۵ نمونه انشا در مورد فصل پاییز زیبا و احساسی

انشا در مورد فصل پاییز
t 5 نمونه انشا در مورد فصل پاییز زیبا و احساسی

نوجوان ها در این مقاله 5 انشا در مورد فصل پاییز با رعایت اصول نگارشی را برای شما دانش آموزان آماده کرده است. شما می‌توانید از آن‌ها ایده گرفته و یک انشا در مورد فصل پاییز بنویسید. نوشتن انشا در مورد فصل پاییز می‌تواند حس خوبی را در شما القا کند.

پیشنهاد مطالعه: انشا در مورد تابستان

زیباترین انشا در مورد فصل پاییز

انشا در مورد فصل پاییزدر ادامه با ما باشید تا این انشا در مورد فصل پاییز را بررسی کنیم.

1.  انشا در مورد فصل پاییز ( زیبایی‌های فصل پاییز )

پاییز یک فصل جادویی است. در پاییز دور تا دور ما پر می‌شود از رنگ‌های زیبایی که مثالش را در هیچ فصل دیگری نمی‌توان پیدا کرد. همه برگ‌ها و همه درخت‌ها رنگشان از سبزهای زیبا، به قرمز و نارنجی تغییر می‌کند و این زیباترین چیزی است که می‌توانیم در این فصل ببینیم. این صحنه ها را که در طبیعت می‌بینم، نفسم از زیبایی بند می‌آید.

از آن زیباتر می‌دانید چیست؟ نسیم خنک پاییزی و صدای خش خش برگ‌ها و پیچیدن باد در میان درختان، از دیگری زیبایی‌های این فصل است. گرمای تابستان در این فصل پا به فرار می‌گذارد و جایش، خنکای بسیار دلپذیری پدیدار می‌شود. هیچ چیزی در این فصل زیباتر این‌ها نیست و همین چیزها هستند که این فصل را به فصل مورد علاقه من تبدیل می‌کنند.

پاییز بهترین زمان برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار در دل طبیعت است. من هر روز ساعت چهار از خانه بیرون می‌روم تا تاریک شدن هوا، در کوچه‌ها و پارک‌های نزدیک خانه‌مان قدم می‌زنم. این کار باعث می‌شود که به مقدار زیادی از طبیعت پاییزی لذت ببرم و ذهنم بسیار آزاد شود. گاهی اوقات برگ‌های زیبای پاییزی را نیز جمع‌آوری می‌کنم و به عنوان یادگاری، آن‌ها در دفترم نگهداری می‌کنم. حتی گاهی اوقات با آن‌ها چیزهای تزیینی درست می‌کنم و در اتاقم قرار می‌دهد تا حال و هوای پاییزی داشته باشد.

پاییز بدون شک زیباترین فصل خداوند است. نمی‌توانم هیچ فصل دیگری را بیشتر از پاییز دوست داشته باشم. هر چیزی که از این فصل بگویید برای من جذابیت دارد و فکر می‌کنم که خیلی از افراد هم مانند من فکر کنند. من و دوستانم همگی از دوستداران فصل پاییز هستیم! کاش می‌شد همه فصل‌ها مثل پاییز بودند.

اولین انشا در مورد فصل پاییز را خواندید، اما صبر کنید تازه ابتدای راه هستید.

2.  انشا در مورد فصل پاییز ( پاییز، فصل کارهای سرگرم‌کننده )

انشا در مورد پاییز

پاییز که فقط برای لذت بردن از طبیعت نیست. علاوه بر گردش در طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های سرخ و نارنجی پاییز، کارهای سرگرم‌کننده بسیاری می‌توان در این فصل زیبای خدا انجام داد. در این انشا در مورد فصل پاییز می‌خواهم درباره دوست‌داشتنی‌ترین کارهایی که در پاییز انجام می‌دهم برای شما بنویسم.

یکی از بهترین کارهایی که همیشه دوست دارم در این ماه انجامش دهم، رفتن به باغ برای چیدن سیب است. ما در نزدیکی تهران یک باغ سیب داریم و هر سال پاییز همراه با خانواده برای چیدن سیب به این باغ می‌رویم. من خاطرات زیبای بسیاری از این کار دارم و به همین دلیل است که پاییز را بسیار تحسین می‌کنم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "بی بی بی حرم" از حامد زمانی و عبدالرضا هلالی

چیدن سیب، شوخی‌ها و آوازهای دسته‌جمعی با خانواده، درست کردن مربای سیب، کیک سیب و حتی درست کردن سرکه و در کنار آن نوشیدن آب سیب، از جمله کارهایی است که ما همراه با خانواده در باغ خود انجام می‌دهیم. کل فامیل در باغ جمع می‌شوند و این می‌تواند لذت ماندن در باغ را چندین برابر کند.

پاییز فصل کدو حلوایی نیز هست و ما در باغمان کدو نیز پرورش می‌دهیم. مادربزرگم با کدوها خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل نان محلی و کیک و پلو درست می‌کند. من به همراه پسرخاله‌ها و دخترخاله‌هایم نیز کدوهای باقی‌مانده را برداشته و با آن‌ها وسایل تزیینی مخصوص جشن هالووین درست می‌کنیم. ماندن در باغ برای ما خیلی کیف دارد و همه این‌ها را باید مدیون فصل پاییز باشیم.

این مهم‌ترین فعالیت سرگرم‌کننده‌ای بودن که من و خانواده‌ام در فصل پاییز انجام می‌دهیم. اما خب فعالیت‌های مفرح فصل پاییز تنها به این چیزها محدود نمی‌شود. در این ماه می‌توان کلی لذت برد و با کارها و فعالیت‌های مختلف، لذت این ماه را چندین برابر کرد. فقط ای کاش مدرسه رفتنی در این فصل وجود نداشت؛ آن‌گاه این فصل بهترین زمان در زندگی تمام ما بچه‌ها می‌شد. ای کاش…

این دومین انشا در مورد فصل پاییز بود و امیدواریم که از آن لذت برده باشید.

3.  انشا در مورد فصل پاییز ( تغییرات زیبای طبیعت در پاییز )

به نظر من فصل پاییز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا که نشان دهنده یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آب و هوایی است. در این فصل تغییرات طبیعت بسیار زیاد است و همگی این تغییرات نیز زیبایی خاص خودشان را دارند. در این فصل، طبیعت خودش را برای یک خواب زمستانی طولانی آماده می‌کند، در زمستان به خواب می‌رود و در بهار، دوباره تر و تازه متولد می‌شود؛ چه تغییری می‌تواند از این زیباتر باشد؟

نه تنها طبیعت، که حیوانات نیز خودشان را برای خواب زمستانی آماده می‌کنند. آن‌ها در این فصل آذوقه ذخیره می‌کنند و لانه‌هایشان را برای خوابی طولانی و عمیق، گردگیری می‌کنند. پرندگان دوست‌داشتنی که اهل تلاش و کوشش هستند، راهی سرزمین‌های گرم‌تر می‌شوند تا زمانی که هوا دوباره گرم شود، از سفر خود برنمی‌گردند.

روزها در این فصل کوتاه‌تر می‌شوند و به ما یادآوری می‌کنند که زندگی چقدر کوتاه است و باید از هر لحظه‌اش نهایت لذت را برد. رفته رفته هوا نیز سردتر می‌شود و این شاید مهم‌ترین چیزی باشد که همه ما فصل پاییز را بخاطرش دوست داریم؛ خبری از گرمای جهنمی تابستان نیست و در این فصل، می‌توان از آب و هوای بیرون از خانه لذت برد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نمونه هایی از زیباترین انشا در مورد احترام به پدر و مادر

اینکه طبیعت چقدر به سادگی با تمامی این تغییرات سازگار است، بسیار شگفت‌انگیز است. سازگاری طبیعت همیشه برای من جالب بوده و من را انگشت‌ به دهان می‌گذاشته است. نتیجه تمام این موارد که گفتم، این است که زندگی و طبیعت همیشه در حال تغییر است؛ ما نیز باید از طبیعت الهام بگیریم و تغییر کنیم، وگرنه ممکن است دچار ضررهای بسیاری در زندگی خود شویم. بدون تغییر و حرکت، هیچ پیشرفتی برای ما حاصل نخواهد شد.

سومین انشا در مورد فصل پاییز را هم خواندید امیدواریم که از آن خوشتان آمده باشد.

پیشنهاد مطالعه: انشا درباره ماه مهر

4.  انشا در مورد فصل پاییز ( پاییز زیباترین جشن‌ها را دارد )

انشا در مورد فصل پاییز با مقدمه و نتیجه گیری

پاییز پر است از زیبایی‌ها، از یک طرف طبیعت تغییر می‌کند و رنگ‌های زیبا و به یاد ماندنی به خودش می‌گیرد، از طرف دیگر نیز آب و هوا به بهترین شکل خودش در می‌آید. اما می‌دانید دیگر چه چیزی در پاییز زیبا و دوست داشتنی است؟ جشن‌ها و آیین‌هایی که در این فصل زیبا وجود دارد. جشن‌های پاییزی تنها محدود به ایران نیست و سرتاسر دنیا در این فصل زیبا، جشن‌های بسیاری را دارند.

یکی از جشن‌های زیبای فصل پاییز، جشن دیوالی در هندوستان است. این جشن که به جشن نور هم معروف است، یکی از زیباترین جشن‌ها در سرتاسر دنیاست. در این جشن که معمولا شب‌ها برگزار می‌شود، مردم چراغ‌های پیه سوز کوچکی روشن می‌کنند و همه جا را نیز با همین چراغ‌های کوچک تزیین می‌کنند. در این جشن خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند، رقص و شادی می‌کنند و غذاهای خوشمزه طبخ می‌کنند. من خیلی دوست دارم که روزی بتوانم در جشن دیوالی شرکت کنم.

دیگر جشن مهمی که در این فصل زیبا برگزار می‌شود، جشن هالووین است. این جشن برای اروپا و آمریکا است، اما امروزه در ایران هم طرفداران خیلی زیادی دارد. در این جشن که باز هم در شب برگزار می‌شود، افراد از بچه‌ها گرفته تا بزرگترها، لباس‌های جالب و هیجان‌انگیز می‌پوشند تا خودشان را شبیه به هیولاها و شخصیت‌های معروف بکنند. بچه‌ها در این شب به خانه مردم می‌روند و شکلات و آبنبات جمع می‌کنند. در ایران نیز مهمانی زیادی‌های برگزار می‌شود و شرکت در آن‌ها واقعا لذت بخش است.

در نهایت، مهم‌ترین جشن پاییزی که در آخرین روز پاییز برگزار می‌شود، جشن شب یلداست. این شب برای ما ایرانی‌ها بسیار بسیار مهم است؛ زیرا نشان دهنده تاریخ و فرهنگ ما ایرانی‌ها است. این جشن خیلی قدیمی است و بیشتر از هزاران سال قدمت دارد. در این شب همه خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند، حافظ می‌خوانند، انار می‌خورند و گل می‌گویند و گل می‌شنوند. بدون شک همه شما خاطرات زیادی از شب یلدا دارید و این شب را مثل من دوست دارید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستان عید نوروز در کتابهای رمان فارسی

پاییز یکی از زیباترین فصل‌ها خداوند است و همین جشن‌های رنگارنگ آن را زیباتر نیز کرده‌اند. من فصل پاییز را خیلی دوست دارم و همیشه روزشماری می‌کنم تا بتوانم در جشن‌های شاد این ماه شرکت کنم. امیدوارم که امسال پاییز خوبی برای همه مردم باشد و همه در آن شاد باشند.

اگر هنوز انشا در مورد فصل پاییز مدنظر خود را پیدا نکرده‌اید، انشای بعدی منتظر شما است.

5.  انشا در مورد فصل پاییز ( در پاییز سپاس‌گزاری را فراموش نکنیم )

خب این آخرین پیشنهاد ما برای انشا در مورد فصل پاییز است امیدواریم که بتوانید متن موردنظر خود را پیدا کنید.

درست است که در فصل پاییز زیبایی‌های فراوانی وجود دارد؛ اما یک چیزی را نباید در این فصل فراموش کنیم؛ سپاس‌گزاری. پاییز پر است زیبایی‌هایی که می‌تواند چشم و جان و ما را نوازش کند. رنگ‌ها، طبیعت، درختان، آب و هوا، جشن‌ها و کلی چیز دیگر در این فصل وجود دارد، اما ما همیشه فراموش می‌کنیم که بخاطر آن‌ها از خداوند سپاسگزاری کنیم.

پاییز فصلی است که می‌تواند به ما یادآوری کند که در زندگی چقدر چیزهای خوب و لذت‌بخش داریم. پاییز به ما یادآوری می‌کند که هزار چیز جورواجور در زندگی همه ما وجود دارد که می‌توانیم از بودن آن‌ها لذت ببریم و امید بیشتری به فرداهای خود داشته باشیم. آیا همین موضوع کافی نیست که بخاطر همه چیز در فصل پاییز سپاسگزاری به جا آوریم؟ به نظر من که حتی زیاد هم هست!

پاییز فصل تغییر است و ما نیز در این فصل می‌توانیم به سالی که بر ما گذشت فکر کنیم، می‌توانیم به این فکر کنیم که ما در این سال چه تغییراتی داشتیم؟ ما در فصل پاییز می‌توانیم برای نیمه دوم سال خود برنامه‌ریزی کنیم و تلاش کنیم که در این نیمه، انسان بهتری نسبت به قبل باشیم، پیشرفت کنیم و به اهداف خود دست پیدا کنیم.

یکی از راه‌های سپاسگزاری در این فصل، آن است که کار خیر در حق دیگران انجام دهیم، نیکوکاری کنیم، به نیازمندان کمک کنیم، کارهای داوطلبانه انجام بدهیم. حتی می‌توانیم به طبیعت نیز کمک کنیم، درخت بکاریم یا به حیوانات غذا و پناه بدهیم. همه این‌ها در کنار هم، می‌تواند نعمت‌های دنیا و تمام انرژی‌های مثبت را به سمت ما روانه کند. آن زمان خودمان خواهیم دید که چقدر زندگی شادتر و زیباتری خواهیم داشت.

این 5 انشا در مورد فصل پاییز با دقت تمام نوشته و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم که این 5 انشا در مورد فصل پاییز توانسته باشد به شما برای نوشتن یک انشای زیبا کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: انشا درباره روز معلم

t 5 نمونه انشا در مورد فصل پاییز زیبا و احساسی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *