کاردستی زیبا و ساده آویز کیف

آویز کیف
t کاردستی زیبا و ساده آویز کیف

اگر آویزها را به روش سنتی و با نخ‌های رنگی متنوع بسازید، علاوه بر این‌که به زیبایی کیف دستی‌تان می‌افزاید، می‌تواند نشانه‌ای از سنت ایرانی هم باشد. در این بخش با آموزش آویز کیف زیبا با ما همرا باشید.

وسایل لازم برای ساخت آویز کیف

نخ دمسه (گلدوزی)
دم باریک
حلقه‌ی فلزی
قیچی

وسایل لازم

شیوه‌ی کار

نحوه‌ی ساخت این آویز کیف راحت و ساده است اما دقت و ظرافت بسیاری لازم دارد. انتخاب رنگ نخ‌های گلدوزی نیز بسته به سلیقه‌ی هر شخص متفاوت است. البته در نظر داشته باشید تنوع رنگ و انتخاب رنگ‌های متضاد در کنار هم نتیجه‌ی درخشانی به دنبال خواهد داشت.

برای پایه‌ی کار، یکی از نخ‌ها را به همان صورت بسته‌ای انتخاب کنید و کاغذهای بالا و پایین آن را جدا کنید. پنج سانت از بالای نخ را رها کرده و با رنگ دیگری دور دسته‌ی نخ گره‌ی ساده‌ای روی دسته‌ی نخ بزنید. سپس ادامه‌ی نخ را چندین مرتبه دور دسته‌ی نخ محکم و بدون فاصله بپیچید. 

lsd[vh

بستن نخ ها
بستن نخ ها

اضافه‌ی نخ را جدا کنید. دنباله‌ی آن را روی بقیه‌ی نخ‌ها بگذارید. نخ رنگی بعدی را برداشته و روی ادامه‌ی نخ قبلی و دسته‌ی نخ‌ها یک گره بزنید و مجدداً شروع به پیچیدن ادامه‌ی نخ جدید روی دسته‌ی نخ‌ها کنید.

کار پیچیدن نخ‌های رنگی را تا جایی ادامه دهید که پنج سانت از انتهای دسته‌ی نخ‌ها مانند شروع بافت باقی بماند. ادامه‌ی آخرین دسته‌ی نخ رنگی را با قیچی برش بزنید و یک گره‌ی محکم روی بقیه‌ی نخ‌ها ایجاد کنید.

بستن

یک نخ با رنگ متضاد انتخاب کنید

ابتدا و انتهای نخ را به هم نزدیک کنید تا دسته‌ی نخ‌های رنگی یک منحنی به وجود آورد. با یک رنگ نخ متضاد ابتدا یک گره‌ی محکم دور دو دسته‌ای که روی هم قرار گرفته بزنید. سپس چند مرتبه نخ را دور پایه‌ی کار بپیچید. 

کاردستی

انتهای نخ را پس از گره زدن روی کار با چسب محکم کنید. سپس قسمت پایین نخ‌ها را که تاکنون دولا روی هم بوده با قیچی برش بزنید و مرتب کنید. 

برش با قیچی

دهانه‌ی حلقه‌ی فلزی را با دم‌باریک از یکدیگر باز کنید و آن را از لابه‌لای بافت‌ها رد کنید. آویز را به سوراخ سر زیپ متصل کنید و مجدداً با دم‌باریک محکم کنید.

کار ساختن آویز تمام شده است. از زیبایی آویز کیف دستی یا کیف مدرسه‌تان لذت ببرید.

حلقه فلزی
کاردستی
آویز کیف
آویز کیف

رقیه مستقیم

t کاردستی زیبا و ساده آویز کیف
3.6/5 - (9 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ساخت جعبه خیاطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *