چرا و چگونه؟

t چرا و چگونه؟

 اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

 

چطور هر چیزی سر جای خود قرار دارد و جهان روی پای خود ایستاده است؟

نیرویی که دو پای شما را به زمین وصل می کند و تمام جهان را در کنار یکدیگر قرار داده است جاذبه است . جاذبه نیرویی است که بین هر دو شی وجود دارد تا آنها را ثابت و روی زمین نگه دارد.

این نیرو باعث گردش سیارات به دور خورشید می شود. همین طور گردش ماه به دور زمین به دلیل وجود جاذبه است.

 Master_Universe_by_ANTIFAN_REAL

           

سال نوری چیست؟

یک سال نوری معیاری برای سنجش مسافت است و ستاره شناسان از سال نوری برای تخمین مسافت دو ستاره استفاده می کنند.این مسافتی است که نور در طی یک سال طی می کند. این مسافت تقریبا برابر با 9.5 تریلیون کیلومتر است.برای اینکه راحت تر مفهوم سال نوری را متوجه شوید مثالی می آوریم.

lightyear 

خورشید در حدود 149 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد و یک انسان برای اینکه از زمین به خورشید برسد باید 31.620 بار مسیر زمین تا خورشید را به صورت رفت و برگشت  تجربه کند تا  مساوی با یک سال نوری شود. دانشمندان مسافت برخی اجرام آسمانی را از هم در حدود 15 میلیارد سال نوری تخمین زده اند.

آیا جهان بزرگ تر می شود؟

در سال 1990 ستاره شناسانی از استرالیا و بریتانیا بزرگ ترین نقشه جهان را با طراحی بیش از 30000 کهکشان رسم کردند.بیشتر این کهکشان ها از زمین دور هستند. منجمان بر این عقیده اند که جهان در حال گسترش است. چون تمام نقاط رسم شده در نقشه مدام از جای قبلیشان دورتر می شوند.این بدین معنی نیست که ستاره ها یا کهکشان ها بزرگتر می شوند بلکه فضای بین اجرام با گذشت زمین بیشتر می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بیش از ۵۰ اپلیکیشن واقعیت مجازی برای Daydream گوگل منتشر شد!

universe 

                

آیا ممکن است جهان به یکباره فرو بپاشد؟

بر طبق یک تئوری موثق ، تمام اشیا متحرک روزی مسیر اولیه خود را دوباره بازمی گردند و به نقطه اولی که شروع حرکتشان بوده است می رسند. تئوری دیگری به نام تئوری فلات  وجود دارد که می گوید گسترش جهان به آرامی انجام می شود و در یک جا متوقف می گردد و کاملا از حرکت باز می ایستد.

the-universe

 

t چرا و چگونه؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *