کتابخانه ای در تنه درخت ۱۱۰ ساله

کتابخانه درختی
t کتابخانه ای در تنه درخت 110 ساله

کتابخانه درختی !

کتاب، این دوست همیشگی انسان ها، پنج هزار سال عمر دارد. البته کتاب های آن زمان مثل حالا نبودند. در زمان تمدن های باستانی کتاب ها به شکل لوحه هایی بودند که بر کتیبه ها و سطوح سخت کنده می شدند. آنها دربردارنده اطلاعاتی مهم درباره وضع زندگی و اعتقادات مردم آن دوران هستند.

اولین کتاب هایی که به شکل کاغذی منتشر شدند دوهزار سال پیش از میلاد مسیح در مصر متولد شدند. این کتاب ها از کاغذی به نام پاپیروس درست شده بودند. اختراع پاپیروس نقطه عطفی در صنعت چاپ کتاب و نیز کتابخوانی محسوب می شود. جالب است بدانید اولین کتاب که با پاپیروس ساخته شد کتابی است به نام پاپیروس پریس. این کتاب، یا بهتر بگوییم طومار، مشتمل بر آموزه هایی اخلاقی است.

کتابخانه

کتاب خانه در تنه درخت

در زمان حاضر یکی از دغدغه های جوامع ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق مردم به خواندن بیشتر است. سازمان های مردم نهاد در همه جای دنیا سعی در بهبود وضع زندگی مردم اطرافشان دارند. یکی از این سازمان های مردم نهاد که سعی در گسترش کتاب خوانی دارد تلاش می کند تا کتابخانه های کوچکی در محلات مختلف راه اندازی کند. این سازمان از سال ۲۰۰۹ تاکنون موفق شده است بیش از ۷۵۰۰۰ کتابخانه را در ۸۸ شهر مختلف راه اندازی کند و به این ترتیب قدمی مهم برای کتاب خوان کردن مردم بردارد.

حالا یکی از کتابداران این سازمان در کنار خانه خود کتاب خانه ای کوچک راه اندازی کرده که با بقیه کتابخانه ها فرق دارد. او این کتابخانه را در تنه خشک درختی ایجاد کرده است که قدمتی ۱۱۰ ساله داشته است و بعد از بین رفتن این درخت، فقط تنه آن باقی مانده بوده اما حالا دوباره زنده و فعال شده است. این تنه درخت با ایجاد یک سقف و کمی تزئینات به یک کتاب خانه درختی ودوست داشتنی برای این محله تبدیل شده است.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

  • عجیب ترین کتاب خانه های دنیا
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
طویل‌ترین پل‌ دریایی دنیا ساخته‌ شد

t کتابخانه ای در تنه درخت 110 ساله
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *