ایده برای ساخت کاردستی ماکت محله | کلاس چهارم

کاردستی ماکت محله
t ایده برای ساخت کاردستی ماکت محله | کلاس چهارم

ساخت کاردستی ماکت محله یکی از پروژه‌های کلاس چهارمی‌ها است. اگر ایده‌ای برای ساخت این ماکت ندارید نگران نباشید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک کاردستی ماکت محله زیبا و جذاب بسازید. پس با ما همراه باشید.

انواع مدل‌های ساخت کاردستی ماکت محله

در این مقاله، ما قصد داریم که به شما نشان دهیم چگونه یک کاردستی جذاب و آموزنده برای ساخت ماکت محله را با کمک مواد ساده ایجاد کنید. این پروژه همچنین به کلاس چهارمی‌ها امکان می‌دهد تا به معرفی محله‌ی خود بپردازند و ارتباط بهتری با محیط اطراف خود برقرار کنند.

کاردستی ماکت محله

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی ماشین وروردی و خروجی را هم ببینید.

 

کاردستی ماکت محله کلاس چهارم

 

 

کاردستی ماکت محله آسان

 

 

کاردستی ماکت محله برای کلاس چهارم

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی علامت استاندارد را هم ببینید.

 

کاردستی ماکت محله ما کلاس چهارم

 

 

عکس کاردستی ماکت محله

 

 

کاردستی ماکت یک محله

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی چراغ راهنمایی را هم ببینید.

 

آموزش ساخت کاردستی ماکت محله با مقوا

 

 

کاردستی ماکت محله

 

 

ساخت کاردستی ماکت محله

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی حواس پنجگانه را هم ببینید.

با این ویدئوها یک ماکت زیبا از محله بسازید

چگونه یک کاردستی ماکت محله بسازیم؟

ساخت کاردستی ماکت محله ساده است. روش‌های زیر را به ترتیب انجام دهید.

مواد لازم

  • کارتن یا مقوا
  • قلم مداد
  • قیچی
  • چسب مایع
  • اتصالات کاغذی (برای نمایاندن درختان و موجودات)
  • رنگ‌ها و مدادهای رنگی
  • نقشه‌ی محله (اختیاری)

مراحل ساخت کاردستی ماکت محله ما

  1. مرحله 1 ( طراحی ماکت محله ): ابتدا، نقشه‌ی محله خود را کشیده و به عنوان راهنما برای ماکت خود استفاده کنید. این نقشه باید حاوی اطلاعاتی از جمله خیابان‌ها، خانه‌ها، درختان و سایر اشیاء مهم محله شما باشد.
  2. مرحله 2 ( ساخت بستر ماکت ): با استفاده از کارتن یا مقوا، بستر ماکت محله خود را بسازید. این بستر باید به اندازه‌ی نقشه‌ی محله باشد. از قیچی برای برش کارتن به اندازه‌ی مناسب استفاده کنید.
  3. مرحله 3 ( ایجاد ابعاد محله ):بر روی بستر ماکت خود، اقلیم محله را ایجاد کنید. از قلم مداد و رنگ‌ها برای کشیدن و رنگ‌آمیزی خیابان‌ها، خانه‌ها، و سایر جزئیات محله استفاده کنید.
  4. مرحله 4 ( ایجاد ساختمان‌ها ): برای ساخت خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر محله، از کارتن یا مقوا استفاده کنید. قیچی را برای برش قطعات استفاده کرده و سپس آن‌ها را به عنوان ساختمان‌ها بر روی ماکت خود چسبانید.
  5. مرحله 5 ( نمایاندن درختان و موجودات ): برای نمایاندن درختان و موجودات محله، از اتصالات کاغذی یا سایر مواد دلخواه استفاده کنید. می‌توانید از کاغذهای رنگی برای ساخت درختان و گیاهان استفاده کنید و سپس آن‌ها را بر روی ماکت محله قرار دهید.
  6. مرحله 6 ( تزیین و جزئیات ): می‌توانید با استفاده از رنگ‌ها و مدادهای رنگی جزئیات بیشتری به ماکت اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید نوشته‌های مربوط به نام خیابان‌ها یا شماره‌های خانه‌ها را اضافه کنید.
  7. مرحله 7 ( اختیاری – اضافه کردن نقشه ): اگر دسترسی دارید، می‌توانید نقشه‌ی محله واقعی خود را به عنوان پس‌زمینه برای ماکت استفاده کنید.
  8. مرحله 8 ( ارائه ماکت ): به دانش‌آموزان اجازه دهید تا ماکت محله خود را به همکلاسی‌ها و معلم‌ها نشان دهند. از این فرصت استفاده کنید تا درباره‌ی محله و تاریخچه‌ی آن صحبت کنید.
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی بسته بندی کادو به شکل پیراهن مردانه!

این پروژه کاردستی نه تنها به کلاس چهارمی‌ها امکان می‌دهد تا مهارت‌های خود را ارتقاء دهند بلکه به آن‌ها امکان می‌دهد تا به محله‌ی خود نگاهی دقیق‌تر و جزئی‌تر داشته باشند. این پروژه علاوه بر خلقیت، تفکر پویا و توانایی حل مسائل را نیز تقویت می‌کند.

t ایده برای ساخت کاردستی ماکت محله | کلاس چهارم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *