کاردستی برگ های شفاف پاییزی

کاردستی با برگ های شفاف پاییزی
t کاردستی برگ های شفاف پاییزی

اگر شما هم دوست دارید که از برگ‌های پاییزی استفاده کنید و یک کاردستی برگ های شفاف پاییزی بسازیدف پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله ایده‌هایی جال برای ساخت کاردستی برگ های شفاف پاییزی را آماده کرده‌ایم تا بتوانید از آن‌های استفاده کنید و کاردستی‌های زیبایی را بسازید.

کاردستی برگ های شفاف پاییزی

هنگامی که صحبت از فصل ها به میان می‌آید، صرف نظر از این که در کجای این کره ی خاکی  زندگی می کنیم؛ نخستین تصویری که به ذهن هر کسی می رسد، رنگ به رنگ شدن و ریختن برگ های  درختان است.ساخت یک کاردستی برگ های شفاف پاییزی سرگرم کننده و لذت بخش بهترین ایده است؛ تا بتوانید به وسیله ی آن،  هم در مورد تغییر فصل ها بیشتر بدانید و هم از خلاقیتتان لذت ببرید.

اگر با بخش آموزش کاردستی برگ های شفاف پاییزی همراه شوید؛ به آسانی ایده‌های هنری خلاقانه ی بسیاری که حاصل فصل رنگارنگ پاییز است را تجربه خواهید کرد.برای شروع پیشنهاد می کنم از برگ  درخت چنار و انگور را که در ساخت کاردستی برگ های شفاف پاییزی نتیجه بهتری دارند استفاده کنید. در ادامه نمونه‌های از کاردستی برگ های شفاف پاییزی را به شما نشان خواهیم داد.

کاردستی با برگ پاییزی

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی درخت های بهاری را هم ببینید.

 

کاردستی با برگ های شفاف پاییزی

 

 

کاردستی با برگ های پاییزی

 

 

کاردستی با برگ های پاییز

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی فانوس پاییزی را هم ببینید.

 

برگ پاییزی کاردستی

 

 

کاردستی با برگ درختان پاییز

 

 

کاردستی با برگ های پاییزی زیبا

 

 

ساخت کاردستی با برگ پاییزی

 

 

نمونه کاردستی با برگ پاییزی

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی میوه های پاییزی را هم ببینید.

 

عکس کاردستی با برگ پاییزی

 

 

ایده کاردستی با برگ پاییزی

کاردستی برگ های شفاف پاییزی

برای ساخت کاردستی برگ های شفاف پاییزی برگ ها را در ظرفی فلزی  بریزید. سپس محلولی متشکل از یک لیتر آب و دو قاشق پودر جوش شیرین روی آن ها بریزید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.سپس اجازه دهید تا برگ ها مدت 5 دقیقه در آب جوش بمانند.

کاردستی برگ شفاف پاییزی

در مرحله بعد برای ساخت کاردستی برگ های شفاف پاییزی برگ ها را از آب بیرون بیاورید. آن ها را به آرامی روی یک دستمال قرار دهید. صبر کنید تا خشک شود. پس از آن می توانید به همین شکل طبیعی از برگ های پاییزی شفافتان استفاده کنید. یا به وسیله  قلمو و رنگ آن ها را رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی کاردستی پاییزی

چند پیشنهاد جالب برای ساخت کاردستی برگ های شفاف پاییزی

با توجه به خلاقیتتان، از برگ های شفاف می توانید برای هر چیزی که مایل بودید برای ساخت کاردستی برگ های شفاف پاییزی استفاده کنید . مثلا در قاب سازی، تزیین دسته گل، تزئین شمع، تزئین جعبه، تهیه هدیه پاییزی، ساخت حلقه گل، تزئین میز غذاخوری، تزئین دکور مغازه و ریسه برگ، تم پاییزی تولد یا هر چیزدیگری که به ذهنتان برسد. در کنار برگ ها می توانید از کدو تنبل یا میوه درخت کاج هم برای تزئین کاردستی برگ های شفاف پاییزی استفاده کنید. از زیبایی کاردستی برگ های شفاف پاییزی خلاقانه خود لذت ببرید. 

نمونه آماده کاردستی پاییزی
ابتکار

تهیه برگ های پاییزی مومی

استفاده از موم در کاردستی برگ های شفاف پاییزیباعث دوام بیشتر و درخشندگی و زیبایی برگ های پاییز خواهد شد. برای شروع ساخت این کاردستی برگ های شفاف پاییزی قابلمه ای مناسب را روی حرارت بگذارید و موم زنبور عسل را در آن بریزید تا کاملا ذوب شود. سپس برگ های خود را در موم فرو کنید. در این مرحله موم داغ است مراقب باشید تا به دست هایتان آسیب نرسد. پس از غوطه ور شدن برگ ها در موم، آنها را بالای ظرف نگه دارید و مطمئن شوید که موم اضافی از آن ها جدا شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی آویز گلدان با نوار چرمی!

برگ پاییزی مومی

برگ ها را روی کاغذ روغنی بگذارید تا خشک شوند و این کار رابرای همه ی برگ ها تکرار کنید. اکنون برگ های شما آماده هستند می توانید با آن کاردستی برگ های شفاف پاییزی زیبا خلق کنید. چند نمونه ی ساخته شده با برگ های مومی را در زیر می توانید ببینید و خودتان کاردستی های زیبا تری بسازید.

کاردستی جوجه تیغی برجسته با برگ های پاییزی مومی

کاردستی جوجه تیغی با برگ پاییزی

برای ساخت کاردستی جوجه تیغی، ابتدا رول مقوایی دستمال توالت را قهوه ای رنگ کنید و صبر کنید تا خشک شود. روی بدنه ی رول با تیغ موکت بری چند شیار ایجاد کنید. سپس چند برگ مومی چنار را در شیار ها فرو کرده با چسب محکم کنید.

با مقوا چشم های جوجه تیغی را بسازید و روی بدنه ی رول مقوایی بچسبانید. به این ترتیب با برگ های پاییزی یک کاردستی برگ های شفاف پاییزی به شکل جوجه تیغی ساختید.

کاردستی جوجه تیغی تخت با برگ های پاییزی

کاردستی جوجه تیغی با برگ

شکل صورت جوجه تیغی را روی یک کاغذ سفید یا کاغذ کادو بکشید ودور آن را برش دهید. صورت را روی یک مقوا ی زمینه بچسبانید. برای  بینی و چشم های جوجه تیغی می توانید یا از دگمه مشکی و چشم های متحرک عروسکی استفاده کنید و روی صورت بچسبانید یا با ماژیک آن ها را نقاشی کنید. سپس به جای خارهای جوجه تیغی، برگ های پاییزی را بالای صورت به شکل دستجمعی بچسبانید بچسبانید تا شکل جوجه تیغی پاییزی شما کامل شود.

کاردستی پروانه و شیر جنگل با برگ های پاییزی

کاردستی با برگ خشک پاییز

 

برای ساختن کاردستی پروانه یا شیر یا هر حیوان دیگر با برگ های پاییزی کافیست الگوی بدن بدن پروانه یاصورت شیر یا هر حیوان دیگر را روی مقوا بکشید و دور آن را برش دهید. سپس بدن حیوان را با برگ های پاییزی بسازید.

برای کاردستی شیر با برگ چنار ، ابتدا  صورت شیررا از  مقوا برش بزنید و چشم ها و پوزه ی شیرررا نقاشی کنید. سپس صورت مقوایی را درمرکز مقوای زمینه قرار دهید و با برگ های پاییزی چنار در اطراف صورت یال های شیررا بسازید.

 برای کاردستی پروانه از برگ درخت انگوراستفاده کنید. بدن پروانه را روی مقوا بکشید و آن را رنگ کنید. چشم های متحرک را روی آن بچسبانید. سپس آن را در وسط مقوای زمینه بچسبانید . پس از آن دو عدد برگ درخت انگور را دردوطرف بدنش به جای بال های پروانه بچسبانید. به همین ترتیب می توانید انواع حیوانات را بسازید و لذت ببرید. 

کاردستی جاشمعی با برگ های پاییزی

کاردستی با برگ های زرد پاییزی

برای ساختن جا شمعی شما می توانید از وسایل دورریختنی مثل شیشه های مربا یا بطری های مواد شوینده استفاده کنید.برای شروع لازم است قسمت بالای بطری پلاستیکی رابا تیغ موکت بری از پایین بدنه جدا کنید. سپس با کاغذ روغنی بدنه را بپوشانید. بریا زیبا تر شدن می توانید روبان های تزیینی را بالاو پایین بطری بچسبانید. سپس روی بدنه ی بطری را با برگ های زیبای پاییزی تزئئن کنید. یک عدد شمع وارمر را با چسب در داخل بدنه بطری بچسبانید و از نور زیبای آن لذت ببرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حیوانات عروسکی مهربان

لاکچری کاردستی با برگ

برای ساخت کاردستی جاشمعی از برگ های پاییزی، شیشه مربا یا سس را تمیز بشوید و خشک کنید. سپس برگ های پاییزی را دور بدنه ی شیشه ای بچسبانید. برای زیبایی بیشتر نوار کنفی دور دهانه ی شیشه ببندید. یک عدد شمع وارمر را کف بطری شیشه ای قرار دهید و از نور چشم نواز کاردستی جاشمعی با برگ پاییزیتان لذت ببرید.

کاردستی با برگ ساده

می توانید دور بدنه ی شیشه ی مربا یا سس را با مقداری پارچه کنفی بپوشانید . پس از آن برگ های زیبای مومی پاییزی را داخل بطری ها قرار دهید و از گلدان زیبا ی برگ های پاییزی روی میز تحریر اتاقتان یا کنار میز آشپزخانه لذت ببرید.

آموزش کامل را در مقاله  کاردستی فانوس پاییزی می توانید ببینید 

   کاردستی تاج با برگ های پاییزی

کاردستی درخت پاییزی با برگ خشک

 

برای ساختن یک تاج زیبا از برگ های پاییزی دور سر را با متر اندازه گیری کنید . پس از آن یک مستطیل به طول اندازه دور سر و عرض دلخواه روی مقوا بکشید و دور آن را با قیچی برش بزنید.می توانید برای زیبا ترشدن تاج لبه های آن را برش هفت و هشت ایجاد کنید. سپس برگ های مومی پاییزی را با منگنه روی سطح تاج متصل کنید .

کاردستی شکلات خوری با برگ های پاییزی

برای ساختن یک شکلات خوری زیبا علاوه بر جمع آوری تعداد زیادی برگ های پاییزی درخت چنار، شما نیاز دارید به :
چسب چوب

بادکنک

یک کاسه فلزی

قلم موی رنگ

قیچی

Crafts with autumn leaves

برای شروع، انتهای ساقه چسبیده به برگ های پاییزی را کاملا جدا کنید. سپس بادکنک را بادکنید میزان باد  بادکنک به سلیقه شما بستگی دارد. هرچه بادکنک بزرگتر باشد شکلات خوری بزرگتر و هرچه بادکنک کوچک تر باشد شکلات خوری کوچک تر خواهد بود.

پس از این که سر بادکنک را با نخ بستید آن را وارونه روی دهانه ی کاسه قرار دهید. بهتر است از چسب چوبی استفاده کنید که بعد از خشک شدن کاملا بی رنگ و شفاف شود. سپس تا اندازه ای که می خواهید دهانه ی شکلات خوری باشد را با قلم مو به چسب چوب آغشته کنید. (معمولا تا نیمی از سطح بادکنک کافیست.)کمی صبر کنید تا کمی خشک شود.

پس از آن با حوصله یکی یکی سطح برگ های پاییزی را به چسب چوب آغشته کنیدو آن را روی بدنه ی بادکنک بچسبانید. توجه داشته باشید هر مرتبه که یک برگ را می چسبانید، یک قلم مو از چسب چوب روی سطح برگ بکشید تا کاملا روی سطح بادکنک محکم شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی ماسک های نمایشی

کاردستی

کاررا تا جایی ادامه دهید که سطح بادکنک را با برگ بپوشانید؛ طوری که هیچ روزنه ای نداشته باشد. در پایان روی سطح برگ ها را با محافظ غذایی بپوشانید تا جا به جا نشوند. کمی که از چسب زدن گذشت محافظ غذایی را به آرامی از روی سطح برگ ها جدا کنیدو صبر کنید تا برگ ها کاملا خشک شوند.

برگ های پاییزی

پس از این که کاملا چسب ها خشک شدند، بادکنک را از بین برگ ها جدا کنید. شکلات خوری زیبای پاییزی شما آماده است. 

کاردستی گل رُز با برگ های پاییزی درخت انگور

به نظر شما چه هدیه ای زیبا تر از یک شاخه گل رُز با برگ های پاییزی می تواند بهترین دوست شما را خوشحال و هیجان زده کند؟ با ما همراه باشید تا به سادگی ساختن یک گل رُز زیبای پاییزی را بیاموزید.برگ ها ی پاییزی درخت انگور را ابتدا بشویید سپس یک یا دو ساعت در آب نیمه گرم قرار دهید تا کاملا نرم شوند. پس از آن قسمت دالبری برگ را به طرف بیرون خم کنید. سپس برگ را از وسط روی هم تا بزنید طوری که ساقه برگ وسط قرار گیرد و قسمت گوشتی برگ بیرون باشد.

گل با برگ پاییز

از یک طرف با دو انگشت لبه های تا شده را روی هم بلغزانید تا استوانه ی کوچکی ساخته شود. به این ترتیب غنچه ی  وسط گل رُز  ساخته می شود. برای قرار دادن برگ دوم، ابتدا مثل برگ اول آن را از وسط و رو به خارج تا بزنید، سپس ساقه را کنار ساقه ی برگ اول قرار دهید و بلافاصله به وسیله ی انگشتان برگ را دور غنچه بپیچید .

t کاردستی برگ های شفاف پاییزی

به همین ترتیب تمام برگ ها را دور غنچه بپیچید. توجه داشته باشید هرچه قدر به قطر دایره اصلی گل اضافه می شود؛ گلبرگ ها را کمی از هم بازتر بپیچید تا سر گل رُز شما زیباتر شود.در پایان برای زیبا تر شدن و ظرافت کاردستی گل رُز با برگ های پاییزی درخت انگور، مقداری  سیم بلند بین ساقه ها قرار دهید. سپس به وسیله ی نوار گاترین سبز، دور ساقه ها را کاملا بپوشانیدو از زیبایی و خلاقیتتان لذت ببرید.

تابلو های دیواری زیبا از برگ های پاییزی

تعدادی از برگ ها را جمع کنید. سعی کنید برگ ها تنوع زیادی داشته باشند. روی برگ ها را با رنگ گواش شکل های دلخواه نقاشی کنید و یک قاب زیبای پاییزی برای دیوار اتاقتان بسازید.

تابلو دیواری با برگ

حلقه آویز از برگ های پاییزی

مقداری سیم مفتولی را به شکل دایره  هلال کنیدو به وسیله ی دم باریک دوسر سیم را به هم متصل کنید. سپس برگ های پاییزی رادر کنار هم با چسب حرارتی روی سیم های مفتولی بچسبانید و آن را پشت در اتاقتان آویز کنید.

تابلو پاییزی

پروژه های خلاقانه از برگ های پاییزی

شما با خلاقیت خود می توانید ده ها نمونه کاردستی برگ های شفاف پاییزی بسازید.

آموزش ساده کاردستی پاییزی با برگ

کاردستی برگ های شفاف پاییزی ( درخت )

ساخت هواپیما با برگ‌های پاییزی

کاردستی زرافه با برگ پاییزی

 فیلمآموزش ساده کاردستی دختر پاییزی با برگ

 

نویسنده : رقیه مستقیم 

t کاردستی برگ های شفاف پاییزی
1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *