برای بزرگداشت نویسنده نوجوانان

هوشنگ مردای کرمانی
t برای بزرگداشت نویسنده نوجوانان

هوشنگ مرادی کرمانی از نویسندگان شناخته شده و محبوب حوزه نوجوان است. داستان هایی که او نوشته است لحظه های زیبایی برای ما رقم زده اند و نکات بسیاری به ما آموخته اند. اکنون به پاس پاسداشت تلاش های این نویسنده کار فرهنگی زیبایی انجام شده است.

تندیس هوشنگ مرادی کرمانی در شهر کرمان

تا کنون رسم بر این بوده است که هنرمندان تا زنده اند کمتر از آنان تجلیل می شود اما زمانی که به دیار باقی می روند همه به یادشان می افتند، یادواره برپا می کنند، مجسمه‌شان را می سازند و مقبره های مجلل بنا می کنند.

اما این بار مسئولان شهر کرمان این قاعده را برهم زده اند و برای بزرگداشت نویسنده خوب ایران، هوشنگ مرادی کرمانی که امروزه دیگر چهره ای جهانی است مجسمه ای ساخته اند که در خیابانی در شهر کرمان که به نام او نامگذاری کرده اند نصب شده است. جالب این جاست که این مجسمه تنها نیم تنه ای کوچک از نویسنده نیست بلکه این یادبود، نویسنده را نشسته بر سکویی نشان می دهد که سه کودک در حال شنیدن قصه های او هستند.

واکنش هوشنگ مرادی کرمانی به ساخت تندیس اش

مرادی کرمانی در مصاحبه ای که در سایت کرنا درج شده درباره این کار فرهنگی می گوید:

اتفاق بسیار خوبی است؛ برای این‌که مردم کرمان، بچه‌های کرمان، احساس می‌کنند که اگر کاری بکنند، ولو این‌که کار کوچکی باشد منعکس می‌شود و توسط آدم‌های دیگر دیده می‌شود. آدم‌هایی که دغدغه‌ی فرهنگ دارند. البته من معتقدم که اگر قرار باشد بمانم، اگر قرار باشد به‌نوعی در ذهن‌ها ماندگار شوم مجسمه‌ی من باید با کتاب‌هایم ساخته شود، باید با هر کتابِ من که خوانده می‌شود، مجسمه‌ای از من و کارهای من در ذهن مخاطبم ساخته شود و آن مهم‌تر است و بیش‌تر هم مد نظر من است.»

تندیس هوشنگ مرادی کرمانی در شهر کرمان

نصب تندیس هوشنگ مرادی کرمانی در کرمان کاری زیبا و ستودنی است. به امید این که روزی در میادین شهرها شاهد مجسمه هایی از همه بزرگان ادب و هنر معاصر باشیم تا مشوقی باشد برای نوجوانان ایرانی.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گوجه‌ی گیس‌بافت | آرایش ساده مو

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t برای بزرگداشت نویسنده نوجوانان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *