نوجوانان چگونه می توانند مسیر زندگی خود را بیابند؟

نوجوانان چگونه می توانند مسیر زندگی خود را بیابند؟
t نوجوانان چگونه می توانند مسیر زندگی خود را بیابند؟

برای آن که بدانیم چه چیزی واقعا در زندگی سبب شادی ما می شود باید با خودمان صادق باشیم. هیچ دو انسانی در جهان یک مسیر مشابه را در زندگی طی نمی کنند. هر کس برای یافتن مسیر زندگی خود باید به چند مساله توجه داشته باشد:

یک لیست از فعالیت های مورد علاقه خود تهیه کنید

از خودتان بپرسید که فارغ از مسائل مادی و مالی و درآمد حاصل از یک شغل، چه کاری و چه حرفه ای شما را در زندگی شاد و خشنود می کند؟ ممکن است سفر موجب شادی کسی باشد، برخی دوست دارند نویسنده شوند، برخی دوست دارند مترجم یا منتقد باشند، عده ای ترجیح می دهند آشپز خوبی باشند و برخی دیگر به تدریس و یا فعالیت های علمی علاقه دارند.

لیستی که شما از حرفه ها و کارهای مورد علاقه خود تهیه می کنید همیشه ثابت نخواهد بود. ممکن است کارهایی که سبب شادی شما در سن بیست سالگی می شود، با کارهای مورد علاقه شما در سن سی سالگی متفاوت باشد. پس سعی کنید هر از گاهی این لیست را به روز کنید و به نیازهای زمان حال خود توجه داشته باشید.

از وابستگی به اشیا خودداری کنید

مسیر زندگی

ممکن است بعضی از انسان ها با دارایی و داشتن هر نوع مادیاتی که متعلق به آن ها است احساس خوشبختی کنند. اما اگر این مساله به تنها دلیل انسان برای شادی و رضایتمندی تبدیل شود، بدون شک، اشتباه خواهد بود.شاید دوست دارید که یک سیستم صوتی و ضبط خوب داشته باشید اما پیش از آن این مساله را فراموش نکنید که دلیل این خواسته شما، علاقه تان به موسیقی است.

نسبت به توانایی های خود آگاه باشید

بهترین حرفه و شغل برای آینده شما، شغلی است که مرتبط با توانمندی های شما باشد. برای مثال اگر در گفت و گو و سخنرانی های عمومی موفق هستید و می توانید افراد را به شنیدن صحبت های خود علاقه مند کنید، پس همین کار را انجام بدهید و زمان خود را روی مهارت هایی که در آن ها خوب نیستید هدر ندهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فیلم آزمایش علمی آب و روغن

توانایی های خود را شناسایی کنید. ممکن است در نوشتن، رهبری گروه، سخنرانی، ورزش، فعالیت های ذهنی و یا جسمی موفق باشید.برخی فعالیت های گروهی را دوست دارند و برخی از افراد ترجیح می دهند به تنهایی فعالیت کنند. عده ای مشاغل با ساعت کاری منظم و از قبل تعیین شده را دوست دارند و برخی دیگر به مشاغل با ساعت کاری منعطف علاقه مندند.پس به مهارت های ذاتی خود با دقت بیشتری توجه کنید و آن ها را کشف کنید. شما چه مهارت هایی دارید و به چه سبک از مشاغل علاقه مندید؟

در مسیر زندگی مسائل مالی را فراموش نکنید

پول و ثروت نمی تواند موجب خوشبختی شود اما شما در آینده نمی توانید با یک شغل و یا مهارتی که از آن درآمدی کسب نمی شود زندگی کنید.

مشخص کنید که دوستان شما باید چه ویژگی هایی داشته باشند

شما هرگز نمی توانید کسی را برای دوستی و معاشرت بیابید که در تمام ابعاد با او تفاهم داشته باشید. در این باره باید واقع بین باشید و با کسانی روابط دوستانه برقرار کنید که تا حدی با معیارها و ویژگی های مدنظر شما تطابق داشته باشند.پس معیارهای مدنظر خود را مشخص کنید. ملاک شما می تواند شوخ طبعی، زیبایی ظاهری، تفاهم در سلیقه موسیقی و یا ادبی، موقعیت مالی و یا فعالیت های اجتماعی یک فرد باشد.

بیاموزید که در تنهایی و در کنار خودتان شاد باشید

در مسیر زندگی فارغ از آنکه شما دوستان و خانواده حمایت کننده و دلسوزی دارید یا خیر، تا زمانی که با خودتان در صلح و دوستی نباشید نمی توانید در کنار دیگران هم طعم شادی را بچشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چالش: بین دو تصویر 3 تفاوت در 15 ثانیه پیدا کنید!

از تغییر نترسید

اگر از هر لحاظ از موقعیت خود راضی نیستید، آن را تغییر بدهید و هرگز از تغییر نهراسید. این کار ممکن است سخت باشد اما در رضایتمندی از زندگی، به شما کمک خواهد کرد.و در نهایت می توانید مسیر زندگی خود را بیابید.

 مجتبی ناطقی

t نوجوانان چگونه می توانند مسیر زندگی خود را بیابند؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *