۳ نمونه انشا درمورد اتوبوس شلوغ

انشا درمورد اتوبوس شلوغ
t 3 نمونه انشا درمورد اتوبوس شلوغ

انشا درمورد اتوبوس شلوغ، به یکی از موضوعات پرترافیک و معمولی در زندگی روزمره شهروندان اهمیت می‌دهد. این موضوع، بسیاری از افراد را به عنوان یک جزءی از زندگی شهری تلقی می‌کند و اثرات اجتماعی و شخصی آن‌ها را متأثر می‌سازد. اگر شما هم میخواهید یک انشا درمورد اتوبوس شلوغ بنویسید، بهتر است که انشاهای ارائه شده در ادامه مطلب را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰۰ موضوع قشنگ برای انشا

3 مدل انشا درمورد اتوبوس شلوغ بخوانید

اگر می‌خواهید انشا درمورد اتوبوس شلوغ بنویسید و نمی‌دانید که باید چه محتوایی برای آن انتخاب کنید، پیشنهاد می@کنم که 3 انشای زیر را بخوانید تا ذهنتان برای یک انشا درمورد اتوبوس شلوغ آماده شود.

1. انشا درمورد اتوبوس شلوغ: ( تجربه‌ای خسته کننده با اتوبوس‌های شلوغ )

انشا درمورد اتوبوس شلوغ

اتوبوس‌های شهری اغلب در ساعات پرتردد روز بسیار شلوغ می‌شوند. سوار شدن به یک اتوبوس پر از جمعیت، تجربه‌ای خسته‌کننده و طاقت‌فرسا است. دقیقا به همین دلیل است که من هیچ وقت دوست ندارم سوار اتوبوس شوم. اتوبوس‌ها واقعا امان من را می‌برند و هر بار که سوار اتوبوس شده‌ام از کارم پشیمان شده‌ام.

وقتی ساعت 8 صبح است و می‌خواهی سر کار برسی، معمولا با اتوبوسی پر از مسافر مواجه می‌شوی. جمعیت زیادی که مثل تو منتظرند تا اتوبوس برسد. وقتی اتوبوس نزدیک می‌شود، همه به سمت درهای آن هجوم می‌برند تا سریعتر سوار شوند. این بی‌نظمی مردم واقعا برایم سخت و اذیت‌کننده است.
وقتی وارد اتوبوس می‌شوی، دیگر جای خالی برای نشستن وجود ندارد. مجبوری که بایستی و خودت را به نرده‌ها و دستگیره‌ها بچسبانی تا سقوط نکنی. اتوبوس آنقدر شلوغ است که حرکت دست و پا هم مشکل می‌شود. بسیاری از افراد هم کم مانده که از سر و کولت بالا بروند!

در چنین اتوبوس شلوغی، نفس کشیدن برایت سخت می‌شود. هوای گرم و شرجی اتوبوس و بوی عرق مسافران، وضعیت را طاقت‌فرساتر می‌کند. دل و روده‌ات به هم می‌ریزد. فقط آرزو می‌کنی زودتر به مقصد برسی و از این اتوبوس پیاده شوی. خودتان تصورش را کنید که این تجربه چقدر می‌تواند بد باشد.
اما بدتر از همه بی‌ادبی و بی‌توجهی برخی مسافران است. آنها بدون توجه به شلوغی اتوبوس، مدام حرف می‌زنند و سر و صدا می‌کنند. بعضی‌ها موزیک گوش می‌دهند بدون اینکه هدفون داشته باشند. برخی هم با صدای بلند تلفن صحبت می‌کنند و اصلا به راحتی مسافران دیگر فکر نمی‌کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
3 مدل انشا در مورد مادر برای دانش آموزان

در چنین اتوبوس شلوغی، احتمال دزدی و سرقت هم بالا می‌رود. باید مراقب باشی کیف و وسایلت به سرقت نرود. البته راننده اتوبوس هم مقصر است. او باید مسافران را به رعایت نظم و احترام به دیگران توصیه کند اما اغلب آنها بی‌تفاوت هستند.

در مجموع، سوار شدن به اتوبوسی پر از جمعیت، تجربه‌ای خسته‌کننده و ناخوشایند است. امیدوارم مسئولان شهری با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، بتوانند این مشکل را برای ما مسافران رفع کنند.

این اولین انشا درمورد اتوبوس شلوغ بود که تقدی شما کردیم. اما اگر هنوز ذهنتان برای نوشتن یک انشا درمورد اتوبوس شلوغ آماده نشده نگران نباشید. در ادامه انشای دیگری برای شما آماده کرده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه: انشا در مورد فصل پاییز

2. انشا درمورد اتوبوس شلوغ: ( مشکلاتی که در اتوبوس‌های شلوغ ممکن است ببینید! )

انشا اتوبوس شلوغ

سوار شدن به اتوبوس شهری در ساعات پیک ترافیک شهر، تجربه‌ای خسته‌کننده برای همه مسافران است. اتوبوس‌های پر از جمعیت نه تنها نشستن را برای مسافران غیرممکن می‌کند، بلکه می‌تواند باعث ایجاد تنش و اذیت و آزار آنها نیز بشود. خیلی از وقت‌ها دیده‌ام که در اتوبوس بین مسافران به همین دلیل دعوا و درگیری به وجود آمده است.

وقتی اتوبوس آنقدر پر می‌شود که دیگر جا برای تکان دادن بازوها هم نیست، احساس حبس شدگی برای مسافران ایجاد می‌شود. انگار که همه توی یک قفس بزرگ گیر افتاده‌اند. بوی نامطبوع عرق و گرمای طاقت‌فرسای اتوبوس هم بر این احساس دامن می‌زند. حس می‌کنی که انگار هر لحظه ممکن است بالا بیاوری!

عدم تهویه مناسب و کمبود اکسیژن، سردرد و حالت تهوع ایجاد می‌کند. مسافران دلشان می‌خواهد هر چه زودتر از اتوبوس پیاده شوند تا نفس عمیق و راحتی بکشند. من نیز همیشه همین‌طور هستم و از سوار شدن به اتوبوس بیزارم. یادم می‌آید که یک بار یکی از مسافران اتوبوس به دلیل اینکه در اتوبوس هوای کافی وجود نداشت، دچار مشکل شد و مجبور شدند اتوبوس را سریع کنار بزنند! خودتان تصور کنید که وضع در چه حدی خراب است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویری از کیف مدرسه عجیب و غریب!

گاهی به خاطر یک تصادف جزئی یا برخورد ناخواسته، دعوا و مشاجره درمی‌گیرد که البته اصلا جای آن در اتوبوس شلوغ نیست. البته همه مسافران تقصیر ندارند. متاسفانه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در برابر تعداد مسافران ناکافی است. مسئولان مربوطه باید با خرید اتوبوس‌های جدید، این معضل را از بین ببرند.

در مجموع، سفر با اتوبوس‌های شلوغ هر چند که ضروری است اما می‌تواند تجربه‌ای بسیار ناخوشایند باشد. خیلی از مردم مجبور هستند که با اتوبوس سفر کنند؛ برخی از آن‌ها ممکن است بودجه لازم برای سوار شدن به تاکسی را نداشته باشند، بعضی هم بخاطر مسیرشان ممکن است سوار اتوبوس شوند. درست کردن مشکل اتوبوس‌ها به عهده شهرداری‌ها مقامات است؛ خیلی دوست دارم که این انشا به دست چنین افرادی برسد!

با این انشا درمورد اتوبوس شلوغ امیدواریم که توانسته باشیم متن دلخواه شما را ارئه دهیم. اما اگر این انشا نیز مورد پسند شما نبود نگران نباشید. هنوز یک انشا درمورد اتوبوس شلوغ مانده. پس بعد از خواندن آن نظرتان را اعلام کنید.

3. انشا درمورد اتوبوس شلوغ: ( من حتی اتوبوس شلوغ را هم دوست دارم! )

انشا درمورد تصور یک اتوبوس شلوغ

سفر در داخل شهر با اتوبوس شلوغ، می‌تواند بسیار سخت و اذیت‌کننده است. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که من سفر با اتوبوس شلوغ را بسیار دوست دارم! تماشای مردم در اتوبوس و دیدن رفت‌ و آمد آن‌ها می‌تواند ذهنم را باز کند. همیشه وقتی حالم زیاد خوش نیست، سوار اولین اتوبوس می‌شوم و تا هر جا که رفت، من نیز با آن می‌روم. این کار واقعا برایم لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
3 نمونه انشا در مورد همدلی به همراه مقدمه و نتیجه گیری

اتوبوس‌های ایران خصوصا در شهر ما، چندان راحت نیستند. صندلی‌هایش بسیار سفت است و اگر طولانی‌مدت بر روی آن بنشینی، موجب آزارت خواهند شد. اما این‌ها برایم مهم نیست. من آنقدر غرق در تماشای مناظر بیرون و شلوغی داخل اتوبوس می‌شوم که تمام سخت‌های صندلی و دنیای بیرون را فراموش می‌کنم. اتوبوس برای من یک دارو است و می‌توانم حالم را بسیار بهتر کند.

زمانی که افکارم بسیار زیاد شده‌اند و نمی‌توانم به آن‌ها سامان بدهم، اتوبوس شلوغ بهترین انتخاب برای من است؛ هیاهوی اتوبوس از هیاهوی ذهن من بسیار بلندتر است و می‌تواند مغزم را ساکت کند. درست به همین دلیل است که ترجیح می‌دهم بیشتر در ساعت‌های شلوغ سوار اتوبوس شوم.

تنها بدی اتوبوس شلوغ این است که ازدحام جمعیت در آن بسیار زیاد است. ناوگان اتوبوس شهر ما بسیار محدود است و به همین دلیل، اتوبوس کافی برای جابجایی مسافران وجود ندارد. همیشه مردم زیادی در صف اتوبوس منتظر هستند و زمانی هم که اتوبوس می‌رسد، همه به داخل آن حمله‌ور می‌شوند. این بدی اتوبوس تنها بدی آن است و به نظرم اگر بیشتر از این باشد، می‌تواند تمام لذت و کیف اتوبوس را برایم از بین ببرد.

در کل من سفر با اتوبوس را بسیار دوست دارم. به تمام دوستان و آشنایانم هم همیشه توصیه می‌کنم که برای سفرهای کوتاه داخل شهری از اتوبوس استفاده کنند. اتوبوس هم ارزان است و هم لذت‌بخش؛ پس چرا نباید از آن استفاده کنیم؟!

پیشنهاد مطالعه: انشا درباره ماه مهر

در این مقاله، به بررسی و معرفی موقعیت‌های شلوغ در اتوبوس‌ها پرداختیم و با ارائه سه انشا به دانش‌آموزان راهکارهایی نیز ارائه دادیم تا با این وضعیت‌های پرتردد به خوبی کنار بیایند. امیدواریم که این 3 انشا درمورد اتوبوس شلوغ، به تربیت نسلی مسئول و اخلاقی کمک کنند که در زندگی اجتماعی با تعالی و مسئولیت پذیری به جلو بروند.

t 3 نمونه انشا درمورد اتوبوس شلوغ
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *