شما معمولا چای یا قهوه را با چه چیزی می خورید؟

t شما معمولا چای یا قهوه را با چه چیزی می خورید؟

چای

ما ایرانی ها زیاد چای می خوریم، اگر هم چای خور نباشیم قهوه می خوریم. معمولا هم همه دوست دارن چای یا قهوه رو با یه چیز شیرین بخورن ولی تاحالا به این فکر کردید که این مواد شیرین، علاوه بر کالری بالایشان که منجر به چاقی و افزایش وزن می شوند و آسیبی که به دندان ها می رسانند چقدر برای سلامتی ضرر دارند؟ ?

بالا رفتن قند خون در یک فرد سالم باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود. فردی که به‌طور مداوم مواد شیرین مصرف می‌کند، در فواصل کوتاه‌تری از روز احساس گرسنگی می‌کند و این باعث می‌شود که مجموع کل کالری‌هایی که در روز دریافت می‌کند بیش از حد نیاز او باشد. علاوه‌بر این، قند زیاد در خون مانند یک ماده اکسید‌کننده عمل می‌کند و می‌تواند به تمام سلول‌های بدن آسیب برساند. اگر این عادت ادامه داشته باشد، در درازمدت می‌تواند باعث ایجاد دیابت و بیماری‌های متابولیک وابسته به آن شود.

توصیه ما این است که تا جای ممکن از قند، شکر، کیک، شیرینی، بیسکوییت، شکلات و… که همه قندهای مصنوعی هستند استفاده نکنید.

ما پیشنهاد می کنیم که اگر هم مایل نیستید چای را خالی بخورید و یک چیز شیرین می خواهید از قندهای طبیعی مثل میوه‌های خشک، توت خشک، انجیر خشک، خرما و کشمش استفاده کنید ولی این به این معنی نیست که یک فنجان چای را با 6 توت و 2 خرما بخورید. چون به هر حال این ها مواد پر کالری هستند. بنابراین حواستان به کالری باشد.

به علاوه گفته می شود وقتی مواد قندی با آب جوش یا چای داغ تماس پیدا می‌کنند بدن تمام شیرینی‌های این مواد را جذب کرده و “انرژی” موجود در آن ها جذب بدن نمی شود، بنابراین بهتر است که صبر کنید تا چای یا قهوه کمی خنک شود و بعد با “مقدار کمی” قند طبیعی مصرف کنید. این مقدار را هر کسی با توجه به کالری مجازش می تواند تشخیص بدهد.

t شما معمولا چای یا قهوه را با چه چیزی می خورید؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سینمایی که مثل خانه خودمان است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *