گفت و گو با نسیم رحمانی، مجری،دوبلور و عروسک گردان

نسیم رحمانی
t گفت و گو با نسیم رحمانی، مجری،دوبلور و عروسک گردان
گفت و گو با نسیم رحمانی

1-لطفاً خودتان را معرفی  کنید؟

نسیم رحمانی هستم، معروف به  خاله شادی و ساکن تهران

۲.رشته تحصیلی شما چیست و از چه سالی شروع به کار کردید؟

از کودکی بسیار علاقه به هنر نقاشی داشتم و در نقاشی و طراحی بسیار موفق بودم و پس از آن تصمیم گرفتم در رشته ی  فیلمسازی و انیمیشن در دانشگاه تحصیل کنم. پس از فارغ التحصیلی در رشته فیلمسازی و انیمیشن، از سال ۱۳۸۹ وارد عرصه  هنر، بازیگری ، عروسک گردانی، دوبله و اجرا  شدم. 

3- راستی گفتید خاله شادی؟!! دلیل اینکه به اسم خاله شادی بین بچه ها معروف هستید چیست ؟

به علت انرژی بسیار زیاد در اجرا و ارتباط صمیمی و شادی که با بچه‌ها دارم و عشق  به بچه و برنامه های شاد و پر انرژی که اجرا می کنیم، به اسم خاله شادی معروف شدم. ناگفته نماند انرژی اصلی من از جانب خانواده مهربانم به من می رسد که مشوق اصلی من پدر و مادرم بودند و دعای پدر و مادرم همیشه بدرقه راهم بوده است.

گفت و گو با نسیم رحمانی

4- خانم نسیم رحمانی ،برنامه های تلویزیون را دنبال می کنید؟برنامه های کودک را نگاه میکنید ؟از بین کارتون ها از کدام کارتون بیشتر خوشتان می آید؟

بله، تا جایی که وقت اجازه بدهد برنامه های تلویزیون را دنبال می کنم و  علاقه زیادی به کارتونهای قدیمی دهه ۶۰ و ۷۰ دارم و به شخصه معتقد هستم که  آنها هدفمند طراحی می‌شدند و  در این میان علاقه زیادی به کارتون فوتبالیست ها داشتم  . همیشه قهرمان قصه های داستانی من سوباسا بود!! در حال حاضر هم کارتون های تلویزیون را نگاه می کنم چرا که در اجرا و ارتباط با بچه ها به من کمک می کند،  چون متوجه می شوم  که بچه ها به چه چیزهایی  علاقمند هستند.

5- اگر مجری کودک نبودید چه کار می کردید ؟

اگر مجری نبودم، ترجیح می دادم که به هنرکودکی ام یعنی نقاشی بپردازم، چون عاشق نقاشی هستم و  به من آرامش می دهد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دکوراسیون سه بعدی در منزل

6- زمان کودکی شما کدام مجری ها برنامه اجرا می کردند ؟

خانم رضایی، خانم هاشمی ، عمو قناد و در نوجوانی عمو پورنگ اجرای برنامه می کردند. خاطرات زیادی از آن دوران دارم.  روزی نقاشی زیبایی کشیدم و مادرم برای یکی از برنامه های تلویزیونی ارسال کرد. نقاشی من از صفحه تلویزیون پخش شد و از خوشحالی جیغ کشیدم و یک خاطره خیلی جذاب و به یاد ماندنی برای من شد.

گفت و گو با نسیم رحمانی

7- خانم نسیم رحمانی بفرمایید دراجرا الگو هم دارید ؟

همیشه سعی کردم که خودم باشم و به سبک خودم نگاه کنم چون اعتقاد دارم که هر فرد باید حقیقتاً در اجرا خودش باشد و در کارش خلاقیت  داشته باشد. هدف من شادی بچه ها و آوردن لبخند روی لب  بچه هاست. وقتی که میبینم بعد از اجرای برنامه بچه ها به طرف من می آیند و با خوشحالی از من تشکر می‌کنند، بسیار شاد می شوم و خدا را شکر می کنم که توانستم لبخند را با کمک خداوند مهربان به لبهایشان هدیه کنم.

8- پیشنهاد شما برای نوجوانهای علاقه مند به  هنر اجرا چیست؟

به همه ی نوجوان ها پیشنهاد می کنم که اگر به کارهای هنری علاقه دارند حتماً آن را دنبال کنند و بدانند که با  تلاش و کوشش به این هدف ارزشمندشان می رسند و تنها تلاش و برنامه ریزی و مطالعه است که می تواند آن ها را به خواسته هایشان برساند و استعدادشان را شکوفا کنند.

9-  در ابتدا گفتید که در زمینه های مختلف هنری فعالیت دارید!! اولویت شما کدام حرفه است و عروسک گردان کدام شخصیتها بودید؟

  اولویت من اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان (مجری گری)است. در سری اول کارنمایشی ،عروسک گردانی و صداپیشگی  شخصیت گوگولی برنامه رنگین کمان را به عهده داشتم. عروسکهای زیادی داشتم مثل آقا بهادر، یارا، ارسلان حواس  پرت ، کاکل به سر و …که همیشه صداپیشه ی آنها بودم و با عروسک ها  ارتباط برقرار می کردم ، چون عروسکها با صدا زنده می شوند  و آنها هم مثل ما آدمها زندگی می کنند، پس هوای عروسکهای خودمان  را داشته باشیم !!

گفت و گو با نسیم رحمانی

11- بین هنر اجرا، دوبله و عروسک گردانی کدوم سخت تر است ؟

از نظر من دوبله کار سختی است و شما هم زمان باید صدای خود را تغییر دهید و در لحظه ی مشخص و مطابق فیلم صحبت کنید و … عروسک گردانی هم سختی خودش را دارد. اینکه ساعت ها دست شما به صورت عمودی باشد، با کمترین استراحت، قطعا سخته!!!

12- شما در چه برنامه های تلویزیونی حضور داشتید؟

در برنامه تلویزیونی راه نشان از شبکه قرآن به عنوان مجری آیتم دکلمه خوانی حضور داشتم. در برنامه انار شد از شبکه ۵ و دوبله های انیمیشن و فیلم های سینمایی کودک و نوجوان که از شبکه ها و رسانه های مختلف پخش شدند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کتاب های دیدنی دنیا (3)

13- حرف آخر  به نو جوان ها ؟

همیشه امیدتان به خداوند باشد و هیچ وقت ناامید نشوید و همیشه سرتان را بالا بگیرید و در آخر اینکه خیلی دوستتون دارم و امیدوارم همیشه در تمام مراحل زندگیتون موفق و پیروز باشید.

نمونه ای از اجراهای خانم نسیم رحمانی را در زیر می توانید ببنید

گفتگو : سجاد زین العابدین

گفتگوی خواندنی با ایلیا دهقان کوچکترین استندآپ کمدین کشور

فاطمه گودرزی از اولین روزهای ورودش به دنیای بازیگری می گوید

گفتگوی اختصاصی با آقای شاهین شرافتی؛ مجری(فیلم)

 

t گفت و گو با نسیم رحمانی، مجری،دوبلور و عروسک گردان
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *