اتاق تاریک تفریحی

t اتاق تاریک تفریحی
t اتاق تاریک تفریحی

کمرا ابسکورا یا اتاق تاریک 

همان طور که می دانید شناخت اتاق تاریک سابقه ای طولانی دارد و در ابتدا به وسیله دانشمندان برای تماشای خورشید گرفتگی استفاده می شد. بعد ها همین اتاق تاریک وسیله اصلی ثبت تصویر شد و به کمک آن دوربین عکاسی اختراع شد. در این پدیده فیزیکی اگر شما جعبه ای داشته باشید که همه اطراف آن بسته باشید؛ در جلو آن روزنه ای سوزنی به وجود بیاورید؛ تصویر بیرون به شکل کوچک تر و وارونه در داخل جعبه تشکیل می شود.

اتاق تاریک

در اوایل قرن بیستم از این  ایده برای تفریح نیز استفاده می شد. این گونه اتاق تاریک ها به نحوی ساخته می شد که بازدید کنندگان بتوانند در داخل آن قرار گیرند و تصاویر را تماشا کنند. یکی از این نمونه اتاق تاریک ها که هنوز پابرجاست در سواحل سانفرانسیسکو امریکا قرار دارد. این اتاق تاریک بزرگ در سال 1949 به عنوان یک محل تفریحی و در کنار دریا ساخته شده است. در سال 1972 وقتی که این وسیله در معرض خرابی قرار گرفت بسیاری برای نجات آن کوشیدند. تا آن که در سال 1999 بازسازی شد و مردم دوباره اجازه بازدید از آن را پیدا کردند. تا آن که در سال 2001 این محل به عنوان یک مکان تاریخی به ثبت رسید.

 Camera Obscura، 1096 Point Lobos Ave., San Francisco, California, USA

این ساختان لنزی بر روی سقفش قرار گرفته است. تصویر اطراف را بر روی میزی که در وسط اتاق قرار دارد منعکس می کند و بازدیدکنندگان می توانند تصویری زنده از مناظر اطراف را روی میز مشاهده کنند.

 

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ترفندهای جالب آموزش عکاسی

کامرا ابسکورا

t اتاق تاریک تفریحی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *