کود سه بیست (۲۰ ۲۰ ۲۰ ) مناسب کدام گیاهان آپارتمانی است؟

کود سه بیست
t کود سه بیست (20 20 20 ) مناسب کدام گیاهان آپارتمانی است؟

اگر شما نیز علاقه مند به پرورش گل و گیاه در منزل یا آپارتمان هستید، احتمالاً نام کود سه بیست 20-20-20 و خواص آن به گوش شما خورده است. کود سه بیست (20 20 20 )  دارای خواص زیادی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت .یکی از مهم ترین موارد برای مراقبت از گل ها و گیاهان داخل آپارتمان، انتخاب کود مناسب است. توصیه می شود به جای استفاده از کودهای متعدد و ترکیبات مختلف، یک کود کاملا مناسب برای گیاه خود انتخاب کنید.  شما می توانید پس از شناسایی مواد مغذی مورد نیاز گیاه خود، کود مناسب را انتخاب کنید. نام دیگر این کود، NPK یا کود کامل است که دارای بسیاری از مواد مغذی مفید برای گیاهان آپارتمانی است.

کود سه بیست (20 20 20) از چه مشخصاتی برخوردار است؟

تولید این نوع کود به دو صورت مایع و پودری است که هر دو نوع کود خواص مشابهی دارند و فقط از نظر شکل و ظاهر با هم تفاوت هایی دارند. باید به روش کود دهی توجه کنیم. اگر کود شما پودری است آن را با مقدار مشخصی آب مخلوط کنید و سپس استفاده کنید ولی کود سه بیست 20 20 20 مایع را به همین نحو می توانید به راحتی برای گیاه خود استفاده کنید.

کود کامل در رنگ های زیادی به فروش می رسد و دلیل خاصی برای تنوع رنگ آن وجود ندارد. نوع پودری این کود بیشتر به رنگ سفید یا صورتی است و کود مایع معمولا سبز یا بی رنگ است. در کل رنگ این کودها ربطی به اصل یا تقلبی بودن آنها ندارد. شما عزیزان می توانید برای خرید کود سه بیست با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به وب سایت باغ ارم مراجعه کنید و یک کود مناسب برای گیاه آپارتمانی خود به راحتی تهیه کنید.

کود سه بیست

 

کود سه بیست (20 20 20) چه خواص و ویژگی هایی برای گیاهان آپارتمانی دارد؟

لازم است بدانید که ترکیبات اصلی این کود سه بیست از ازت، پتاسیم و فسفر تشکیل شده است. این سه ماده باعث بهبود خواص این کود و محبوبیت آن در بین باغداران، کشاورزان و کسانی که گیاهان آپارتمانی دارند شده است. در ادامه این مطلب از باغ ارم برخی از خواص این کود 3 بیست را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • نیاز گیاه به جای چند کود، تنها با یک کود تامین می شود
  • این امر منجر به رشد بیشتر جوانه های گیاه آپارتمانی می شود
  • ازت موجود در کود سه بیست 20 20 20 باعث افزایش رشد جوانه های گیاهان می شود.
  • پتاسیم باعث افزایش رشد گل ها و میوه های گیاهان می شود
  • این کود به علت داشتن فسفر باعث ایجاد فتوسنتز در گیاه می شود و در نتیجه رشد ریشه گیاه بیشتر می شود
  • از دیگر ویژگی های کود سه بیست این است که نسبت به سایر کودها شوری کمتری در خاک دارد

کود سه بیست (20 20 20) مناسب چه گیاهان آپارتمانی است؟

تا اینجا مقاله کاملا متوجه شدیم که کود سه بیست چیست و چه خواصی دارد. در زیر با خواص این کود برای گیاهان آپارتمانی بیشتر آشنا می شویم. یکی از مزایای این کود این است که برای تمام محصولات گیاهی، درختان و گل ها مناسب است. در زیر به خواص این کود برای گیاهان مختلف می پردازیم.

  • مفید بودن کود سه بیست برای گیاه دیفن باخیا

وقتی گیاهان آپارتمانی دیفن باخیا خوب رشد نمی کنند، اگر دقت کنید می بینید که برگ های گیاه به درستی رشد نمی کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که برگ ها به دلیل سنگینی به دلیل عدم استحکام ساقه می ریزند. اگر گیاه دیفن باخیا شما دچار چنین مشکلی شد، گیاه به سه ماده اصلی ازت، پتاسیم و فسفر نیاز شدیدی خواهد داشت. شما با خرید کود سه بیست می توانید به راحتی نیاز گیاه شما به این سه عنصر را تامین کنید.

  • مفید بودن کود سه بیست برای گیاهان کاکتوس آپارتمانی

اگر شما تو این فکر هستید که برای کاکتوس آپارتمان خود یک کود مناسب تهیه کنید. برای این کار لازم است کودی را خریداری کنید که با درصد پتاسیم و فسفات بیشتر و ازت کمتر باشد. هنگام استفاده از کود 202020، گیاه ممکن است به دلیل محتوای ازت ترک خورده و آبکی شود. از طرفی عنصر پتاسیم برای گیاهان کاکتوس بسیار مفید و ضروری است. اگر می خواهید کود مناسبی برای کاکتوس خود تهیه کنید، کود سه بیست 20 20 20 می تواند گزینه مناسبی برای گیاه شما باشد. همچنین برای خرید کود کاکتوس می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مستند بلند "شهید رسانه " در مهدی‌شهر تولید می‌شود

کود سه بیست برای کاکتوس

  • مفید بودن کود سه بیست برای گیاه پتوس

پتوس یک گیاه آپارتمانی است که با ساقه های  خزنده پر برگ است. کسانی که گیاه پتوس را در خانه خود نگهداری می کنند و از دیر رشد کردن ساقه های این گیاه بسیار نگران هستند باید برای بهبود سلامت این گیاه و رشد بیشتر آن از یک کود کاملا مناسب استفاده کنند. کود  سه بیست20-20-20 خواص زیادی برای گیاهان دارد زیرا سه عنصر اصلی ازت، پتاسیم و فسفر را برای رشد گیاه را دارد.

کود سه بیست برای پتوس

  • مفید بودن کود سه بیست برای گیاه گوجه فرنگی

اگر برای گیاه گوجه فرنگی خود از کود سه بیست استفاده می کنید باید بگوییم که این کود دارای خواص بسیار مفیدی برای گیاه شما است. به عنوان مثال، پتاسیم موجود در این کود به سالم ماندن ساقه های گوجه فرنگی کمک می کند و فسفات باعث رشد ریشه می شود. مهم ترین نکته در استفاده از این کود برای بوته های گوجه فرنگی این است که باید در زمان های مختلف ازت به گیاه داده شود. به همین دلیل توصیه می کنیم از اجزای این کود برای بوته های گوجه فرنگی به صورت جداگانه و طبق برنامه ای خاص استفاده کنید.

  • مفید بودن کود سه بیست برای گیاه گل رز

یکی از بهترین گل های که همیشه در باغچه ها کاشته می شود گیاه گل رز است. احتمالاً می دانید که اگر یک بوته رز به اندازه کافی مواد مغذی دریافت کند، در تمام طول سال سبز می شود.  کود سه بیست 20-20-20 برای پرورش گل رز بسیار مناسب است زیرا حاوی هر سه ماده مغذی است. ازت موجود در این کود باعث شکوفه دادن بیشتر گل رز می شود.

  • مفید بودن کود سه بیست برای گیاه آپارتمانی سانسوریا

سانسوریا گیاهی حساس است که برای رشد به خاک و مواد مغذی مناسب نیاز دارد. اگر برگ‌های گیاه سنسوریا شما افتاده یا به‌درستی رشد نمی‌کنند، یکی از اجزای اصلی رشد را ندارد. همانطور که می دانید سه عنصر مهم برای رشد گیاه فسفر، ازت و پتاسیم هستند، بهترین کود برای سانسوریا کودهای پر پتاسیم و فسفر بالا هستند. اگر گیاه آپارتمانی سانسوریا شما نیاز به تمیز کردن دارد باید شما حتما از کودهایی که دارای فسفر بالایی هستند استفاده کنید. یکی از کودهای مناسب برای رشد گیاه سانسوریا همین کود سه بیست 20 20 20 است. خرید کود سانسوریا با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درگیری با خود

کود سه بیست برای سانسوریا

علائمی که نشان می دهد گیاه به کود سه بیست نیاز دارد؟

  • کمبود ازت

به دلیل کمبود ازت در گیاه، برگ های پیر زرد می شوند، رشد گیاه به شدت مهار می شود و به تدریج این زردی برگ ها به برگ های بالاتر سرایت می کند.

  • کمبود فسفر

به علاوه اگر گیاه دچار کمبود فسفر باشد، برگ های جوان کوچک و نوک گیاه بسیار ضعیف می ‌شود. در نتیجه گیاهان رشد خوبی ندارند و کم کم آسیب می بینند.

  • کمبود پتاسیم

اگر گیاه فاقد پتاسیم باشد، برگ‌های پایینی زرد می‌شوند و به آرامی می‌سوزند تا برگ‌های بالایی از بین بروند. پتاسیم یک عنصر کاملا ضروری برای گیاهان است.

چگونه گیاهان خانگی را تمیز کنیم؟

t کود سه بیست (20 20 20 ) مناسب کدام گیاهان آپارتمانی است؟
امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • کود۲۰۲۰۲۰ برای چه گیاهانی مناسب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *