کاردستی دفترچه مینیاتوری

t کاردستی دفترچه مینیاتوری

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم

نخ ابریشمی و سوزن

چند ورق کاغذ سفید

یک تکه گونی

چسب

مقداری پارچه رنگی

قیچی

دم باریک

قیچی

شیوه ساخت

ابتدا کاغذ ها را به اندازه دلخوا ه به شکل نوارهای باریک برش بزنید. سپس آن ها را روی هم گذاشته و به صورت مستطیل های کوچک برش بزنید. سپس از وسط آن ها را روی هم چند تا چند تا بزنید و از همان  قسمت تا خورده روی هم قرار دهید. دقت داشته باشید که کاغذها دقیقا اندازه هم برش خورده و روی هم قرار داده شوند .

کناره دسته های کاغذ را به وسیله دم باریک کاملا روی هم فشار دهید تا تخت شود و خط وسط کاملا روی کاغذها جا بیفتد. سپس به وسیله نخ ابریشمی و سوزن وسط هر دسته را ابتدا یک یا دو کوک مرکزی بزنید. سپس نخ را از پشت کاغذها بیرون بکشید.

دسته های کاغذ دوخته شده را روی هم قرار دهید و با مداد خط هایی صاف برای دوخت بعدی روی پهنای لبه های دوخته شده بکشید. سپس با سوزن این خط ها را به هم بدوزید.

هنگامی که تمام قسمت ها به هم وصل شد؛ کاغذ ها را لای دو جسم سنگین یا گیره چوبی قرار دهید و انتهای نخ ها را به هم گره بزنید و بقیه را با قیچی جدا کنید. یک نخ رنگ مخالف به موازات طول کتابچه روی پهنا قرار دهید و با چسب آن را بچسبانید.

پارچه گونی را که برای زیر جلد دفترچه می خواهیم به اندازه پشت و روی جلد و پهنای کتاب برش بزنید و با چسب چوب روی آن بچسبانید. دقت کنید که نخ رنگ مخالف از لبه دفترچه آویزان بماند. یک ورق مقوایی، که به اندازه برگه دفترچه و پهنای آن است را با پارچه ی رنگی کاور کنید و دفترچه را درون این جلد رنگی بچسبانید.

دفترچه کوچک شما آماده است نخ رنگ مخالف را لای یکی از برگ ها قرار دهید تا قسمت دلخواه را گم نکنید. این کاردستی می تواند یک هدیه مینیاتوری بسیار هیجان انگیز برای بهترین دوست شما باشد.

دفترچه مینیاتوری (9)

دفترچه مینیاتوری (1)

دفترچه مینیاتوری (4)

دفترچه مینیاتوری (5)

دفترچه مینیاتوری (8)

دفترچه مینیاتوری (7)

دفترچه مینیاتوری (6)

دفترچه مینیاتوری (2)

دفترچه مینیاتوری (3)

 

t کاردستی دفترچه مینیاتوری
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *