگامی(فیلم)

اوریگامی هنر کاغذ و تا زدن است. با یادگیری این هنر می توانید زیبا ترین اشیا را به شکل فانتزی با کاغذ بسازید.کاردستی خروس اوریگامی شکل ساده ای  از این هنر است.
شما  با  تا زدن های منظم در جهات منتفاوت  روی صفحه کاغذ، علاوه بر کاردستی خروس اوریگامی، قادر خواهید بود؛ انواع کاردستی های دیگر مثل: شکل های هندسی، حیوانات گوناگون، لباس، انسان یا هر شکل دیگری را بسازید. با ما همراه باشید تا با ساختن کاردستی خروس اوریگامی حسی متفاوت و زیبا را تجربه کنید.

وسایل لازم خروس اوریگامی

کاغذ رنگی قرمز، سفید، زرد، مشکی

چسب رولی

قیچی

شیوه ساخت اوریگامی خروس

ابتدا یک مربع از کاغذ رنگی  زرد یا سفید، به ابعاد 14در 14 سانتی متر برش بزنید.(اندازه این مربع دلخواه است. با کوچک و بزرگ کردن اندازه ها خروس اوریگامی شما بزرگتر یا کوچکتر خواهدشد.) دو گوشه مربع را روی هم قرار دهید و خط وسط را کاملا تا بزنید تا به یک مثلث تبدیل شود. سعی کنید با ناخن خط وسط را محکم تر کنید. در ساخت کاردستی های اوریگامی اصول  تا زدن  بسیار مهم است و باید دقت زیادی در نحوه تا زدن و خطوط ایجاد شده روی کاغذ داشته باشید.

مثلث را باز کرده و مرحله بعدی را روی کادر مربع انجام دهید. یکی از گوشه های مربع را در نظر بگیرید.سپس دو لبه ی روبه رو  را تا خط وسط مربع تا بزنید. با این کار سه خط تا روی مربع ایجاد شده و مربع به یک لوزی با یک راس بلند تبدیل شده است.  انگشتتان را به صورت اُریب  وسط لوزی قرار دهید و قسمت پایینی لوزی را به طرف بالا تا بزنید وروی خط ایجاد شده را ناخن بکشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
موزه‌ای قرمز در تخت جمشید!

لوزی را باز کنید و از طرف وارونه ی کاغذ خط وسط را به داخل تا زده و نوک مثلث جدید را به طرف بیرون تابزنید به این ترتیب سر و بدن خروس ساخته می شود.  برای تاج خروس اوریگامی، از کاغذ قرمز یک قلب کوچک برش بزنید و با چسب رولی به قسمت تا زده بچسبانید. چشم های خروس را از کاغذ سیاه و برای بال ها از کاغذ نارنجی استفاده کنید. در این مرحله کاردستی خروس اوریگامی شما آماده است. از زیبایی و خلاقیت خود لذت ببرید.

 

مراحل ساخت کاردستی خروس اوریگامی

برای آموزش گام به گام شیوه ساختن کاردستی خروس اوریگامی ویدیوی را تماشا کنید.

اوریگامی چیست؟ فواید و مزایای کاردستی‌ با کاغذ

t کاردستی ساخت خروس اوریگامی(فیلم)
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *