کاردستی گل های کاموایی

t کاردستی گل های کاموایی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل مورد نیاز

کاموا قرمز و سفید

چند عدد مهره تزیینی

مقوا

شیوه ساخت 

برای ساخت این گل زیبا ابتدا مقوا را به شکل دایره برش بزنید. اندازه این دایره به سلیقه شخصی بستگی دارد هرچه شعاع دایره بزرگ تر باشد گل بزرگ تر و هرچه کم تر باشد گل کوچک تر خواهد شد. پس از برش دایره قسمت لبه را با ماژیک به قسمت های یک سانتی تقسیم بندی کرده و علامت گذاری کنید. از اولین علامت یک سانت به طرف داخل دایره پایین رفته و از علامت مقابل هم یک سانت پایین تر را علامت زده و به هم متصل کنید تا مربع کوچک یک در یک درست شود تمام علامت ها را به همین ترتیب به مربع های یک سانتی تبدیل کنید و با قیچی یک در میان برش بزنید .

برای شروع بافت ابتدا کاموا را از پشت یکی ازلبه های یک سانتی رد کنید به صورت ضرب در، و آن را از روی مقوا رد کنید تا به لبه مقابل برسید. مجددا کاموا را از پشت لبه یک سانتی رد کنید و به همین ترتیب کار را ادامه دهید تا روی مقوا و بین لبه ها از  کاموا پر شود و پشت هر کدام تا لبه ها حداقل دو ردیف کاموا باشد. توجه داشته باشید هرچه تعداد ردیف های کاموا بیش تر باشد گل پر پشت تر و زیبا تر خواهد شد.

در انتهای کار، در قسمت وسط برای ساخت پرچم گل ؛ مقداری کاموا قرمز نازک با سوزن از زیر تمام کامواها که در وسط مقوا جمع شده است رد کنید و این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا تمام کامواها در وسط به هم متصل شوند و قسمت وسط گل درست شود. گل زیبا شما در این مرحله کامل است.

کامواها را از لبه مقوا آزاد کنید تا گل کامل شده کاموایی خود را ببینید. برای زیباتر شدن کار می توانید از مروارید های کوچک قرمز رنگ برای وسط گل استفاده کنید.

گل های کاموایی (5)

گل های کاموایی (1)

گل های کاموایی (3)

گل های کاموایی (4)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
قاب آینه

 

t کاردستی گل های کاموایی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *