چگونه عکس های واضح و شفاف بگیریم؟

t چگونه عکس های واضح و شفاف بگیریم؟

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

عوامل گوناگونی در ایجاد یک عکس شفاف دخیل هستند که مهترین آنها استفاده از یک لنز خوب و با کیفیت است اما به غیر از این مورد توجه به نکته های زیر نیز می تواند به شفافیت عکس ها کمک کند .

محکم گرفتن دوربین

در بسیاری مواقع لرزش دست به هنگام فشردن دکمه شاتر باعث غیر شفاف شدن عکس ها می شود برای  رفع این اشکال  با دست راستتان محکم بدنه دوربین را بگیرید به نحوی که انگشتتان آماده فشرن دکمه شاتر باشد دست چپتان را محکم زیر لنز قرار دهید و در حالی که به منظر ه یاب دوربین نگاه می کنید بدنه دوربین را به کمک صورتتان محکم نگه دارید و به هنگام زدن شاتر سعی کنید دوربین هیچ حرکتی نداشته باشد البته این دقت در نگهداری دوربین بیشتر برای مواقعی است که شما می خواهید از سرعت های پایین شاتر استفاده کنید .

آموزشی

استفاده از فیلتر پولاریزه

هرچند که فیلتر پولاریزه را معمولا برای تیره تر کردن رنگ آسمان در روزهای آفتابی استفاده می کنند اما در بسیاری فضاهای دیگر مانند عکاسی از آب و یا فضاهای مه آلود نیز موثر است و در بسیاری از موارد بخصوص در عکاسی طبیعت می تواند عکس های شفاف تری ایجاد نماید .

آموزشی

استفاده از فوکوس دستی به جای فوکوس اتوماتیک

امروزه اکثر دوربین ها به سیستم اتو فوکس مجهز هستند و این سیستم با سنجیدن چند نقطه از تصویر اقدام به  واضح سازی تصویر به شکل اتوماتیک می کند . اما اینکه همه چیز را در اختیار دوربین بگذاریم صحیح نیست  بنابراین بهتر است که با استفاده از سیستم فوکوس دستی و با توجه به عمق میدان و تصویری که خودمان می خواهیم بگیریم به واضح سازی عکس اقدام کنیم .

استفاده از عدد صحیح دیافراگم

شما می دانید که هرچه قدر عدد دیافراگم بزرگ تر باشد در حقیقت روزنه آن کوچکتر خواهد شد و معمولا هر چه قدر نور از روزنه کوچکتر عبور کند  پراش هایی را روی عکس ایجاد می کند که باعث عدم وضوح عکس می شود پس تا آنجایی که امکان پذیر است و با کمک نورسنج دوربین بجای استفاده از عدد های بزرگ دیافراگم از عدد های متوسط استفاده کنید تا عکس های شفاف تری داشته باشید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بوکه های زیبا در عکستان ایجاد کنید

آموزشی

 

 

 

t چگونه عکس های واضح و شفاف بگیریم؟
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چگونه عکس های واضح و شفاف بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *