آدامس ها در نهایت چه می شود؟

t آدامس ها در نهایت چه می شود؟
t آدامس ها در نهایت چه می شود؟

آدامس ها در نهایت چه می شود؟

س: امروز یک سوال مهم برایم پیش آمد. یک سوال مهم در مورد آدامس! داشتم فکر می کردم وقتی آدامس مان را دور می اندازیم چه اتفاقی می افتاد؟ منظورم این است آدامس که تجزیه نمی شود، پس در نهایت چه می شود؟

ج: واقعا هم این سوال خیلی مهم است. چون آدامس، خوردنی محبوبی است که مقدار بسیار زیادی از آن مصرف می شود و در واقع نمی توانیم بگوییم کسی آدامس نخورد. کلا آدامس خوراکی عجیبی است.

س: چرا عجیب؟

ح: چون اسمش خوردنی است اما واقعا نمی توان آن را خورد و قورت داد! از طرفی دیگر نمی شود آن را راحت در سطل زباله انداخت چون تخریب ناپذیر است. یعنی مدت بسیاری طول می کشد تا تجزیه شود. برای همین، مسئله دفع آن خیلی مهم می شود.

آدامس
س: خب حالا واقعا باید چه کار کنیم؟

ج: یک روش بسیار خوب این است که آن را لای یک تکه کاغذ بپیچیم و بعد در سطل زباله بیندازیم. در این صورت همراه با زباله های دیگری که طی فرآیند دفع، سوزانده یا دفن می شوند از بین می روند. اما اگر آن را همینطوری بین زباله ها رها کنیم دردسر ساز می شود.

س: بعضی ها هم آدامسشان را در خیابان و طبیعت رها می کنند. واقعا بی فرهنگی است!

ج: جدا از اینکه یک حرکت غیرفرهنگی است به خاطر همان مشکل تجزیه، باعث آسیب رسیدن به محیط زیست می شود. حتی گاهی حیوانات و پرندگان هم به اشتباه این آدامس ها را می خورند. سیستم گوارش حیوانات هم مثل ما انسان ها نمی تواند آدامس را جذب کند و همین مسئله گاهی موجب مرگشان می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
یه لقمه محیط زیست؛ همه برای لایه ازن، لایه ازن برای همه

س: یعنی بی فرهنگی ما گاهی باعث مرگ حیوانات می شود.

ج: بله، متاسفانه همینطور است. این در حالی است که موجودات دیگر هم مثل ما حق زندگی دارند و ما اگر به حقوق آنها معتقد هستیم و دوستشان داریم نباید کاری کنیم که حق زندگی از آنها گرفته شود.

آدامس خوردن و ضررهای آن

 آدامس باعث آسیب به محیط زیست می شود؟

هرساله هزاران آدامسی را که می جویم به زباله های غیر بازیافت تبدیل می شوند. آدامس های دور ریخته شده از محل دفن زباله ها به زهکشی اب راه پیدا می کنند و در نهایت بسیاری از این آدامس ها از طریق راه آب ها به اقیانوس ها راه پیدا می کنند.

آدامس ها بیشترین آسیب را به ماهی ها، پرندگان و سایر حیوانات می رسانند .حیوانات  آدامس  را با غذا اشتباه می گیرند و آن را می بلعندکه البته هضم نمی شود اما می تواند باعث خفگی آنها شود. گاهی هم این تکه پلاستیکی  در دستگاه گوارش آنها گیر کند و باعث شود آنها از گرسنگی بمیرند.

آدامس چند سال طول می کشد تا  تجزیه شود؟

هیچ کس نمی داند چقدر طول می کشد تا آدامس تجزیه شود، ممکن است هزار سال طول بکشد تا  این راز کشف شود که زمان زیادی برای صبر کردن است.ممکن است حدود 50 سال طول بکشد تا آدامس حتی شروع به تجزیه شدن کند. اما  احتمالاً بیش از 500 سال طول می کشد تا این تکه های پلاستیکی  تجزیه شوند. مشکل این است که آدامس از یک ماده لاستیک مانند ساخته شده است که تجزیه آن را بسیار سخت می کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فایده های درختان چیست ؟

 

 

t آدامس ها در نهایت چه می شود؟
امتیاز به این نوشته

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/یه-لقمه-محیط-زیست؛-آدامس-های-عزیز-در-نه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *