ربات های ورزشکار

t ربات های ورزشکار

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

تا به حال ربات های زیادی به وجود آمده است که در تمام جوانب زندگی انسان کاربرد دارند و می توانند به انسان ها کمک کنند. شاید ربات کارگر را بیش تر از همه بشناسید و با مزایای آن بیش تر آشنا باشید اما شاید تا به حال اسم ربات های ورزشکار را نشنیده باشید. در این مطلب سعی بر آن است که شما را با ربات های ورزشکار بیش تر آشنا کرده و بگوییم چرا باید این ربات ها به وجود بیایند.

اولین رباتی را که باید از این مجموعه بررسی کنیم ربات فوتبالیست می باشد. این ربات ها برای مصرف خاصی به وجود نیامدند بلکه برای لذت بردن افرادی که فوتبال را دوست داشتند به وجود آمدند. این ربات ها را در زمینی با مقیاس کوچکتر از زمین فوتبال اصلی قرار داده و توپی علامت دار که به وسیله سنسور این ربا ت ها ردیابی می شود را در زمین حرکت می دهند که این ربات ها به محض حس کردن این توپ آن را شوت کرده و به سمت هدف تعیین شده که گل تیم طرف مقابل می باشد حرکت می دهند .

RoboCup: the robot football championship

دومین ربات از این دسته، ربات وزنه بردار است که این ربات نیز در پیشبرد و کمک رسانی به اهداف ورزشکاران کاری را انجام نمی دهد بلکه بیش تر حرکات نمادینی از وزنه برداری را به نمایش می گذارد و به وسیله دو میله که سر آن وزنه هایی قرار دارد این کار را انجام می دهد و اگر زورش به وزنه نرسد صدایی از خود ایجاد می کند که این بدین معنی است که او نمی تواند این وزنه را بلند کند.  

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ربات نجات دهنده

Athlete Robot.nojavanha (5)

سومین ربات، ربات دوچرخه سوار می باشد که این ربات نیز مانند قبلی ها برای تفریح انسان ساخته شده است اما می تواند در بعضی موارد نیز کمک رسان باشد. همان گونه که می دانید برای کمک به افراد نابینا قبلا از سگ استفاده می شد اما هم اکنون با استفاده از این ربات ها که می توانند مسیر را تشخیص دهند و همچنین فضایی در پشت بعضی از این دو چرخه ها برای افراد نابینا وجود دارد که کمک زیادی به این گونه افراد می کند اما باید گفت که این ربات ها فقط می توانند مسیر مشخصی را طی کنند.

Athlete Robot.nojavanha (1)

چهارمین ربات، ربات تنیس باز است که می توانیم این یک نمونه را مفید برای بعضی از بازیکنان این رشته بدانیم؛ چون می توانند از آن به عنوان یک حریف تمرینی استفاده کنند. یدین صورت که راکت دست ربات مجهز به سنسور هایی یوده که توپ را رد گیری می کند و توپ به هر جایی که برود برای ضربه زدن به آن حرکت می کند و می تواند حریف تمرینی قوی ای برای بازیکن باشد. 

 Athlete Robot.nojavanha (4)

 

t ربات های ورزشکار
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *