انشا درباره روز معلم

انشا درباره روز معلم
t انشا درباره روز معلم

معلمان نعمت ویژه‌ای از جانب خداوند برای ما هستند. آنها افراد خوبی برای جامعه تربیت می‌کنند و دنیا را جای بهتری می کنند. آنها در جامعه ارزش بالایی دارند. آنها نقش بسیار مهمی در آموزش و تربیت فرزندان دارند، و از آنها انسان های بهتری می سازند. در این مطلب سه نمونه از انشا درباره روز معلم برای شما قرار می‌ذهیم.

انشای اول درباره روز معلم

مقدمه:
روز معلم روز بزرگی است. روز معلم روزی برای تقدیری هرچند کوچک از مقام بزرگ معلم است، اکنون میخواهم خاطره جالب خود را از جشن روز معلم سال گذشته برایتان تعریف کنم.

هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی رفت، بچه ها نتوانسته بودند معلم را در دفتر نگه دارند. معلم پشت در کلاس ایستاده بود و منتظر ورود به کلاس، دو نفری که مسئول مشغول کردن معلم بودن، دست های خانم را گرفته بودند و گریه می کردند و با التماس می گفتند : تورو خدا نرو توی کلاس، از اینکه نتوانسته بودند معلم را در دفتر نگه دارند شرمنده بودند و تا آخر زنگ اول بلند بلند گریه میکردند.

ما هم در کلاس مدام برسر هم فریاد می زدیم و همه چیز تقریبا به هم ریخته بود، کیک نرسیده بود، آهنگ ها روی کامپیوتر اجرا نمی شد و فیلمبردار هم هنوز نرسیده بود.

خلاصه در همین حین، خانم معلم هم که حوصله اش سر رفته بود، وارد کلاس شد.

ما که قرار بود به محض ورود ایشان گل بر سرشان بریزیم، نصفی در حال گریه کردن، و نصف دیگر در حال دادوفریاد و دعوا بودیم و تقصیرها را گردن هم می انداختیم.

خانم معلم 30دقیقه ای تلاش کرد تا ما آرام شویم و سر جایمان بنشینیم. برای اینکه دلمان نشکند بهمان قول داد با همکاری خودش، جشن را به زنگ آخر موکول کنیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جدیدترین مدل های طراحی ناخن مشکی قرمز برای دخترهای باسلیقه

با کمک معلم مان، زنگ آخر جشن را با همان کیفیتی که برنامه ریزی کرده بودیم، برگزار کردیم و خیلی به ما خوش گذشت.

با سبکبالی و رضایت خاطرظهر به خانه آمدم و مستقیم به آشپزخانه رفتم، در حال تعریف ماجرا برای مادرم بودم که خواهر کوچکم را دیدم، باورم نمی شد، نه خدای من، دیگر طاقت ندارم…

گردنبندی که برای خانم معلم خریده بودم در گردن خواهرم بود و من جعبه ی خالی را به معلمم داده بودم.

نتیجه گیری:

روز معلم برای این است که یاد منزلت و شان معلم را گرامی بداریم و بدانیم چه تاثیری در دنیا دارند. معلم های واقعی که دنیا را جای بهتری برای زندگی می کنند.
یادمان باشد روز معلم یک روز به خصوص نیست. هر روز می تواند روز معلم باشد.

انشای دوم درباره روز معلم

مقدمه:

معلمی شغل انبیاست، بارها این جمله را شنیده ام و در مورد آن فکر کرده ام .چرا معلم ها شبیه پیامبران نند.

پارسال، روز معلم برای ما مثل برگزاری یک جشن تولد یا شاید عروسی برای معلم مان بود، بسیار حساس و پرهیجان.

از دوهفته قبل ، برنامه ریزی ها توسط من که نماینده کلاس بودم، انجام شد. یک عده مسئول تهیه کیک و دسته گل شدند، چند نفر که خوش خط بودند مسئول نوشتن تبریک روز معلم بر روی تخته بودند، عده ای مسئول تزیین کلاس و میزآرایی، چند نفر مسئول ریختن گل بر روی سر معلم به محض ورود به کلاس، سه نفر هم که استعداد ذاتی در زمینه شعبده بازی داشتند مسئول اجرای نمایش شعبده شدند، هماهنگی با مادر یکی از دانش آموزان برای گرفتن عکس یادگاری و فیلم برداری، یک نفر هم مسئول آوردن یک فلش حاوی آهنگ های شاد برای تلطیف فضا و در نهایت دو نفر مسئول مشغول کردن معلم در دفتر مدرسه برای اجرای اصل غافلگیری.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لاک ناخن های ابتکاری

بالاخره روز موعود فرا رسید، از شدت هیجان و استرس، کل شب نخوابیده بودم ، زودتر از همیشه به مدرسه رسیدم. بقیه بچه ها هم مث مثل من زود آمده بودند. تند تند مشغول انجام وظایفمان شدیم.زمان به سرعت برق و باد می گذشت. معلم زودتر از همیشه آمده بود و ما هنوز آماده نبودیم.

موضوع کوتاه:

به رفتار معلم ام که دقت می کنم، مهربان با همه ی ما زرنگ و تنبل، صبور و باحوصله خوش اخلاق و دوست داشتنی. تمام سعی او آموزش علم و دانش است.

به ما، آموختن درس های زندگی، صداقت ، درستکاری، فداکاری و …

او وقتی از ته دل خوشحال است که ما را خوشحال و موفق می بیند.

در مورد رفتار پیامبران هم در قرآن و کتاب ها همین به ما رسیده، بله درست است، آنها خیلی شبیه هم اند.

به نظر من آموزگاران توسط خداوند مهربان ، انتخاب می شوند و هر کسی نمی تواند معلم شود.

نتیجه گیری:

معلم را نه از آن جا که علم می آموزد بلکه برای تربیت و تعلیم اخلاق و ارزش هاست که شغل انبیا نامیده اند، پس وظیفه ی همه ی ماست که به آن ها احترام بگذاریم و حرفشان را گوش دهیم تا سعادتمند زندگی کنیم و راه درست را برویم.

انشای سوم درباره روز معلم

مقدمه :

خداوند متعال در قرآن می فرماید: علم الانسان مالم یعلم: آموخت به انسان آنچه را نمی دانست.

ای آیه خداوند را اولین معلم انسان و جهان هستی می داند و این نشانه ی عظمت و شکوه مقام معلم است. بعد از خداوند ، پیامبران و بعد از آنها هم آموزگاران مسئولیت مهم تربیت انسان ها را به عهده می گیرند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اطلاع از زلزله قبل از وقوع!

موضوع کوتاه: علم و علم آموزی از اهمیت زیادی برخوردار است و سعادت انسان ها را تضمین می کند، پس پیشرفت و عقب ماندگی یک کشور به همین مسئله مربوط می شود و می توان گفت مهم ترین رکن سیستم آموزشی ، معلمان هستند.

و سرنوشت یک ملت به معلمان آن بستگی دارد، چرا که دانش آموزان را پرورش داده و به سوی رشد و ترقی و تعالی بالا می برد.

معلم دلسوز و وظیفه شناس دانش آموزان خود را با زحمت شبانه روزی به سوی روشنایی و پیشرفت می برد و جامعه را به نور علم و معرفت روشن می کند. برای همین شایسته است که مقام معلمان را همگان محترم بشمارند.

نتیجه گیری:

جایگاه معلم بر همگان آشکار استف معلمین، سفیران علم و دانش اندو باعث رویش نهال علم و اندیشه در باور انسان ها می شوند و چه معجزه ای در عالم زیباتر و مقدس تر از اندیشیدن و آموختن.

کلام آخر

معلم‌ها بیشتر از هر فردی در طول روز با دانش آموزان در ارتباط هستند. به همین ترتیب، یک معلم خوب مانند دوستی است که در همه مشکلات به ما کمک می‌کند. یک معلم خوب باعث بهبود فرآیند یادگیری افراد می‌شود. امیدواریم انشاهای روز معلم در این مطلب برای شما مفید باشد.

شما هم می‌توانید در صورت تمایل انشای خود درمورد روز معلم را برای ما بفرستید. اگر به موضوع فضا هم علاقه مند هستید، می‌توانید به مطلب انشا درمورد فضا هم سر برنید.

منبع

t انشا درباره روز معلم
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *