انشا درباره ماه مهر برای مدرسه

انشا درباره ماه مهر
t انشا درباره ماه مهر برای مدرسه

در ادامه چند انشا درباره ماه مهر قرار داده‌ایم که شما دانش آموزان عزیز بتوانید از این انشا درباره ماه مهر ایده بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: انشا در مورد روز شیراز

انشا درباره ماه مهر

1. انشا درباره ماه مهر: چرا ماه مهر را دوست دارم؟

همیشه از ما بچه ابتدایی‌ها می‌پرسند که چرا ماه مهر را دوست داریم؟ خب راستش را بخواهید برای جواب به این سوال، می‌توان دلیل‌های زیادی را گفت. من در این انشا می‌خواهم چندتا از دلیل‌های مهم را که باعث می‌شود عاشق ماه مهر باشم، برای شما بازگو کنم.

اول از همه، اگر بخواهم از ساده‌ترین چیزها شروع کنم، باید بگویم که من عاشق هوای خنک فصل پاییز هستم. باران‌های پاییزی و همین‌طور برگ‌هایی که می‌توان با راه‌ رفتن روی آن‌ها صدا خش خش شنید، من را بیشتر از هر چیزی به خودشان جذب می‌کنند.

دومین دلیل که شاید برای شما عجیب باشد، این است که من عاشق لباس‌های زمستانی هستیم. لباس‌هایی که در فصل مهر می‌پوشیم، بسیار زیباتر هستند و بیشتر به من می‌آیند. از آنجایی که من عاشق لباس‌های زیبا هستم و لباس‌های گرم زیباتری دارم، این ماه را به ماه‌های دیگر ترجیح می‌دهم.

سومین چیزی که درباره پاییز دوست دارم، شروع ماه مدرسه است. خیلی از همسن‌های من علاقه زیادی به مدرسه ندارند و ماه مهر برای آن‌ها عذاب است. اما من همیشه مدرسه رفتن را دوست داشتم و برای رسیدن مهر ماه، لحظه شماری می‌کردم. مدرسه را به دو دلیل دوست دارم، اول دوستانم که هر روز آن‌ها را می‌بینم و دوم تحصیل و یاد گرفتن.

و دلیل چهارم اینکه تولد من در این ماه است. من عاشق مهمانی تولدم هستم. از زمان کودکی، جشن تولدم را از هر جشن و مناسبت دیگری بیشتر دوست داشتم. روز تولدم، روز من است، در این روز می‌توانم شاه خانه‌مان باشم و کادوهای بسیار بگیرم. پدر و مادرم مدام به من توجه می‌کنند و در این روز، من تمام عزیزانم را در کنارم دارم. یک بچه دبستانی به سن من، دیگر چه چیزی از این دنیا می‌خواهد؟ هیچ!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
افسردگی فصلی یا افسردگی پاییزی چیست؟

درباره ماه مهر و خوبی‌های آن می‌توان انشاهای زیادی نوشت. ولی از آنجایی که این انشا بیشتر درباره دلیل‌های شخصی من بود، سعی کردم در آن بیشترین چیزهایی را که درباره این ماه دوست دارم بنویسم. به نظر من هر کسی نظر خودش را درباره ماه مهر دارد و همین تفاوت در نظرها و افکار ما انسان‌ها است که جهان را زیبا کرده است.

این اولین انشا درباره ماه مهر بودیم امیدواریم که  این انشا درباره ماه مهر مورد پسند شما بوده باشد.

پیشنهاد مطالعه: انشا درباره روز معلم

2. انشا درباره ماه مهر: ماه مهر، ماه فرش‌های نارنجی رنگ

اگر از من می‌پرسید، نظرم آن است که ماه مهر، پادشاه فصل‌ها است. من دلایل خودم را برای این ادعا دارم. زیبایی‌هایی که من در این ماه رنگارنگ دیده‌ام، در هیچ کدام از ماه‌های دیگر پیدا نمی‌شود. اگر کنجکاو این هستید که چرا؟ پیشنهاد می‌کنم تا پایان این انشای کوتاه با من همراه باشید تا دلایلم را بدانید.

چرا می‌گویم پاییز رنگارنگ است؟ برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید، خودتان نگاهی به اطرافتان بیندازید و ببنید چه رنگ‌هایی را مشاهده می‌کنید. بعضی از درختان زرد شده‌اند، بعضی از آن‌ها نارنجی و قرمز، بعضی‌ها هم به رنگ سرخ درآمده‌اند. بعضی از آن‌ها هنوز به رنگ سبز هستند. شاید باورتان نشود، ولی در بعضی از مناطق سردتر، بعضی از درختان گل و شکوفه هم داده‌اند! باور این همه رنگ‌ آن هم در یک ماه، واقعا سخت است.

و البته می‌رسیم به همان فرش نارنجی که از آن گفتم؛ از زیبا‌ترین چیزهایی که در ماه مهر همه را عاشق خودش می‌کند، ریختن برگ درختان است. هیچ چیز نمی‌تواند زیباتر از این باشد در خیابانی راه‌ برویم که زمینش از برگ‌های سرخ و نارنجی پاییزی فرش شده باشد. قدم زدن بر روی برگ‌ها و شنیدن صدای خش‌خش آن‌ها، از هر صدای دیگری آرامش‌بخش‌تر است و می‌تواند تمام خستگی‌ها یک روز سخت شما را از بین ببرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوجوانی که با گودزیلا سفر می کند

این را هم قطعا باید بگوییم که نسیم پاییزی مهر ماه، می‌تواند چهره شما را نوازش کند. هوای خنک این ماه دوست‌داشتنی، شما را از گرمای اذیت‌کننده تابستان خلاص خواهد کرد. در کنار آن نیز بوی خوش خاک باران‌خورده در مهر ماه، هیچ نمونه و همانندی ندارد و همین باعث می‌شود که این ماه زیبا، برخلاف نظر خیلی از افراد، یکی از زیباترین ماه‌ها در تمام طول سال باشد.

اگر شما هم فکر می‌کنید که مهر ماه اصلا دوست‌داشتنی نیست، پیشنهاد می‌کنم که انشای من را دوباره با دقت بخوانید؛ زیبایی‌های این فصل از آن چیزی که فکر می‌کنید، بسیار بسیار بیشتر است. اگر دوباره این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید، شکی ندارم که این بار قطعا نظرتان عوض خواهد شد…

این دومین انشا درباره ماه مهر بودیم امیدواریم که  این انشا درباره ماه مهر مورد پسند شما بوده باشد.

3. انشا درباره ماه مهر: چرا کسی ماه مهر را دوست ندارد؟

ماه مهر، ماه محبوب هیچ کس نیست. بی‌خود نباید خودمان را گول بزنیم که آی این ماه زیباست و آب و هوای خوبی دارد و فلان و بهمان! خیلی‌ها از ماه مهر بدشان می‌آید، خصوصا ما دانش‌آموزان که با شروع این ماه، گرفتاری‌هایمان هم شروع می‌شود.

خیلی‌ها می‌گویند که مهر ماه، بهترین فصل سال است، در آن هوا خنک است، باران‌های زیبا می‌بارد، برگ درختان می‌ریزد و زمین فرش می‌شود از برگ‌های نارنجی رنگ پاییزی. این‌ها درست هستند؛ بله، باعث زیبایی ماه مهر هم می‌شوند. اما همه این‌ها فقط ظاهری هستند. آن چیزی که واقعا در ماه مهر می‌گذرد، چیز دیگری است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رابطه خنده و شخصیت افراد مختلف

ماه مهر، ماه شروع سختی‌های دانش‌آموزان است. آخر کدام بچه‌ای را دیده‌اید که از ماه مهر خوشش بیاید؟ همه ما از پایان تابستان و روزهای خوش تعطیلی، ناراحت و غمگین هستیم. هر روز صبح باید ساعت هفت از خواب ناز خودمان بیدار شویم و در سرمای زمستانی، راهی مدرسه شویم، بعد هم با خستگی برگردیم و تکالیف سختمان را انجام دهیم. به من بگویید، آیا این زیبایی دارد؟ معلوم است که نه!

درس خواندن شاید برایمان مفید باشد، مدرسه رفتن هم شاید برای آینده ما پر از فایده باشد، اما اصلا آسان نیست. مدرسه رفتن در ماه مهر سختی‌های خودش را دارد و هیچ کس دوست ندارد که از راحتی خودش دست بردارد. درست به همین دلیل است که به نظر من، ماه مهر نه تنها اصلا خوب نیست، بلکه هزاران سخت و استرس نیز با خودش برای ما می‌آورد. بهتر است فصل دیگری را به عنوان بهترین فصل انتخاب کنیم.

نتیجه‌گیری من از این انشا آن است که باید ماه مهر را یک ماه بد بدانیم. این ماه شاید اول برایمان زیبا باشد، ولی بعدا سختی‌هایش که رو شد، می‌تواند حسابی دمار از روزگارمان در بیاورد. امیدوارم که اکنون با خواندن این انشا، برای انتخاب یک ماه خوب، تجدید نظر کرده باشد و شما هم مثل من، مخالف ماه مهر شوید!

این سومین و آخرین انشا درباره ماه مهر بودیم امیدواریم که  این انشا درباره ماه مهر مورد پسند شما بوده باشد. حال می‌توانید با ایده گرفتن از این انشا درباره ماه مهر یک انشای زیبا بنویسید.

t انشا درباره ماه مهر برای مدرسه
5/5 - (3 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/انشا-درباره-ماه-مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *