مادران تحصیل کرده و موفقیت فرزندان

t مادران تحصیل کرده و موفقیت فرزندان

خانواده (2)مطالعات جدید محققان میشیگان نشان می‌دهد که سطح دانش و تحصیلات مادر می‌تواند نقش به سزایی را در موفقیت تحصیلی فرزندان ایفا کند.

پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت سازی را ایفا می کنند. مادران به دلیل این که مدت زمان بیش تری را به نسبت پدران در منزل حضور داشته و کنار فرزندان هستند، نقش بیش تری را به نسبت پدران بازی می کنند. مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد که تحصیلات مادران می تواند تاثیر به سزایی را در موفقیت فرزندان و همین طور کسب مدارج دانشگاهی آن ها ایفا کند.

مادر تحصیل کرده نه تنها نقش مضاعفی را در تشویق فرزندان در فراگیری دروس دارد بلکه می تواند یادگیری دروس مختلف را برای فرزندانش تسهیل کند. “ساندرا تانگ”، یکی از روانشناسانی است که در تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان حضور داشته، وی در این رابطه می گوید: “در این مطالعه، کودکان مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم.

کودکانی که مادران تحصیل کرده ای داشته اند در دروسی مانند ریاضی و قرائت متون نسبت به سایرین موفق تر بوده و در رتبه بالاتری نسبت به کودکانی قرار گرفتند که مادرانشان تحصیلات آکادمیک نداشتند.”

خانواده (3)از سوی دیگر، فرزندانی که مادرانشان تحصیلات آکادمیکشان را پس از به دنیا آمدن آن ها ادامه می دهند نسبت به سایر فرزندانی که مادرانشان در گذشته تحصیلات خود را انجام داده اند، موفق تر هستند زیرا فرزندان نیز با دیدن تلاش و کوشش مادرانشان ترغیب به تحصیل می شوند و انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.

اشتغال زنان و حضور در اجتماع و از طرفی مسئولیت فرزند‎پروری عده‎ای را به این تصور که زنان از تربیت فرزندان غافل مانده و آن‎طور که باید، در این امر کوشش نمی‎شود و این تفکر سنتی حتی در بین زنان شاغل به احساس گناه از ناکافی‎بودن رسیدگی در برابر فرزندان نیز منجر شده است که شاید شماری از زنان به ماندن در خانه و تربیت فرزند اکتفا کنند. اما پژوهش‎های انجام‎ شده نشان می‎دهند که اشتغال زنان هرگز در امر آموزش و پرورش فرزندان صدمه‎ای وارد نکرده، هر چند که این مادران وقت کمتری برای فرزندان خود دارند ولی بیش ترین نتایج مثبت و تنوع محبت و اعمال کنترل را در تربیت مناسب کودکان داشته‎اند. در ترکیب محبت و کنترل برای روش اقتدارانه والدین با اعمال کنترل، فرزندان محبت ایشان را نیز درک می‎کنند و این توانایی با سطح تحصیلات بالاتر‎ والدین ارتباط مستقیم دارد.

منبع: abpa.ir

 

 

t مادران تحصیل کرده و موفقیت فرزندان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوجوانی بدون پرخاشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *