کاردستی درخت های بهاری 

کاردستی درخت های بهاری
t کاردستی درخت های بهاری 

در هر خانه ای لوازمی وجود دارد که پس از استفاده قسمت هایی از آنها به دور ریختنی تبدیل می شوند. برای ساختن کاردستی درخت های بهاری،  اشیای دور ریختنی مانند: انواع بطری های پلاستیکی، مواد شوینده،  بطری های نوشیدنی، قوطی های مقوایی و… که در منزل دارید را بررسی کنید. بازیافت مواد دور ریختنی وخلق اشیای تزیینی، یکی از لذت بخش ترین فعالیت ها برای اوقات فراغت است. با بخش آموزش  همراه باشید؛ تا زیباترین کاردستی ها را با لوازم دور ریختنی بسازید.

پیشنهاد مشاهده: آموزش ساخت تاج با منجوق

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

رول های مقوایی که دستمال یا سفره های یک بار مصرف دور آنها پیچیده می شود؛ گزینه بسیار مناسبی برای ساخت کاردستی هستند. با ما همراه شوید تا از ساختن درخت های ایستاده مقوایی یا قاب های سه بعدی لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز کاردستی درخت های بهاری

کاغذ رنگی
رول مقوایی دستمال
قیچی
چسب
کاغذ کشی رنگی

شیوه ساخت کاردستی درخت های بهاری

برای شروع کار، لازم است یک مستطیل با ابعاد دلخواه از کاغذ رنگی سبز برش بزنید. طول مستطیل را به وسیله خط کش به اندازه ی مساوی دو سانتی علامتگذاری کرده و خط کشی کنید. سپس خط ها ی طول مستطیل را یکی به طرف بالا و یکی به طرف پایین به صورت آکاردئونی تا بزنید.

تازدن کاغذ سبزبرای کاردستی درخت

سپس کاغذ مستطیلی تا خورده را از وسط مجددا تا بزنید و دو لبه ی وسط آن را به هم بچسبانید تا یک نیم دایره ی آکاردئونی ساخته شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اتحاد و همبستگی در میان اعضای خانواده

تا زدن آکاردئونی کاردستی درخت

برای ساخت کاردستی درخت بهاری مقوایی به دو شیوه می توانید عمل کنید.

شیوه نخست یا درخت بهاری ایستاده :

برای ساخت درخت مقوایی ایستاده ، دو طرف لبه ی بالای استوانه مقوایی را با قیچی برش بزنید. کاغذ مستطیل تا خورده را درون شیارهای طرفین فرو کنید. به این ترتیب قسمت بالای تنه ی درخت را ساخته اید.

اتصال سر درخت به تنه

به جای کاغذ رنگی تا خورده می توانید از مقوای سبز یا نارنجی یک بیضی بزرگ ساده  با لبه های  دالبری برش بزنید. سپس آن را درون شیارهای طرفین  استوانه مقوایی بچسبانید تا قسمت بالای درخت ساخته شود.

t کاردستی درخت های بهاری 

شیوه دوم:قاب درخت بهاری برجسته

برای ساخت قاب درخت بهاری برجسته، ابتدا استوانه  مقوایی را از وسط با قیچی نصف کنید. یک مقوای مستطیل شکل بزرگتر برای زمینه ی قاب در نظر بگیرید. پس از آن نصف استوانه برش خورده را به عنوان تنه ی درخت به صورت برجسته وسط مقوا  بچسبانید. سپس مستطیل سبزآکاردئونی را بالای تنه بچسبانید. به این ترتیب بدنه و برگ های درخت ب ساخته می شود.

برای بهارهای  رنگی روی درخت نیز در هر دو شیوه می توانید؛ مربع های کوچکی از کاغذ کشی رنگی برش بزنید. مربع ها را مُچاله  کنید و مابین قسمت های آکاردئونی بالای درخت بچسبانید.  قاب برجسته درخت بهاری شما آماده است .  از تماشای زیبایی بهار بر روی دیوار اتاقتان لذت ببرید.

کاغذ کشی رنگی را لابه لای برگ ها بچسبانید

 

کاردستی با برگ های پاییزی

t کاردستی درخت های بهاری 
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *