شاخه های عکاسی(۲)

t شاخه های عکاسی(2)

عکاسی دارای جنبه های صنعتی علمی  و هنری است و در واقع شاخه های عکاسی بسیار متنوع است و عکاسی به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است و سال‌ها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است اما اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ میلادی توسط مخترع فرانسوی، ژوزف نیسه‌فور نیِپس تولید شد و پس از آن توانست عکسی دائمی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه را خلق کند. او با همکاری لوئی داگر، آزمایش‌هایی را بر ترکیبات نقره براساس یافته‌های یوهان هاینریش شولتز انجام دادند و داگر در سال ۱۸۳۷ توانست روش داگرئوتایپ را اختراع کند. علاقمندان به عکاسی می توانند در این مقاله با شاخه های عکاسی  آشنا شوند و یکی از این شاخه ها را برای ثبت وقایع خود انتخاب کنند.

 

عکاسی صنعتی:

عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا Product می باشد ٬ در این شاخه از عکاسی  ،عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می کند تا حد امکان تصوری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. به بیان ساده تر عکاس صنعتی وظیفه اش این است که نمای کاملی را از کالا برداشت کرده و جهت ارائه به مشتری یا کارفرما ارائه کند، در این شاخه همانگونه که بیان شد هدف تنها یک چیز است: نمایش کامل و واضح کالا از زوایای مختلف و زیبا

عکس به عنوان یک عنصر اساسی و مهم در طراحی گرافیک به شمار می رود. در محاورات روزمره و مکالمات افراد غیر حرفه ای، از عکاسی حرفه ای تبلیغات به عنوان عکاسی صنعتی نام رده می شود. در واقع منظور تهیه عکس از محصولاتی است که در صنایع تولید می شود یا عکسی که از خطوط تولید صنایع تهیه می شود.

https://www.nojavanha.com/wp-content/uploads/2017/10/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%20(3).jpg

عکاسی از منظره

اگر شما علاقه دارید جوهره هستی را بدون حضور انسان ثبت کنید، عکاسی از منظره مناسب حال شماست. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که در عکاسی از طبیعت، هبچ الزامی ندارد که حتما تصویر انسان در عکس نباشد.

یکی از دلایل عکاسی از منظره حفظ محیط زیست است.عکاسی از منظره در خط مقدم جنبش های انقلابی برای حفظ محیط زیست است که تغییرات عمده ای در جهت حفظ محیط زیست کرده است.

https://www.nojavanha.com/wp-content/uploads/2017/10/%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87%20%D8%B9%DA%A9%D8%B3%20(10).jpg

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سفری کوتاه و جذاب به جاذبه های جهان در قاب عکس هایی متفاوت!

عکاسی گل

این شاخه برای کسانی است که به عکاسی و باغبانی هم زمان علاقه مند هستند. اگر شما در حال مطالعه این مطلب هستید احتمالا جزء کسانی می باشید که زمان زیادی را به لذت بردن و تحسین زیبایی گل های وحشی اختصاص می دهید. عکاسی گل می تواند مختص به تعداد محدودی از افراد باشد؛ کسانی که زیبایی معنوی گل های وحشی را درک کرده، آن را دوست داشته و تمایل به ثبت آن دارند.

https://www.nojavanha.com/wp-content/uploads/2017/12/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA.%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D9%87%D8%A7%20(34).jpg

 

.

عکاسی در شب

عکاسی در شب یکی از دشوارترین شاخه هاست زیرا که عکاسی به شدت به نور پردازی وابسته است.

برای تسلط بر این حوزه نیاز به مهارت و تمرین فراوان است. علاوه بر مهارت در عکاسی، با در نظر گرفتن محدودیت نور طبیعی، شما بایستی روند پردازش بعد از عکس برداری را نیز بشناسید.

عکاسی در شب نیاز به کار وبررسی زیاد دارد

و ازلحاظ خلاقیت بسیار ارزشمند است.

عکاسی در شب

 

عکاسی فاین آرت

یکی از پرچالش ترین شاخه های عکسی این شاخه است. هنرمند و عکاس درون شما را در کنار هم قرار می دهد که رای افرادی که تاثیر هنری قدرتمندی در زندگی خود داشته اندفاین آرت یک انتخاب عالیست.

اگر چه بیشتر عکس ها بیان گر دیدگاه عکاس هستند ولی عکاسی فاین آرت در حقیقت تفسیر دیدگاه هنری او محسوب می شود اینکه او چه چیزی می بیند که دیگران قادر به درک آن نیستند که این به خودی خود یک چالش است. در این جا نیز خلاقیت نقش پررنگی دارد با این حال بیش از خلاقیت شاید شما بایستی دارای دانش ذاتی از تعریف هنر و به ویژه معنای آن برای خودتان باشید. به صورت ایده آل اولین مخاطب اثر، قبل از سایرین خود عکاس می باشد.عکاسی فاین آرت یک شاخه به شدت شخصی است.

فاین آرت

 

 

عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو یاعث می شود تا افراد احساس بزرگی کنند. زمانی که شما به یک جسم کوچک و فشرده می نگرید و از آن به گونه ای عکاسی می کنید که بزرگ تر از زندگی واقعی به نظر برسد.90درصد این شاخه هابه وسیله چشم ذهن پس از آن در دریچه دوربین صورت میگیرد. تلاش برای عکس برداری از یک جسم بسیار کوچک که گاهی حتی نمی توان آن را با چشمان غیرمسلح مشاهده کرد و سپس تبدیل کردن آن به تصویری بزرگ تر از اندازه واقعی، جذاب و هیجان انگیز است و علاوه بر این تکنیک های فراوانی برای انجام آن مورد نیاز می باشد.در این شاخه باید از بخش پردازش عکس شناخت کامل داشته باشید.بخش عمده کار به صورت ذیجیتال انجام میشود که نیاز به آشنایی کافی دارد.

ماکرو

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکاتی برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز (۲)

عکاسی فشن و مدلینگ

این شاخه جنب و جوش فراوانی را می طلبد و از شاخه های پردرآمد به هساب می آید. در حالی که صنعت مد در حال رشد و پیشرفت است، تعداد زیادی از عکاسان تمایل دارند عکاسی مد را نیز امتحان کنند.این شاخه برای افرادی است که از مد شناخت کافی دارد. با این حال اگر شما دانش قبلی در ارتباط با مد ندارید اما به این حوزه علاقمندید، همیشه این فرصت را دارید تا آموزش های لازم را ببینید. مجله ها و اینترنت می توانند مفید باشند و مهم تر از آن دستیاری یک عکاس مد باتجربه می تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند. تجربه عملی می تواند بهترین معلم شما باشد.

https://www.nojavanha.com/wp-content/uploads/2017/12/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%20%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87%20%D9%88%20%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF.%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D9%87%D8%A7%20(15).jpg

 

عکاسی معماری

عکاسی معماری دربرگیرنده عکاسی از ساختمان ها بناهای تاریخی و شهرهاست موضوع اصلی در این شاخه عکاسی از ساختمان هاست.عکاسان به دنبال نشان دادن اثر معماری ساختمان .شکل زیبا و چشم نواز آن هستند.

معماری

 

عکاسی نجومی

این نوع عکاسی تخصصی است و موضوع آن ستاره ها آسمان و کهکشان است.

عکاسی نجومی پیچیدگی خاصی و نیاز به ابزار گران قیمت و در عین حال دقیق دارد.عکاسی در این شاخه نیاز به آگاهی زیادی در نجوم دارد و کاربرد های تزیینی هم دارد.

نجوم

 

 

عکاسی مستند

این نوع عکاسی زیرمجموعه های فراوانی دارد از جمله عکاسی مستند از طبیعت عکاسی از حیات وحش عکاسی خبری و مطبوعاتی از زیرشاخه های این رشته هستند.

در عکاسی مستند اجتماعی عکاسان تلاش می کنند با نگاه تیزبین خود جوامع مختلف را بررسی

و نقاط ضعف و قوت آن ها را به تصویر بکشند. برای موفقیت بیشتر در این گونه از عکاسی لازم است

با علوم اجتماعی و جامعه شناسی نیز آشنایی داشته باشیم

عکاسی از طبیعت نیز بسیار جذاب است که نیاز به صبر و حوصله دارد. بخش قابل توجهی از این شاخه از عکاسی در اعماق دریا و اقیانوس ها انجام می شود.

مستند

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین عکس‌های سال ۲۰۱۸ به انتخاب نشنال جئوگرافیک

عکاسی خیابانی

گاهی که در خیابان در حال قدم زدن هستیم ممکن است صحنه های زیبا از خیابان ببینیم صحنه هایی از مناظر از پارک ها،مغازه ها،ساختنمان ها،بازارها و حتی بازی کودکان که همه اینها برای ما جالب است و توجه ما را برای عکاسی جلب میکنند.

بنابرین عکاسی از این سوژه ها  تحت عنوان عکاسی خیابانی شناخته می شوند.

عکاسی پرتره

عکاسان برای عکاسی از انسان و تعریف داستان او یعنی پی بردن به عمق نگاه،زندگی و احساسات او عکس هایی از چهره انسان ها میگیرند که نشانگر زیبای این خصوصیات و احساسات درون فرد است که به این عکاسی،عکاسی پرتره گفته میشود.

از عکس های ساده شناسنامه عکس های در مهمانی ها و عکس هایی که افراد مشهور می گیرند جز این دسته است. رویکردهای گوناگونی در عکاسی از چهره وجود دارد. عکس های ساده تجاری، عکس های

چهره مد، تبلیغات که عکاسان در آن به دنبال به تصویر کشیدن شخصیت افراد هستند.این نوع عکاسی در هر مکانی مکن است انجام شود.

 

 

عکاسی جنگ

عکاسی جنگ شاخه‌ای از عکاسی‌ست که به ثبت تصاویر از درگیری‌های مسلحانه و زندگی در مناطق جنگ‌زده می‌پردازد. عکاسی جنگ به مردم کمک می‌کند تا عمق یک فاجعهٔ جنگی را که از طریق نوشتار قابل انتقال نیست درک کنند.

جنگ

 

عکاسی خبری

این نوع عکس ها از اسمشان مشخص است موضوع آنها خبر رسانی است یعنی در موقعیت های مختلف خبری و رسانه ای عکاسی خبری کاربرد دارد.

از موقعیت های مختلف این نوع عکس ها می توان موقعیت های ورزشی،اثتصادی،سیاسی،هنری و … نام برد.

این نوع عکس ها چون خبری هستند بر اساس اصول و ارزش های خبری گرفته می شود.

خبری

عکاسی هنری،سینما وتئاتر

هنر عکاسی سینما در شکار لحظه های فیلم،مراحل ساخت و حتی پشت صحنه است.این نوع عکاسی به صورت در آمد زایی مورد استفاده قرار می گیرد.

عکاسی تئاتر از همان اول پیدایش برای تبلیغات بر روی صفحات مجلات گرفته می شد همچنین عکس های هنری که مربوط به نشان دادن یک هنر هم میشود برای تبلیغات و همچنین برای نمایش دادن به صورت یک نمایشگاه هنری.

https://www.nojavanha.com/wp-content/uploads/2017/10/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%20(13).jpg

 

 

 

 

t شاخه های عکاسی(2)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *